2015-04-06, 21:35
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyboel
Ja, för det är ju exakt samma sak. Ett bråk i en lägenhet där ingen har en susning om vad som händer, och att stoppa ett rån. Med sådana liknelser kommer vi absolut framåt i samhället.

Kan bonnläppar sluta smutsa trådar och säga något konkret? Jag kan garantera dig att jag gjort betydligt mer än vad du har gjort för att stoppa brott, och även blivit dömd för det själv för din information.

Det är precis människor som ovan vi behöver mindre av, folk som inte kan tänka rationellt, det skapar bara onödiga intriger och fördomar. Du utgår från att någon blir spöad, och självfallet måste det vara bruden. Du är vidrig, precis som dina andra svar i andra trådar.
Nej, det är sant. Samhället rör sig framåt genom att hävda att man gjort mycket för att stoppa brott på internet och samtidigt uppmuntrar andra till att inte anmäla när det finns en misstanke om brott. Skillnaden mellan oss är att jag också stoppat brott, däremot ser jag inte behovet av att skryta om det. Att du sedan är klantig nog att bli dömd är knappast någon merit det heller, tyvärr.

Om det visar sig att det är killen som blir slagen, menar du att polisen inte kommer ingripa då om TS gör en anmälan? Vad är felet med att göra en anmälan om ingen blir slagen?

Det är smickrande att du tog så illa vid dig av mitt svar att du kände dig tvungen att läsa mina inlägg i andra trådar. Eftersom jag tyvärr inte kan säga att jag är lika intresserad av dig så vet jag inget om dina svar i andra trådar, men jag hoppas att dem är en aning klipskare än det du briljerat med i tråden hittills.
Citera
2015-04-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av partyboel
Ja, för det är ju exakt samma sak. Ett bråk i en lägenhet där ingen har en susning om vad som händer, och att stoppa ett rån. Med sådana liknelser kommer vi absolut framåt i samhället.

Kan bonnläppar sluta smutsa trådar och säga något konkret? Jag kan garantera dig att jag gjort betydligt mer än vad du har gjort för att stoppa brott, och även blivit dömd för det själv för din information.

Det är precis människor som ovan vi behöver mindre av, folk som inte kan tänka rationellt, det skapar bara onödiga intriger och fördomar. Du utgår från att någon blir spöad, och självfallet måste det vara bruden. Du är vidrig, precis som dina andra svar i andra trådar.

Och du vet vad andra gjort för att stoppa brott? Att de gjort mindre än vad du slår dig för bröstet om..

Fattar du inte vad andra skriver eller har du bara otur när du tänker?

Ringer man polisen lär de ta reda på vem av dem som slåss. Det är fan inte upp till oss att döma det. Därför finns lagar och förordningar. Capich?

Om samhället bestod av begåvningsreserven som du gör så skulle vi leva kvar i stenåldern. Dänga på varandra för allt jävla skit folk känner sig kränkta för. Att vara kränkt har fan ta mig blivit en folksjukdom.

TS, ring polisen då lämnar du över problemet till dem som har möjligheter att göra ngt åt saken.
Citera
2015-04-06, 21:42
Medlem
Isnatts avatar
Varför ska du lägga dig i hur han uppfostrar sin kvinna?

Skämt å sida, ser inte att nån tipsat om att ringa polisen, så jag lägger väl fram det som förslag då
Citera
2015-04-06, 21:42
Medlem
Jag tror att folk tvekar att ringa for att man har med patrask och muslimer att gora. Man kanske ar konfliktradd eller sa vill man inte bli inblandad eller sa vill korsa vad som ar pk. Dessa element far alltid en graddfil och hanteras annorlunda aen om en svensk skulle vara inblandad och da fortsatter det som om man inte ringt. Dariligger konflikten man kampar och brottas med.

Citat:
Ursprungligen postat av glue
Man kan ju ställa sig frågan varför du TS ens startade den här tråden? För att du ville veta vad folk på Flashback säger att du ska tro om vad som händer i din grannlägenhet?

Så fort en person skriver att du ska skita i det tar du det rådet.
Om du trodde allt var frid och fröjd hade du väl inte startat tråden?

Självklart ska du ringa polisen. Var är din medmänsklighet?
Citera
2015-04-06, 21:44
Medlem
Segermarschens avatar
Jag bodde granne med en sån där för ett tag sen. Jävlar vad han bultade på henne, han fick fängelse till slut. Man hörde hur hon gallskrek och försökte låsa in sig på toaletten. Hon frågade en gång varför vi inte ringde polisen när vi hörde att hon skrek. Och vet du vad hon gjorde sen när han kom ut? De blev tillsammans igen !!!

Självklart kan han spöa på slynan även om han är akademiker. Han är säkert en riktig mes.

Jag tycker inte man ska lägga sig i. Hon är säkert en sån där modern uppkäftig feministsugga som man bara har lust att slå blodig. Men ring polisen om du vill, de e ju misshandel eller kvinnofridskränkning eller vad fan det heter. Hon är nog så jävla dum att hon går tillbaka till honom efteråt ändå. Du kan inte göra något meningsfullt.

Låt naturen ha sin gång!
Citera
2015-04-06, 21:45
Medlem
Antiprotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSolarium1984
Har bara bott här en kortare tid men hört granntjejen skrika som en galning genom väggen och hysterisk typ 4-5 ggr på denna tid. Nu senast hörde jag killen ryta till flera ggr först och det smällde i hela fastigheten flera ggr under några minuter så man kunde tro det var pistolskott som avlossades i någon lägenhet men av vibrationerna kände man det var sparkar i något eller dunsar i golvet. Sen efter det hörde man tjejen stå och gallskrika igen och typ grät skrek. Tidigare ggr har man mer hört tjejen stå och skrika på samma hysteriska sätt och bara hört en mansröst 1 ggr förut. Då har det låtit mer hon skriker och gråter på någon i telefon.
Jag är ganska säker det är grannparet närmaste mig då jag lyssnade genom olika väggar, men lite osäkerhet finns det.

Jag har fått en märklig känsla av detta unga par enda från början, dom är runt 23-25. Det konstiga är att dom är medelklass, klär sig fint och killen är akademiker såg jag på facebook nu och har typ 1000 vänner. Som vilka skötsamma unga svenssons som helst. Får inget misshandlar intryck av killen överhuvudtaget även om tjejen verkade lite nervös, osäker, avstångstagande när jag knackade på en gång för och fråga om en allmän sak förut.
Man tänker ju dom som nitar sin tjej är bad boys, luffare, missbrukare el mer ruffiga killar från arbetarklassen.

Vad ska man tro?
BDSM är inte olagligt
Citera
2015-04-06, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werbung
Jag tror att folk tvekar att ringa for att man har med patrask och muslimer att gora. Man kanske ar konfliktradd eller sa vill man inte bli inblandad eller sa vill korsa vad som ar pk. Dessa element far alltid en graddfil och hanteras annorlunda aen om en svensk skulle vara inblandad och da fortsatter det som om man inte ringt. Dariligger konflikten man kampar och brottas med.
Antar att du utgår från dig själv nu och historien du nyss skrev, om dina egna erfarenheter med grannen som misshandlade sin fru?

Oavsett vem som blir misshandlad eller utsatt för brott eller våld ska man göra sin samhälleliga, medmänskliga förbannade plikt och anmäla!
Nästa gång kan det vara du som behöver någon annans hjälp.
Citera
2015-04-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antiproton
BDSM är inte olagligt

Näe.... Har någon påstått det?
Citera
2015-04-06, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Jag har ett ännu känslokallare förslag, ring på och säg att om dom ska slåss ifred så får dom fan vara lite tystare, för annars kommer du anmäla.

Mycket bra förslag!!!
Citera
2015-04-06, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Antar att du utgår från dig själv nu och historien du nyss skrev, om dina egna erfarenheter med grannen som misshandlade sin fru?

Oavsett vem som blir misshandlad eller utsatt för brott eller våld ska man göra sin samhälleliga, medmänskliga förbannade plikt och anmäla!
Nästa gång kan det vara du som behöver någon annans hjälp.
Har gjort det med en babbe som var taskig mot sin familj...han vände sin vrede mot mig och skulle döda mig. Kom dessutom, tillbaka och hotade mig en gång till.
Var faktiskt rätt underhållande.
Citera
2015-04-06, 21:58
Medlem
durtmeisters avatar
Fyfan vilka vidriga killar i tråden.
Slår han henne är det hans fel oavsett.
Har hon varit otrogen ska han dumpa henne inte slå henne.
Många underskattar psykologins kraft och tjejen urskuldar förmodligen killens beteende och anklagar sig själv.
Citera
2015-04-06, 22:08
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Fyfan vilka vidriga killar i tråden.
Slår han henne är det hans fel oavsett.
Har hon varit otrogen ska han dumpa henne inte slå henne.
Många underskattar psykologins kraft och tjejen urskuldar förmodligen killens beteende och anklagar sig själv.

trolltråd. ingen kan vara så här känslokall och korkad i sverige idag. inte om man är utbildad och uppfostrad dvs...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in