2015-04-06, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Syftar du på Fria Tider? Vad var det de skrev som var en lögn?

Nej, så då hade du alltså inget att tillföra tråden? Då borde rimligen dina inlägg rensas bort som OT. Jag ville bara försäkra mig om att du klistrat in rätt länk innan jag anmäler dina inlägg.
Det är ju rätt länk och det står klart och tydligt att kvinnan har ett balkannamn och inte alls är samma person som Fria Tider ringde upp (hur smaskigt det sambandet än hade varit).

Vad är det som är så svårt att förstå?
2015-04-06, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antiproton
"Dom är här på semester. Inget annat." sa du ju

Ja. Tänk att jag kunde skriva så fel. Borde tagit med i beräkningen att inte alla förstår att det faktiskt finns dom som kallar det för semester även om man tagit ut tjänstledigt eller komptid och åker utomlands. Men om du läser din egna kopiering av förklaringen av ordet semester så står det faktiskt att ordet kan användas vid vilken utomlandsresa som helst som inte gäller jobbet.
2015-04-06, 18:17
Medlem
JanTalibans avatar
Hur gör McDonalds? Jag har aldrig någonsin sett en tiggare vid deras entréer. Schasar de bort tiggarna med stor-kvasten? Eller har de ingått nåt avtal där de köper fri lejd?
2015-04-06, 18:19
Medlem
optiEtechs avatar
Citat:
Vad har jag spridit för lögner? Och det är väl snarare du som är lat som inte ens orkar länka dina källor (vilket hör till god Flashback-praxis).

Vad är ditt problem egentligen och varför så hatisk mot allt och alla i tråden? Typiskt ingrott gammalt vänsterhat...

Förövrigt länkade du precis till en Facebooksida som inte varit aktiv sedan 2011 och knappast är Sjöstadens riktiga FB-sida. Troll much?
Tomte, hoppas friatider har en ordentlig ursäkt till medarbetaren på SR.

https://www.facebook.com/groups/sjostaden/
2015-04-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Citat:
Ursprungligen postat av MilanPerra
Ja, tiggarna har det säkert jättebra och är stenrika. Det fattar ju vem som helst att de är miljardärer som sitter på våra gator och bor i husvagnar eller i plåtskjul. Det skulle jag också gjort om jag hade så mycket pengar.

Vilken snedvriden bild du har av verkligheten. Jag har läst många dokumentärer om romernas situation i världen.

Kan rekommendera P3 dokumentär "Jönköpings kravallerna". Det handlar om tattare och romer. Både svenska romer och romer från Rumänien och andra ställen. Kan rekommendera er att läsa på lite mer på detta ämne då många av er drar fördomar på fördomar.

Denna tråd är för övrigt hemsk att läsa. Så mycket hat mot en människogrupp som diskrimineras över hela världen. SLUT CITAT

Får jag rekommendera en googling på "Gypsy houses romania" så kan du se vilka fruktansvärda bostadsförhållanden zigenarbossarna har i sitt hemland...
Fattiga? Vilken planet befinner du dig på?
https://www.youtube.com/watch?v=KIzPVca3fug
http://viola.bz/romanian-gypsies-living-luxury-lifestyle/
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1389282/Benefits-boulevard-Built-Romania--YOUR-money.html

Gör din hemläxa så slipper du stå med rumpan bar!
2015-04-06, 19:17
Medlem
Antiprotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Ja. Tänk att jag kunde skriva så fel. Borde tagit med i beräkningen att inte alla förstår att det faktiskt finns dom som kallar det för semester även om man tagit ut tjänstledigt eller komptid och åker utomlands. Men om du läser din egna kopiering av förklaringen av ordet semester så står det faktiskt att ordet kan användas vid vilken utomlandsresa som helst som inte gäller jobbet.
du kan ju knappast skylla på att du skrev fel när du upprepade det
2015-04-06, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Hur gör McDonalds? Jag har aldrig någonsin sett en tiggare vid deras entréer. Schasar de bort tiggarna med stor-kvasten? Eller har de ingått nåt avtal där de köper fri lejd?

de finns där oxå här i halmstad sitter det en vid ingången på stora torg
2015-04-06, 20:44
Medlem
optiEtechs avatar
Citat:
Nej, det är det ju inte? Det som länkades tidigare i tråden är en helt annan grupp. Dubbelnickar du, eller vad?
Nej jag ledsnade på desinformationen i tråden och Ert ovidkommandesnack emellan.
Antog att han råkade länka fel grupp från en google sökning via mobilen men den är rätt om man skriver www. istället för m. Den länkar direkt till inlägget.
Finns två muppar som tycker att det var oerhört dåligt agerat av ICA, de fick fina svar av ICA.
https://www.facebook.com/ICASupermarketsjostaden?fref=ts
Senast redigerad av optiEtech 2015-04-06 kl. 20:48.
2015-04-06, 20:53
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optiEtech
Nej jag ledsnade på desinformationen i tråden och Ert ovidkommandesnack emellan.
Antog att han råkade länka fel grupp från en google sökning via mobilen men den är rätt om man skriver www. istället för m. Den länkar direkt till inlägget.
Finns två muppar som tycker att det var oerhört dåligt agerat av ICA, de fick fina svar av ICA.
https://www.facebook.com/ICASupermarketsjostaden?fref=ts
Nejdå, jag länkade givetvis rätt, tror att han inte är inloggad, då får man bara se offentligt innehåll, men det är svårt att förstå när man inte har huvudet rätt fastskruvat...
2015-04-06, 20:53
Medlem
Snailfaces avatar
Ja men det här var ju lättlöst. Personen som klagar är en låtsasperson och inte en del utav den riktiga befolkningen utan snarare en propaganda-robot och karriärist-förrädare utav Sverige. Nästa gång kanske det är hon som behöver någon att intervjua i radio och då har hon en tjänst att hämta in hos vad det nu var för ett själslöst ytlighets-empatiskt jävla hjon som skrev artikeln där denna hora yttrade sig.

Tycker det är oerhört tragiskt att se "vanligt folk" köpa de här propaganda-bladen som hjärntvättar dem, bara för att de är för upptagna med sina egna liv för att ha tid att källgranska skiten. En utomstående miljardär borde gå in och betala för Nya Tider prenumerationer till hela Sveriges befolkning i ett år.

Vad gäller tiggarpacket så har de inga som helst rättigheter att sitta och ljuga oss alla i ansiktet som någon form av leverne dagligen, de är för fan dåligt moraliskt inflytande på våra barn. Varenda handlare som väljer att genomföra såna här projekt för att försvåra för dem gör oss alla en tjänst, den som tycker annat kan visa sina stora hjärtan med mer än någon femma och "rätt" åsikter, de kan gå och ta ut en tredjedel av sin lön och ge till tiggaren och sedan låta dem sova i deras hem. När de gör det allihopa så kan de börja prata om "empati".

Lustigt förresten hur tiggarpacket plötsligt slutat använda sina kopierade identiska skyltar, och samtidigt har de fejk-haltande tiggarna försvunnit.. Kan det vara för att de insåg att vi genomskådat de lögnerna kanske. Ut med avskummet för fan, de har en destruktiv parasitisk skitkultur och enbart de själva kan ändra på den saken, vilket de är totalt ointresserade utav. Fy fan.
2015-04-06, 21:19
Medlem
had0cs avatar
konstigt att vissa typer av tiggeri ändå är "ok". Jag menar nu vet jag inte hur det är söder ut men här i norr så är det alltid nån pensionär som skall kränga bingolotter eller vad fan och hans moster heter för att stödja nån förening. Om man nu ska förbjuda tiggeri så ska ALL form av tiggeri förbjudas. Även tanter i roliga mössor som sjunger och samlar in pengar till Frälsningsarmén.
2015-04-06, 22:06
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av had0c
konstigt att vissa typer av tiggeri ändå är "ok". Jag menar nu vet jag inte hur det är söder ut men här i norr så är det alltid nån pensionär som skall kränga bingolotter eller vad fan och hans moster heter för att stödja nån förening. Om man nu ska förbjuda tiggeri så ska ALL form av tiggeri förbjudas. Även tanter i roliga mössor som sjunger och samlar in pengar till Frälsningsarmén.

Om de också lämnar efter sig sopberg, plankar, och belastar ett främmande lands skattebetalare är det konstigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in