2015-04-06, 22:38
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Räcker med att räkna på det, något alla kunniga inom fysik förstår
Nej det gör det inte.
Björkman har har redan fått sådana uträkningar men det hjälpte inte, han kräver en riktig demonstration.
Citera
2015-04-06, 22:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Du kan ju titta i någons de tidigare trådar där detta diskuterats och axiomet motbevisats, t.o.m med exempel på hus som rasat tvärtemot vad axiomet säger... Heiwa (Björkman) lever i en lite speciell värld om man säger så. https://www.flashback.org/t1301644p3
Citera
2015-04-06, 22:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Du som påstår att man kan skala konstruktioner för att mäta hållfasthet ska kanske fundera ett varv till innan du uttalar dig om vad alla som är kunniga inom fysik förstår..
Har du insett att du hade fel om skalning än eller ska vi behöva dra allt ett varv till?
Citera
2015-04-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du som påstår att man kan skala konstruktioner för att mäta hållfasthet ska kanske fundera ett varv till innan du uttalar dig om vad alla som är kunniga inom fysik förstår..
Har du insett att du hade fel om skalning än eller ska vi behöva dra allt ett varv till?

Snälla du, även om det inte funnits något som helst hållfasthet i byggnaderna förutom vikten så hade de inte fallit med den hastigheten
Citera
2015-04-06, 23:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Snälla du, även om det inte funnits något som helst hållfasthet i byggnaderna förutom vikten så hade de inte fallit med den hastigheten

Du får ursäkta mig, men jag missade helt att vi bytte samtalsämne....
Har du förstått att man inte kan skala ner byggnader för att göra beräkningar på hållfasthet?
Citera
2015-04-06, 23:15
Medlem
Citat:
Du får ursäkta mig, men jag missade helt att vi bytte samtalsämne....
Har du förstått att man inte kan skala ner byggnader för att göra beräkningar på hållfasthet?
vi har inte bytt ämne, förstår du att även om du helt plockar bort de krafter så håller uppe byggnaderna ur beräkningarna så hade du inte lyckats få samma hastighet ner i marken

jag ger ju dig ett handikap om vi kan prata golftermer
Citera
2015-04-06, 23:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
vi har inte bytt ämne, förstår du att även om du helt plockar bort de krafter så håller uppe byggnaderna ur beräkningarna så hade du inte lyckats få samma hastighet ner i marken

jag ger ju dig ett handikap om vi kan prata golftermer
Det där vet du mitt svar på, det har ju diskuterats till löjets gräns. Jag är mer nyfiken på de nya uppgifterna du la fram tidigare ikväll om att man kan beräkna hållfasthet genom att skala ned konstruktioner och att de beter sig fysiskt lika oberoende av storlek. Kan du på något magiskt sätt bevisa det, eller tänker du erkänna att du hade fel?
Citera
2015-04-07, 00:05
Medlem
Citat:
Det där vet du mitt svar på, det har ju diskuterats till löjets gräns.

Har inte sett dig svara på det, kan du göra det? Hur lyckas du få upp hastigheten ner i backen med detta rejäla handikap
Citera
2015-04-07, 00:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har inte sett dig svara på det, kan du göra det? Hur lyckas du få upp hastigheten ner i backen med detta rejäla handikap
Vi tar det när du svarat på min inledande fråga, den du försöker ducka hela tiden (om du inte orkar vänta på att du ska samla ihop ditt mod och erkänna att du hade fel så kan du söka i trådarna själv). Tills dess avvaktar jag ditt svar.
Citera
2015-04-07, 00:22
Medlem
Citat:
Vi tar det när du svarat på min inledande fråga, den du försöker ducka hela tiden (om du inte orkar vänta på att du ska samla ihop ditt mod och erkänna att du hade fel så kan du söka i trådarna själv). Tills dess avvaktar jag ditt svar.
Tror du en byggnad med hållfastighet faller snabbare än utan?
Citera
2015-04-07, 00:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Tror du en byggnad med hållfastighet faller snabbare än utan?

Jag tror du är ett litet barn. Vad fan är hållfastighet? Om du menar hållfasthet så har alla byggnader det så din fråga är omöjlig att besvara.
Nu får du inga som helst svar förrän du kryper till korset och erkänner att du hade fel om möjligheten att beräkna hållfasthet med hjälp av nedskalade modeller och följaktligen erkänner att du inte har ens grundläggande kunskaper om fysik, hållfasthet, mekanik etc.
Citera
2015-04-07, 00:54
Medlem
Citat:
Jag tror du är ett litet barn. Vad fan är hållfastighet? Om du menar hållfasthet så har alla byggnader det så din fråga är omöjlig att besvara.
Nu får du inga som helst svar förrän du kryper till korset och erkänner att du hade fel om möjligheten att beräkna hållfasthet med hjälp av nedskalade modeller och följaktligen erkänner att du inte har ens grundläggande kunskaper om fysik, hållfasthet, mekanik etc.

du kör din vanliga teknik, varför kan ni debunkers inte erkänna att ni inte har någon som helst avsikt av att föra en konstruktiv diskussion.

hade du haft ett svar hade du sagt det omedelbart

du vet lika väl som alla andra som har granskat ärendet något att byggnaderna omöjligen kunnat kollapsa så snabbt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in