2015-04-04, 17:00
Medlem
gato12s avatar
Ärligt talat tror jag inte att fans till andra lag kan begripa hur stort det här är...sex års ökenvandring. Och nu, att få vinna premiären inför fyllda läktare, nää det blir inte större än så här.

Fast nu har vi Elfsborg, Malmö och Djurgården att möta, aldrig får man vara riktigt glad...
Citera
2015-04-04, 17:04
Medlem
Nanne måste vara Sveriges skickligaste taktiker, vårt grundspel har redan fungerat mot tippade topplag som AIK och Häcken, och när vi väl är i ledning klarar vi att att hålla tätt på ett cyniskt Calcio-manér. Häcken får ha mycket boll men lyckas knappt skapa något farligt förutom två lägen i första halvlek. En placering på övre halvan känns realistiskt i år.
Citera
2015-04-04, 17:04
Medlem
Väl genomförd match, Häckn helt uddlösa . Tror absolut att det blir övre halvan den här säsongen.
Citera
2015-04-04, 17:18
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Nanne måste vara Sveriges skickligaste taktiker, vårt grundspel har redan fungerat mot tippade topplag som AIK och Häcken, och när vi väl är i ledning klarar vi att att hålla tätt på ett cyniskt Calcio-manér. Häcken får ha mycket boll men lyckas knappt skapa något farligt förutom två lägen i första halvlek. En placering på övre halvan känns realistiskt i år.

Nu tar vi det lite piano här va...tror inte ökad press är vad laget behöver nu. Det finns absolut inga skäl att ändra på målsättningen att först och främst hänga kvar. Det här är ett långsiktigt projekt.
Citera
2015-04-04, 17:19
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002

Älskar din optimism, och jag hoppas du har rätt! Men efter en match som denna måste vi hålla huvuden kalla. Även om vi förlorar de tre kommande matcherna är målet att hitta vårt eget spel och i längden vinna titlar! Allt över nedflyttning denna säsong får ses som jävligt starkt av Bajen! Med det sagt, fan va skönt med tre pinnar idag!

Forza Bajen!

/JB
Citera
2015-04-04, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Älskar din optimism, och jag hoppas du har rätt! Men efter en match som denna måste vi hålla huvuden kalla. Även om vi förlorar de tre kommande matcherna är målet att hitta vårt eget spel och i längden vinna titlar! Allt över nedflyttning denna säsong får ses som jävligt starkt av Bajen! Med det sagt, fan va skönt med tre pinnar idag!

Forza Bajen!

/JB
Nja, skulle vi åka ur eller behöva kvala är det ett grovt misslyckande. Top 10 är godkänt.

Våran trupp är bättre än 5-6 stycken i den här serien.
Citera
2015-04-04, 17:35
Medlem
anteri17s avatar
Fint Bajen. Ni övervann min respekt förra året med erat fantastiska höstspel. Fortsätt motbevisa alla tvivlare. Jag tror ju på er jävligt mycket i år.
Citera
2015-04-04, 18:01
Medlem
Tkr KFF gör en gedigen insats och pressar på bra sista 10-15. Det är väl efter byter där J.Ring och en MF till kommer in som de blir mer fart. En fråga kring laguppställningen, vrf startar inte Cramer i mål?
Citera
2015-04-04, 18:01
Moderator
easy_dans avatar
Bra första halvlek och sedan spelades matchen väl närmast av i andra, kanske sjunker lite väl lågt ner i försvarsspelet. Oerhört viktigt med seger direkt med vårt tuffa spelschema, slipper man oroa sig för att vi skulle nolla vår fyra första.
Citera
2015-04-04, 18:02
Medlem
Wajis avatar
Blir inte lätt för lagen att ta poäng på Tele2 arena när det möter Hammarby. Tror inte Bajen torskar många matcher där i år.
Citera
2015-04-04, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Nu tar vi det lite piano här va...tror inte ökad press är vad laget behöver nu. Det finns absolut inga skäl att ändra på målsättningen att först och främst hänga kvar. Det här är ett långsiktigt projekt.
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Jag instämmer i att vårt enda mål med säsongen är att hänga kvar, menade bara att spelet ser väldigt lovande ut och att det hos mig finns en förhoppning om övre halvan. Sen var det ju som sagt mycket av en hyllning till Nanne och hans förmåga att implementera olika taktiker.
Citera
2015-04-04, 19:09
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Lätt att bli fartblind som Bajare idag - Jag skulle vilja höra en opartisk åsikt om Bajens insatser på plan. Blir lite mycket känslor iblandat ibland, men svart på vitt: vad tyckte ni om spelet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in