2015-04-06, 13:37
Medlem
Tre sköna poäng på tele2 igår. Frick verkar ta ett steg framåt i år, även om jag är tveksam till att han håller för ett allsvenskt topplag. Stör mig fortfarande på att det var han som la straffen när det antagligen fanns tio andra spelare på plan som skulle vara bättre lämpade. Sjukt kul att Zeneli fick göra mål, den killen kan bli grymt bra.
Citera
2015-04-06, 13:48
Medlem
Ju mer jag tänker på det inser jag hur korrekt straffen vi får mot Häcken är.

Hade Linus slängt sig ner hade jag inte tyckt det vore straff. Men hur kan vi försöka förhindra filmningar om man inte ska börja belöna folk som till varje pris försöker stå upp?
För Linus är tyvärr en av få som hellre står upp och försöker göra mål än slänga sig ner.

Hade jag varit domare hade jag varit betydligt mer benägen att blåsa frispark/straff om spelaren i fråga försökte stå upp istället för att överdriva situationen.
Citera
2015-04-06, 13:49
Medlem
Så jävla ledsamt vad som inträffade för Bärkroth. Grabben har äntligen, efter alla dessa år, nått en jämn nivå i sitt spel och så händer detta. Sämsta möjliga tajming när formen såg snuskigt bra ut. Nu missar han inte enbart ett antal viktiga matcher i allsvenskan - utan förmodligen också U21-turneringen i sommar. Lider verkligen med Nicklas men är säker att han kommer tillbaka stark om några månader.
Senast redigerad av kAb00M 2015-04-06 kl. 14:30.
Citera
2015-04-06, 14:22
Medlem
xtroes avatar
Fyfan för denna nervositet. 3 år sedan sist... Och inför denna säsong är det fan svårt och veta vad man ska förvänta sig. Försäsongen har varit totalt usel, visserligen har vi inte spelat någon match med ordinarie lag, men Eklund och Dibba har haft det enormt svårt att göra mål vilket väcker oro, var mycket det som var problemet 2012 när vi åkte ur att anfallarna inte levererade.

Ett riktigt jävla test blir det mot Malmö också, svenska mästare och spelade Champions league förra säsongen, det som talar för oss är väl att Malmö inte riktigt har spelat ihop laget än, och dom har faktiskt aldrig vunnit på Idrottsparken under 2000-talet. Av de totalt sju matcher som man mött Malmö på IP så har Sundsvall 4 vinster och 3 oavgjorda, som man ändå får säga är ett riktigt fint facit, samtidigt har man nog aldrig mött ett så profilstarkt Malmö som idag.

Blir väldigt glad om vi lyckas knipa en pinne idag, kommer få slita som fan för att lyckas med det. Danielsson och Sliper missar definitivt matchen och Olsson är även han tveksam. Hoppas på att Ålander inte spelar och att vi kör med Larsson och Lundström på kanterna.

Annars får man väl se det lite som positivt att Åtvidabergs lagkapten är avstängd mot oss på torsdag.
Skönt att vara med i denna tråden igen iaf.
Citera
2015-04-06, 14:28
Medlem
feldgraus avatar
Fy fan, lider med Bärkroth. Det var det sista han förtjänade.

/feldgrau
Citera
2015-04-06, 14:32
Medlem
Är det bara jag som inte har ljud i Viaplay?
Citera
2015-04-06, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karaten19
Har inte heller ljud, fan alltid ska det vara något
Citera
2015-04-06, 14:37
Medlem
Bescs avatar
Citat:

Saknar även jag ljud.
Citera
2015-04-06, 14:38
Medlem
asslikethats avatar
Citat:

Bara dom löser de till matchstart så.
Citera
2015-04-06, 14:44
Medlem
felixthecats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Bara dom löser de till matchstart så.

Så jävla lågbudget...
Citera
2015-04-06, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Phew. Som sagt så kunde det bara gå sämre än de 3, 4, 5–0 som alla förväntat sig. Bara tur att det ändå blev tre poäng.

Enda som höll hög allsvensk klass i dag var backlinjen. Rogne kommer bli ett riktigt monster under säsongen, vinner allt i luftrummet både offensivt och defensivt och har en fin uppspelsfot. Seb var under all kritik och var, precis som han sa i halvtid, riktigt usel. Premiärnerver? Hoppas det. Kanterna blev låsta av ÅFF som gjort sin hemläxa. Engvall och Vibe kom inte heller upp i normal standard.

Positivt så sett att vi vinner trots att vi gjorde en riktig plattmatch.

/feldgrau

Förväntningar på premiären? Shit son....

Matchen var inte mycket att hänga i julgranen, men jag tyckte att det kändes rätt tryggt och stabilt, Åtvid hade inte så mycket framåt, så jag var aldrig direkt orolig och det kändes som att ett mål skulle komma så småningom.

Vi fick 3 pinnar, och det är allt som räknas i slutet av dagen.
Citera
2015-04-06, 16:53
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
AIK såg skakiga ut. Med en match kvar denna omgång är jag mest imponerad av Elfsborg, följt av Bajen.

Ska bli kul att se Malmö ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in