2015-04-06, 18:26
Medlem
Har bara bott här en kortare tid men hört granntjejen skrika som en galning genom väggen och hysterisk typ 4-5 ggr på denna tid. Nu senast hörde jag killen ryta till flera ggr först och det smällde i hela fastigheten flera ggr under några minuter så man kunde tro det var pistolskott som avlossades i någon lägenhet men av vibrationerna kände man det var sparkar i något eller dunsar i golvet. Sen efter det hörde man tjejen stå och gallskrika igen och typ grät skrek. Tidigare ggr har man mer hört tjejen stå och skrika på samma hysteriska sätt och bara hört en mansröst 1 ggr förut. Då har det låtit mer hon skriker och gråter på någon i telefon.
Jag är ganska säker det är grannparet närmaste mig då jag lyssnade genom olika väggar, men lite osäkerhet finns det.

Jag har fått en märklig känsla av detta unga par enda från början, dom är runt 23-25. Det konstiga är att dom är medelklass, klär sig fint och killen är akademiker såg jag på facebook nu och har typ 1000 vänner. Som vilka skötsamma unga svenssons som helst. Får inget misshandlar intryck av killen överhuvudtaget även om tjejen verkade lite nervös, osäker, avstångstagande när jag knackade på en gång för och fråga om en allmän sak förut.
Man tänker ju dom som nitar sin tjej är bad boys, luffare, missbrukare el mer ruffiga killar från arbetarklassen.

Vad ska man tro?
Senast redigerad av MrSolarium1984 2015-04-06 kl. 18:33.
Citera
2015-04-06, 18:28
Medlem
smurflers avatar
Du skall ringa polisen. Blir någon av dem slagen så kommer polisen förhoppningsvis att agera, om de inte blir det så kommer de antagligen att skärpa sig då de inte vill ha polisen hemma hos sig igen.
Citera
2015-04-06, 18:38
Medlem
Mekanisms avatar
Är du säker på att dom inte "bara" bråkar? Annars bör du ringa 114 14 och säga som det är: att du misstänker att grannparet är våldsamma
Citera
2015-04-06, 18:40
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Skulle det kännas bra om hon blev mongo eller dog pga att du inte gjorde ett absolut minimum och ringde polisen?

Ring polisen nästa gång för fan. Det är upp till polisen att avgöra vad som händer och om de ska gå vidare. Du ger dem bara ett tips om att någonting kan vara fel.

Jag växte upp med någon som slog mig. Grannarna måste hört mina skrik. Allt kanske hade kunnat sluta så mycket tidigare.
Senast redigerad av IGotAGoldenTicket 2015-04-06 kl. 18:43.
Citera
2015-04-06, 18:43
Medlem
Är du säker på att någon blir slagen? De kanske bara resonerar lite väl högt!
Kanske är det tjejen som är våldsam, har själv erfarenhet av en sådan.
Citera
2015-04-06, 18:44
Medlem
Ring störningsjouren eller polisen om de för oväsen. Det ska du inte behöva acceptera.
Citera
2015-04-06, 18:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSolarium1984
Man tänker ju dom som nitar sin tjej är bad boys, luffare, missbrukare el mer ruffiga killar från arbetarklassen.

Seriöst, tänk om.

Missbruk är en annan sån där sak som man helt enkelt inte hör lika mycket om när det gäller socialt etablerade personer med någorlunda fungerande familjenätverk.
Citera
2015-04-06, 18:46
Medlem
partyboels avatar
Du ska inte göra ett skit. Lägg dig inte i helt enkelt. Om bruden har problem med snubben dumpar hon, om det nu ens stämmer. Hon har ett val och tydligen vill hon stanna kvar. Sluta underskatta brudar och tro att sliddjuren inte är kapabla till någonting.
Citera
2015-04-06, 18:50
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Å fan han har 1000 vänner på facebook, då kan man tydligen inte vara kvinnomisshandlare enligt dig?
Citera
2015-04-06, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av partyboel
Du ska inte göra ett skit. Lägg dig inte i helt enkelt. Om bruden har problem med snubben dumpar hon, om det nu ens stämmer. Hon har ett val och tydligen vill hon stanna kvar. Sluta underskatta brudar och tro att sliddjuren inte är kapabla till någonting.

Ne jag funderar på skita i det, har inte mycket för tjejer och vet hur jävla provocerade dom kan vara. Precis som du säger kan dom dra när dom vill. Det gjorde min tjej redan när jag gjorde något så litet som trycka in henne mot en garderob varvat med fula ord andra dagar i sista fasen av vårt förhållande när hon gjorde en riktigt elak grej mot mig.
Eller om man ska messa henne nån dag ochkolla om det var dom förde oväsen och checka lite försiktigt. Sen kan man ju kolla blåmärken ifall man möter henne i trappen.
Senast redigerad av MrSolarium1984 2015-04-06 kl. 18:54.
Citera
2015-04-06, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av partyboel

Jag har ett ännu känslokallare förslag, ring på och säg att om dom ska slåss ifred så får dom fan vara lite tystare, för annars kommer du anmäla.
Citera
2015-04-06, 18:52
Medlem
partyboels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSolarium1984
Ne jag funderar på skita i det, har inte mycket för tjejer och vet hur jävla provocerade dom kan vara. Precis som du säger kan dom dra när dom vill. Det gjorde min tjej när jag höll upp tryckte in henne i en garderob och sa fula saker bara i sista fasen av vårt förhållande när hon gjorde en riktigt elak grej mot mig.

Precis. Vi har ingen aning om omständigheterna och förmodligen är det bruden som varit otrogen så hon kan förtjäna en lavett eller kanske tio. I vilket fall som så låt paret sköta sina egna gräll. Stör du dig däremot på ljudnivån och din nattsömn påverkas så kan du gå upp och sätta en yxa i dörren lite försiktigt, eller bara plinga på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in