Citat:
Ursprungligen postat av
MrSolarium1984
Har bara bott här en kortare tid men hört granntjejen skrika som en galning genom väggen och hysterisk typ 4-5 ggr på denna tid. Nu senast hörde jag killen ryta till flera ggr först och det smällde i hela fastigheten flera ggr under några minuter så man kunde tro det var pistolskott som avlossades i någon lägenhet men av vibrationerna kände man det var sparkar i något eller dunsar i golvet. Sen efter det hörde man tjejen stå och gallskrika igen och typ grät skrek. Tidigare ggr har man mer hört tjejen stå och skrika på samma hysteriska sätt och bara hört en mansröst 1 ggr förut. Då har det låtit mer hon skriker och gråter på någon i telefon.
Jag är ganska säker det är grannparet närmaste mig då jag lyssnade genom olika väggar, men lite osäkerhet finns det.
Jag har fått en märklig känsla av detta unga par enda från början, dom är runt 23-25. Det konstiga är att dom är medelklass, klär sig fint och killen är akademiker såg jag på facebook nu och har typ 1000 vänner. Som vilka skötsamma unga svenssons som helst. Får inget misshandlar intryck av killen överhuvudtaget även om tjejen verkade lite nervös, osäker, avstångstagande när jag knackade på en gång för och fråga om en allmän sak förut.
Man tänker ju dom som nitar sin tjej är bad boys, luffare, missbrukare el mer ruffiga killar från arbetarklassen.
Vad ska man tro?
Helt, helt fel. Män som slår finns överallt. Ring Polisen NU - alternativet är att du riskerar att få höra att han slagit ihjäl henne. Hur skulle det kännas?
Jag överdriver inte - ungefär
en kvinna/månad blir ihjälslagen av sin partner i Sverige.
RING - NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Edit: Jag underdrev - här är citat från roks.se:
"Dödligt våld
I vissa fall är det så allvarligt att det leder till att den som utsätts avlider. I genomsnitt
20 kvinnor misshandlas till döds varje år av en närstående, och i 17 fall är gärningsmannen en man som de har eller har haft en relation med. Dödligt våld i nära relationer är ofta resultatet av en längre tids våldsutövning . Läs mer om dödligt våld i Brås rapport."