2015-04-06, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Läs mitt tidigare inlägg, eller gå in på Hammarby Sjöstads Facebooksida så får du se vem den Maja är som gjorde inlägget, hint det är INTE journalisten.

Edit:Kollade upp namnet, det är Maja T*d*r*vic *=o

Sen blir man less på folk i tråden och fria lögner som inte verkar ta fem minuter att kolla upp..

Anledningen till att du blir ignorerad av alla på Flashback är att du trollar och inte skriver trovärdiga inlägg i tråden. Vilken Facebooksida? Vilket inlägg? Kan du länka?

Eftersom du bara häver ur dig påståenden som du inte kan backa upp och sedan kommer med sådana där saker när du inte blir trodd (No shit Sherlock) så ignorerar alla dig helt enkelt...

2015-04-06, 16:06
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Anledningen till att du blir ignorerad av alla på Flashback är att du trollar och inte skriver trovärdiga inlägg i tråden. Vilken Facebooksida? Vilket inlägg? Kan du länka?

Eftersom du bara häver ur dig påståenden som du inte kan backa upp och sedan kommer med sådana där saker när du inte blir trodd (No shit Sherlock) så ignorerar alla dig helt enkelt...

Lata idioter som dig, som dessutom sprider lögner har jag egentligen inte lust lägga en minut på, men här får du

https://m.facebook.com/sjostad?refsrc=https%3A%2F%2Fm.facebook.com%2Ffbrd r%2F274%2F125367274187277%2F&refid=9&_rdr#!/photo.php?fbid=10152715938616681&id=677646680&set= gm.10153168679723187&source=48

2015-04-06, 16:08
Medlem
Citat:
Lata idioter som dig, som dessutom sprider lögner har jag egentligen inte lust lägga en minut på, men här får du

https://m.facebook.com/sjostad?refsrc=https%3A%2F%2Fm.facebook.com%2Ffbrd r%2F274%2F125367274187277%2F&refid=9&_rdr#!/photo.php?fbid=10152715938616681&id=677646680&set= gm.10153168679723187&source=48

Vad har jag spridit för lögner? Och det är väl snarare du som är lat som inte ens orkar länka dina källor (vilket hör till god Flashback-praxis).

Vad är ditt problem egentligen och varför så hatisk mot allt och alla i tråden? Typiskt ingrott gammalt vänsterhat...

Förövrigt länkade du precis till en Facebooksida som inte varit aktiv sedan 2011 och knappast är Sjöstadens riktiga FB-sida. Troll much?
2015-04-06, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
I en artikel i dagens Expressen ondgör sig en godhjärtad svensk kvinna över att hennes lokala ICA-butik har ställt exotiska krukväxter utan för sin ingång, vilket hindrar tiggare från att sitta där. Man kan nästan ana att en anmälan till DO är på gång. Vad är detta för trams? Varför skulle inte ICA få placera lite grönt utanför sin butiksdörr?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20578844.ab

Nå..det var i a f exotiska växter........vilket liv det skulle bli om det var växter av inhemska arter. Att ta exotiska arter är ju vidsynt och öppet!
2015-04-06, 16:13
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Vad har jag spridit för lögner? Och det är väl snarare du som är lat som inte ens orkar länka dina källor (vilket hör till god Flashback-praxis).

Vad är ditt problem egentligen och varför så hatisk mot allt och alla i tråden? Typiskt ingrott gammalt vänsterhat...

Förövrigt länkade du precis till en Facebooksida som inte varit aktiv sedan 2011 och knappast är Sjöstadens riktiga FB-sida. Troll much?
Du har spridit fria lögners påstående, och om du tror Jag är någon vänsternisse tror du jävligt fel.

Jag får upp inlägget så du får nog kolla din dator. Eller kanske logga in på Facebook......
2015-04-06, 16:29
Medlem
Antiprotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Dom är här på semester. Inget annat. De får väl uppföra sig som jag som turist förväntas uppföra mig i länder jag besöker.
Inte åka någonstans där jag inte har råd med vistelsen.
Om jag campar så har jag med mig egen campingutrustning (d.v.s jag stjäl inte utrustningen i närheten av campingplatsen).
Campar på platser som är avsedda för detta och betalar för mig. Om man anmodas till detta får man betala i förskott.
Utmärker mig inte på ett sätt som stör utan försöker smälta in så gott det går.
Sätter mig inte på ställen som kan förorsaka hinder eller att folk stör sig på mig.
Lägger allt skräp i papperskorgar o.d. som är ämnat för ändamålet.
Rättar mig efter landets lagar - både skrivna och oskrivna.
Om man av misstag gör något som visar sig strida mot landets seder och bruk och blir påtalad detta så får man be om ursäkt och försöka anpassa sig.
Citat:
Ja. I rättslig mening är dom turister och inget annat.
semester:
avtalad ledighet under ett visst antal av årets dagar. Semester kan vara lagstiftad, ett resultat av kollektivavtal eller vara fritt avtalad mellan arbetsgivare och arbetstagare, och kan resultera i att semesterersättning betalas ut. I vardagligt tal används ordet även om själva semesterresan många åker på under till exempel sommaren eller skolornas sportlov. Alla EU-länder har minst 20 arbetsdagars betald semester. Frankrike har 30. USA är enda land i den rika världen utan lagstadgad semester.[1] En stor del av de svenska löntagarna har dock väsentligt mer ledighet, antingen i form av extra semesterdagar (ibland åldersberoende) eller i form någon typ av arbetstidsförkortning som i praktiken fungerar som extra semester. Ofta handlar det om en eller ett par veckor mer ledighet än den lagstadgade semestern.
2015-04-06, 17:08
Bannlyst
Bra gjort ica.

Fortsätt i den takten så kanske jag väljer er före konsum.
2015-04-06, 17:10
Medlem
Citat:
Du har spridit fria lögners påstående, och om du tror Jag är någon vänsternisse tror du jävligt fel.

Jag får upp inlägget så du får nog kolla din dator. Eller kanske logga in på Facebook......

Syftar du på Fria Tider? Vad var det de skrev som var en lögn?

Nej, så då hade du alltså inget att tillföra tråden? Då borde rimligen dina inlägg rensas bort som OT. Jag ville bara försäkra mig om att du klistrat in rätt länk innan jag anmäler dina inlägg.
2015-04-06, 17:33
Medlem
I min "stad" har vi alla större butikskedjor.
Nu har jag vant mig vid tiggarna utan att gilla dem eller skänka pengar. Kan jag undvika dem så gör jag det. ICA blev en favoritaffär när jag upptäckte att de hade en parkering under jord som ledde rakt in i butiken. Den parkeringen tillhör tyvärr komunen så nu hittade tiggarna dit med.
Nu har jag gett upp och handlar där det är billigt. Willys ligger mitt i ett köpcenter så där är det bara en som sitter avsides vid ingången.
Men vi har faktiskt en affär utan tiggare som drivs av en svensk familj. Det är Hemköp. Inte en tiggare så långt ögat når. Nu ligger den affären i ett område där Svenska är ett minoritetsspråk.
Kanske är Hemköps tiggare som upptäkt vårdcentralen?

Nu är jag emot tiggare. Däremot måste jag klassa de flesta här som idioter.
Ja, det är organiserat på så sätt att tiggarna bor i stora läger och de sammarbetar. Men att tro det sitter en maffiaboss som styr är bara patetiskt. Detta är faktiskt fattiga människor som tappat all värdighet.
Jag vill inte se dem. Jag vill inte ha dem här. Men jag tänker inte ge en krona till dem.
Anledningen till det är att jag inte har råd att försörja hela bunten och då väljer jag att inte försörja någon.
Mer blommor utanför butikerna tack. Då skulle jag känna mig välkommen in.
2015-04-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antiproton
semester:
avtalad ledighet under ett visst antal av årets dagar. Semester kan vara lagstiftad, ett resultat av kollektivavtal eller vara fritt avtalad mellan arbetsgivare och arbetstagare, och kan resultera i att semesterersättning betalas ut. I vardagligt tal används ordet även om själva semesterresan många åker på under till exempel sommaren eller skolornas sportlov. Alla EU-länder har minst 20 arbetsdagars betald semester. Frankrike har 30. USA är enda land i den rika världen utan lagstadgad semester.[1] En stor del av de svenska löntagarna har dock väsentligt mer ledighet, antingen i form av extra semesterdagar (ibland åldersberoende) eller i form någon typ av arbetstidsförkortning som i praktiken fungerar som extra semester. Ofta handlar det om en eller ett par veckor mer ledighet än den lagstadgade semestern.

Jaja. Turister då. Tycker du att det är roligt så får du väl kolla ordet "turism" på Wikipedia. Det kanske är bättre om man är språkpolis.
2015-04-06, 17:41
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elchockad
I min "stad" har vi alla större butikskedjor.
Nu har jag vant mig vid tiggarna utan att gilla dem eller skänka pengar. Kan jag undvika dem så gör jag det. ICA blev en favoritaffär när jag upptäckte att de hade en parkering under jord som ledde rakt in i butiken. Den parkeringen tillhör tyvärr komunen så nu hittade tiggarna dit med.
Nu har jag gett upp och handlar där det är billigt. Willys ligger mitt i ett köpcenter så där är det bara en som sitter avsides vid ingången.
Men vi har faktiskt en affär utan tiggare som drivs av en svensk familj. Det är Hemköp. Inte en tiggare så långt ögat når. Nu ligger den affären i ett område där Svenska är ett minoritetsspråk.
Kanske är Hemköps tiggare som upptäkt vårdcentralen?

Nu är jag emot tiggare. Däremot måste jag klassa de flesta här som idioter.
Ja, det är organiserat på så sätt att tiggarna bor i stora läger och de sammarbetar. Men att tro det sitter en maffiaboss som styr är bara patetiskt. Detta är faktiskt fattiga människor som tappat all värdighet.
Jag vill inte se dem. Jag vill inte ha dem här. Men jag tänker inte ge en krona till dem.
Anledningen till det är att jag inte har råd att försörja hela bunten och då väljer jag att inte försörja någon.
Mer blommor utanför butikerna tack. Då skulle jag känna mig välkommen in.

Varför? Källa?
2015-04-06, 17:50
Medlem
Antiprotons avatar
Citat:
Jaja. Turister då. Tycker du att det är roligt så får du väl kolla ordet "turism" på Wikipedia. Det kanske är bättre om man är språkpolis.
"Dom är här på semester. Inget annat." sa du ju

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in