2015-04-06, 20:14
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davveboy
Källa på den tack.

Jag underdrev, är fler än så: (citat från roks.se)

"Dödligt våld
I vissa fall är det så allvarligt att det leder till att den som utsätts avlider. I genomsnitt 20 kvinnor misshandlas till döds varje år av en närstående, och i 17 fall är gärningsmannen en man som de har eller har haft en relation med. Dödligt våld i nära relationer är ofta resultatet av en längre tids våldsutövning . Läs mer om dödligt våld i Brås rapport."
Citera
2015-04-06, 20:20
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyboel
Stör du dig däremot på ljudnivån och din nattsömn påverkas så kan du gå upp och sätta en yxa i dörren lite försiktigt
Instämmer. Alternativt slå upp dörren med yxan alá Nattbuss 807 och sen in och slå dem med detta fantastiska och otroligt underskattade redskap.
Citera
2015-04-06, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Då gör man något åt det - t ex tar namnet på den man pratat med & kontaktar dennes överordnande.
Eller så kan man leka martyr & sitta & snyfta bakom en dator att man "minsann försöker vara en ansvarsfull och empatiska människa, men ingen vill ju lyyyysssna". Gnällkärring.

Tror du jag är någon jävla aktivist för omorganisation och effektivisering av svensk polis?

Om man mot förmodan får kontakt med någon med högre rang så är den antagligen ett ännu större pucko. Det brukar vara så i poliskåren.

Men du verkar dock lite manad, kanske vi kan delegera det till dig att driva det här ärendet mot polisen?
Citera
2015-04-06, 20:27
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Tror du jag är någon jävla aktivist för omorganisation och effektivisering av svensk polis?

Om man mot förmodan får kontakt med någon med högre rang så är den antagligen ett ännu större pucko. Det brukar vara så i poliskåren.

Men du verkar dock lite manad, kanske vi kan delegera det till dig att driva det här ärendet mot polisen?

Jag tar tag i allt som jag vill förändra, det uppgivna, gnälliga "det är ingen idé att ens försöka"-tänket är inget för mig. "Brukar" och "antagligen" är inga av mina favvo-ord heller, jag tar reda på fakta & avgör sen vad, om något, jag ska göra.

Om man inte orkar anstränga sig för att förändra det man tycker är fel, så ska man inte gnälla, det är min uppfattning. Men var & en blir salig på sin fason.
Citera
2015-04-06, 20:30
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSolarium1984
Man tänker ju dom som nitar sin tjej är bad boys, luffare, missbrukare el mer ruffiga killar från arbetarklassen.

Misshandel förekommer i alla samhällsgrupper. Däremot är de "högre upp" bättre på att dölja det.
Citera
2015-04-06, 20:35
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyboel
Du ska inte göra ett skit. Lägg dig inte i helt enkelt. Om bruden har problem med snubben dumpar hon, om det nu ens stämmer. Hon har ett val och tydligen vill hon stanna kvar. Sluta underskatta brudar och tro att sliddjuren inte är kapabla till någonting.
Du skojar va? Det kan finnas tusen anledningar till att hon inte vill/kan bryta förhållandet. Det är precis den här attityden vi behöver mindre av i samhället. Fega as med attityden att "lägg dig inte i". Tänker du att du inte ska lägga dig i om någon blir rånad också? Personen har ju ett eget val om den vill lämna fram plånboken eller inte? Självklart ska TS ringa polisen och säga som det är, att han misstänker att någon blir misshandlad.
Citera
2015-04-06, 20:36
Medlem
Svenne-rasses avatar
Ring polisen nästa gång det händer. Du kanske har fel, men tänk om du har rätt...
Du kan också fundera på hur kul det skulle kännas om hon/han dör och du vet att du skulle kunna ha gjort något för att stoppa det hela.
Citera
2015-04-06, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av euquero
Misshandel förekommer i alla samhällsgrupper. Däremot är de "högre upp" bättre på att dölja det.
Och du har naturligtvis någon oberoende forskning som bekräftar den tesen?
Citera
2015-04-06, 20:38
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12
Han skriver ju inget om i vilken utsträckning? Eller tror du på allvar att ingen i den övre medelklassen/överklassen någonsin misshandlat någon?
Citera
2015-04-06, 20:42
Medlem
davveboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deltoro
Jag underdrev, är fler än så: (citat från roks.se)

"Dödligt våld
I vissa fall är det så allvarligt att det leder till att den som utsätts avlider. I genomsnitt 20 kvinnor misshandlas till döds varje år av en närstående, och i 17 fall är gärningsmannen en man som de har eller har haft en relation med. Dödligt våld i nära relationer är ofta resultatet av en längre tids våldsutövning . Läs mer om dödligt våld i Brås rapport."

Var precis inne och kollade själv upp alla uppgifter genom ROKS/BRÅ och mycket riktigt stämmer det om 1 per månad ca.

Däremot trolleriet du fick från "HANAPEE" haha, är ej en godtagbar källa. Lite som att jag skulle trycka ur mig att det inte finns några risker med cannabis (är en cannalisör om du undrar över parallellen jag drog).
Citera
2015-04-06, 20:44
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PAC12

Man skulle ju kunna tro att kunskapen om relationsvåld, som det numera helt könsneutralt kallas (alltså inte "kvinnomisshandel"), så här 2015 var så pass utbredd att gemene man hade åtminstone de basala kunskaperna. Men så är tydligen inte fallet.

Jag uppmanar därför alla som inte kan något om det här, att googla till sig lite kunskaper, finns massor på nätet, innan man skriver inlägg som enbart avslöjar ens bristande kunskaper i ämnet.
Det blir bara pinsamt att läsa och bidrar föga till diskussionen tråden handlar om.
Citera
2015-04-06, 20:48
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davveboy
Var precis inne och kollade själv upp alla uppgifter genom ROKS/BRÅ och mycket riktigt stämmer det om 1 per månad ca.

Däremot trolleriet du fick från "HANAPEE" haha, är ej en godtagbar källa. Lite som att jag skulle trycka ur mig att det inte finns några risker med cannabis (är en cannalisör om du undrar över parallellen jag drog).

Vad glad jag blir att du kollade & inte bara avfärdade mig

Vad var trolleri menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in