Citat:
Ursprungligen postat av
EnDront
Nej, det är sant. Samhället rör sig framåt genom att hävda att man gjort mycket för att stoppa brott på internet och samtidigt uppmuntrar andra till att inte anmäla när det finns en misstanke om brott.

Skillnaden mellan oss är att jag också stoppat brott, däremot ser jag inte behovet av att skryta om det. Att du sedan är klantig nog att bli dömd är knappast någon merit det heller, tyvärr.
Om det visar sig att det är killen som blir slagen, menar du att polisen inte kommer ingripa då om TS gör en anmälan? Vad är felet med att göra en anmälan om ingen blir slagen?
Det är smickrande att du tog så illa vid dig av mitt svar att du kände dig tvungen att läsa mina inlägg i andra trådar. Eftersom jag tyvärr inte kan säga att jag är lika intresserad av dig så vet jag inget om dina svar i andra trådar, men jag hoppas att dem är en aning klipskare än det du briljerat med i tråden hittills.
Klantig att bli dömd? Det handlar inte om det, det handlar om att jag åkte fast för att jag avfärdade en våldtäkt. Inte direkt så att jag springer iväg och gömmer mig efter, men på lösa grunder är du väldigt bra på att döma. Dessutom skryter jag inte, jag la en grund i diskussionen, något du totalt missade.
Vad jag menar är att han inte ska lägga sig i. Alla par bråkar i olika utsträckning. Att någon slår handen i en vägg eller skriker betyder inte misshandel. Tänk om man skulle anmäla alla människor som går konstigt, för man tror att personen är nervös inför ett rån han tänker begå. Med ditt tänk förlorar polisen mer resurser och det är inte konstigt att det ser ut som det gör i Sverige med blåögda arroganta individer som ovannämnd.
Jag läser inlägg oberoende på vem det är jag svarar.
Citat:
Ursprungligen postat av
FYRB
Och du vet vad andra gjort för att stoppa brott? Att de gjort mindre än vad du slår dig för bröstet om..
Fattar du inte vad andra skriver eller har du bara otur när du tänker?
Ringer man polisen lär de ta reda på vem av dem som slåss. Det är fan inte upp till oss att döma det. Därför finns lagar och förordningar. Capich?
Om samhället bestod av begåvningsreserven som du gör så skulle vi leva kvar i stenåldern. Dänga på varandra för allt jävla skit folk känner sig kränkta för. Att vara kränkt har fan ta mig blivit en folksjukdom.
TS, ring polisen då lämnar du över problemet till dem som har möjligheter att göra ngt åt saken.
Är det meningen att jag ska besvara ditt inlägg seriöst? Du är undermålig och har en tendens att bruka dig av ord som andra gör, mest kallat slang.
Nej, du ska inte ringa polisen utan låta paret sköta det själv. Fast det är ju rätt, så fort ett par bråkar så måste ju någon samhällshjälte med kappa lägga sig i och fråga om det är något problem. Pinsamma människor.