2015-03-06, 21:42
Medlem
tengilllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleft
Åklagaren tyst efter knarktillslaget
Lol, förtegen om vad det rör sig om... Men det är inte några ton cannabis men mer än några kilon xD
Citera
2015-03-07, 12:31
Medlem
Amebas avatar
Ledare: Ibland tycks ambitionen slå bakut
Citera
2015-03-08, 11:31
Medlem
DasBTSs avatar
Kan inte hitta någonstans där denna svenska dokumentär postats, den har tyvärr hittills fått låg spridning:
https://www.youtube.com/watch?v=4J86Fr3o0J4
Citera
2015-03-08, 13:07
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasBTS
Kan inte hitta någonstans där denna svenska dokumentär postats, den har tyvärr hittills fått låg spridning:

Den var väldigt bra gjord, kändes nästan lika proffsig som en TV-dokumentär. Jag är förvånad att jag inte sett den förr, tror inte den har postats på forumet förut.
Citera
2015-03-08, 18:26
Medlem
DasBTSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Den var väldigt bra gjord, kändes nästan lika proffsig som en TV-dokumentär. Jag är förvånad att jag inte sett den förr, tror inte den har postats på forumet förut.

Nej det var bara en slump att jag hittade den idag vid en youtubesökning på "Cannabis Sverige".

Den är bara två månader gammal men jag håller med att den är väldigt proffsigt gjord och tycker det är konstigt att den ej fått någon större spridning än 800-900 views.
Citera
2015-03-08, 19:40
Medlem
tengilllls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasBTS

Bra och bitvis förvånande neutral.
Lite synd att dom inte granskade fred Nybergs uttalanden lite grann iaf.
Citera
2015-03-08, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Jag är ganska säker på att den har postats förut.

"Cannabis är den mest brukade och missbrukade illegala substansen..."
Citera
2015-03-08, 22:23
Medlem
Lätta droger: Tysk polis kräver avkriminalisering

Bra!

Men inte bra att de inte verkar förstå att det är sinnessjukt att göra droger olagliga. De hittar andra orsaker, då är det enkelt att förbjuda det igen, t.ex när de har konkurrerat ut langarna i Berlin... Det skulle inte förvåna mig om de tycker att det är smart att förbjuda det igen då, om de inte ser någon annan anledning än det för att öppna coffee shops.
Senast redigerad av cleft 2015-03-08 kl. 22:27.
Citera
2015-03-08, 22:39
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ameba
Ledare: Ibland tycks ambitionen slå bakut

Intressant statistik om svenska brats, men reportern verkar vara lika dåligt uppdaterad som dom allra flesta om orsakssambanden kring tunga drogers användning. Hon vet inte att gatewayteorin bara är ytterligare ett försök till skrämselpropganda, eller väljer hon att aktivt delta med desinformation?
Hon gör ändå en skillnad mellan CB och andra tunga droger fast det knappast erkänns av svenska myndigheter att narkotika kan indelas i olika farlighet.
Citat:
Drygt var tredje pojke och var femte flicka på gymnasiet har redan provat narkotika, oftast cannabis som dock kan fungera som inkörsport till tyngre droger.
Hon vågar sig inte heller på ett ifrågasättande av hur lyckad den restriktiva politiken fungerar fast hon beskriver konsekvenserna eller så förstår hon inte dom orsakssambanden heller.
Det är bevisat sen länge att samhället inte lyckas övertyga dom unga med lögner och repression.
Citera
2015-03-09, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mollip
Intressant statistik om svenska brats, men reportern verkar vara lika dåligt uppdaterad som dom allra flesta om orsakssambanden kring tunga drogers användning. Hon vet inte att gatewayteorin bara är ytterligare ett försök till skrämselpropganda, eller väljer hon att aktivt delta med desinformation?
Hon gör ändå en skillnad mellan CB och andra tunga droger fast det knappast erkänns av svenska myndigheter att narkotika kan indelas i olika farlighet.

Hon vågar sig inte heller på ett ifrågasättande av hur lyckad den restriktiva politiken fungerar fast hon beskriver konsekvenserna eller så förstår hon inte dom orsakssambanden heller.
Det är bevisat sen länge att samhället inte lyckas övertyga dom unga med lögner och repression.
Ja hon har inte många rätt.

Hon verkar inte förstå att alkohol är en tung drog och hon verkar inte bry sig så mycket om att folk dricker så jävla mycket av det, och sedan tror hon att nästa steg, eller några steg efter alkohol så kommer cannabis, och att cannabis skulle leda till tunga droger (som t.ex alkohol)? Helt bakvänt.

Gateway-teorin plus helt ovetande om olika drogers effekter, bieffekter, farlighet och hur mycket skada de orsakar eller inte orsakar.

Varför ens uttala sig?
Citera
2015-03-09, 06:35
Medlem
Minskat problem med spice på Gotland
Citera
2015-03-09, 12:18
Medlem
http://na.se/nyheter/orebro/1.2874486-man-blev-forbaskad-av-hasch
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera