2015-04-03, 01:41
Medlem
jamesdeans avatar
http://mentor.se/legalisering-av-cannabis/

Citat:
Mentor ser med oro på den våg av legalisering som råder. En mer liberal inställning kan med stor sannolikhet leda till en ökad användning samt en romantisering av marijuana. En mer liberal syn på cannabis sänder fel signaler från oss vuxna till ungdomar.

Karin Jordås, generalsekreterare, Mentor Sverige
Citera
2015-04-03, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tengillll
Behandlare: Sök hjälp vid misstanke att ditt barn röker cannabis
Angiverisamhället fortsätter...

Intressant dock att tom en knarktaliban som min mor fattar att saker bara blir värre om man blandar in polisen i sånna saker, fatta hon när jag va yngre också.
Citera
2015-04-03, 11:42
Medlem
Peter Robinson's anger over party political broadcast for cannabis campaign party Cista in Northern Ireland.
Citera
2015-04-03, 11:54
Medlem
Cannabis oil bill headed for full votes in legislature
Citera
2015-04-03, 11:56
Medlem
The United States government has an official marijuana menu, and it’s posted online

Citat:
A review of NIDA’s research marijuana menu shows the world’s top researchers have much poorer access to cutting-edge medical cannabis products than your average 18 year-old in Los Angeles or San Francisco.
NIDA... Sopor.
Citera
2015-04-03, 12:01
Medlem
tengilllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Peter Robinson's anger over party political broadcast for cannabis campaign party Cista in Northern Ireland.
Hehehe gött!
CISTA verkar ha fått bra sprutt på sin kampanj. Följer dem med spänning!
Citera
2015-04-03, 12:01
Medlem
Obama Frees 22 Drug War Prisoners, Doubling His Commutation Total In One Day (Forbes)

Jag tror att en legalisering eller avkriminalisering är ganska nära i USA.
Citera
2015-04-03, 13:03
Medlem
tengilllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Obama Frees 22 Drug War Prisoners, Doubling His Commutation Total In One Day (Forbes)

Jag tror att en legalisering eller avkriminalisering är ganska nära i USA.
Ju tidigare desto bättre. Sedan har vi väll ca 10år av hysteri/förnekelse här i Sverige. Ungefär så som allmänheten ser på Portugal...
Citera
2015-04-04, 07:40
Medlem
Group seeks ballot initiative to legalize pot
Citera
2015-04-06, 13:31
Medlem
jamesdeans avatar
http://www.sydsvenskan.se/kultur--nojen/ewald-utreds-for-narkotikabrott/

Citat:
Anton Ewald greps av polis efter att ha tagit kokain och marijuana på en fest tidigare i vår. Det berättar den 21-årige popstjärnan i TV4:s "Nyhetsmorgon". Han utreds nu för ringa narkotikabrott. En ångerfull Ewald säger att det var en "engångsgrej" och att man lär sig av sina misstag.

Så tröttsamt och genomskinligt när kändisar som åker fast ska hävda att det var en "engångsgrej" (den körde jag också när min mamma kom på mig i tonåren). Önskar att han och andra kändisar som åker fast för ringa bara kunde erkänna att de tycker det är trevligt att röka lite gräs/dra en lina ibland.
Citera
2015-04-06, 13:58
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean

Så tröttsamt och genomskinligt när kändisar som åker fast ska hävda att det var en "engångsgrej" (den körde jag också när min mamma kom på mig i tonåren). Önskar att han och andra kändisar som åker fast för ringa bara kunde erkänna att de tycker det är trevligt att röka lite gräs/dra en lina ibland.
Såg detta i dagens nyhetsmorgon. Intervjuaren var tydligt med att ringa narkotikabrott är ett "allvarligt brott" och nämnde detta ett antal gånger under intervjuns gång.
Citera
2015-04-06, 14:01
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean

Sannerligen. Knappast en "engångsgrej".

Citat:
Anton Ewald deltog i Melodifestivalen 2013 och 2014. Just nu är han aktuell med nya singeln "Higher".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in