2015-04-04, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
Lang halveringstid - Ok, det ar ett stort plus da ev. abstinens blir lindrigare nar det gar ur kroppen.
Ah ok, Lorazepam kanns alltsa mer eller mindre som att ta Flunitrazepam.

i 42 ar alltsa *svalj* Svart att inte fa sig en tankestallare av det inlagget. Men vad gor man inte nar man provat det mesta "varden" har att erbjuda i 10+ ar utan resultat...
Lorazepam känns ungefär som Xanor, Diazepam och Zolpidem, samtidigt. Sitter i länge också och är potenta. En av de bättre bensodiazepinerna IMO.
Citera
2015-04-04, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Lorazepam känns ungefär som Xanor, Diazepam och Zolpidem, samtidigt. Sitter i länge också och är potenta. En av de bättre bensodiazepinerna IMO.

Jag upplever ingen avslappnande effekt. Man blir lite hypnotisk och sen trött. Värdelös effekt.

Används som sömnpiller i vissa länder.

mvh
Citera
2015-04-04, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
Jag upplever ingen avslappnande effekt. Man blir lite hypnotisk och sen trött. Värdelös effekt.

Används som sömnpiller i vissa länder.

mvh
Ja den är potent så tänk på doserna och påminner om Alprazolam fast med lite muskelrelaxerande effekt, sitter i längre och klart hypnotisk.
Citera
2015-04-04, 15:07
Medlem
Citat:
Ja den är potent så tänk på doserna och påminner om Alprazolam fast med lite muskelrelaxerande effekt, sitter i längre och klart hypnotisk.

I Israel är temesta bland de första benzon man får. I Sverige är de väldigt sällsynt dock.
Citera
2015-04-04, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hero.
I Israel är temesta bland de första benzon man får. I Sverige är de väldigt sällsynt dock.
Det stämmer, den är otroligt ovanlig att få utkrivet i Sverige. Skulle gissa på att det beror på den starkt hypnotiska effekten. Den känns som bla som Z-analoger. Temesta är den enda bensodiazepinen som "används" mot ångest/oro etc. som har stark hypnotisk effekt. Detta är min teori kring varför den sällan skrivs ut. Det är som att ta Xanor, som sitter i längre och med muskelrelaxerande effeket och Z-analoger samtidigt. Och detta på dagtid.
Citera
2015-04-04, 15:31
Medlem
Citat:
Det stämmer, den är otroligt ovanlig att få utkrivet i Sverige. Skulle gissa på att det beror på den starkt hypnotiska effekten. Den känns som bla som Z-analoger. Temesta är den enda bensodiazepinen som "används" mot ångest/oro etc. som har stark hypnotisk effekt. Detta är min teori kring varför den sällan skrivs ut. Det är som att ta Xanor, som sitter i längre och med muskelrelaxerande effeket och Z-analoger samtidigt. Och detta på dagtid.

Kan mycket väl stämma. Har en polare som är från Israel. Han bor för tillfället där och han blev rätt så förvånad när han fick Temesta direkt för sömnproblem; gentemot den svenska läkarvården.
Citera
2015-04-05, 18:19
Medlem
Citat:
Lång halveringstid på Lorazepam. Stark hypnotisk effekt, likaså. Precis som Flunitrazepam.

Jag tycker däremot att den har ganska kort halveringstid i jämförelse mot dom vanligaste bensosorterna.
Temesta(Lorazepam) har 10-20h
Xanor har ju 6-12h, å är av en av dom kortare.

Temesta är väl en bra benso som tar på ett brett spektrum, är ok dospotent med.
1mg Temesta ska vara som 0,5mg Xanor, men jag upplever att man känner mer på Xanoren.
Det är lite skumt med Temesta med, för dom små jävlarna funkar inte på alla, å på en del funkar dom bra men folket inser inte hur jävla flöddrade dom är.
Citera
2015-04-07, 17:16
Medlem
khomenis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscopussyHunter
Lang halveringstid - Ok, det ar ett stort plus da ev. abstinens blir lindrigare nar det gar ur kroppen.
Ah ok, Lorazepam kanns alltsa mer eller mindre som att ta Flunitrazepam.

i 42 ar alltsa *svalj* Svart att inte fa sig en tankestallare av det inlagget. Men vad gor man inte nar man provat det mesta "varden" har att erbjuda i 10+ ar utan resultat...

Men hon håller på att trappa ner den nu, läkaren tycker den är en föråldrad medicin. Inget man skriver ut nuförtiden
Citera
2015-04-08, 20:56
Medlem
Gynekologstols avatar
Den här klubben går jag med i. Lorazepam har kommit att bli min favoritbenso eftersom att den är lagom hypnotisk, lagom ångestdämpande samt har lagom lång halveringstid.
Citera
2015-04-11, 10:26
Medlem
Spliffmeisters avatar
För stark och hypnotisk.. 1-1,5 mg till natten duger de bäst till. Man tar dem inte inför en släktmiddag eller fest, lite på mig.. inte ens 2-3 mg. Starka som FAN!
Citera
2015-04-11, 10:32
Medlem
limE86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
För stark och hypnotisk.. 1-1,5 mg till natten duger de bäst till. Man tar dem inte inför en släktmiddag eller fest, lite på mig.. inte ens 2-3 mg. Starka som FAN!

Starkare än Xanor?
Citera
2015-04-11, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Håller med o ej där ,ätit dessa få ggr skall sägas en gång tog jag inte många färre än för att ha tolerans satt o kämpa med ögonen mitt på dan för att inte somna!

För att redan inte uppleva nästintill något likanande rus ,så vet inte som skall tyckas 1 upplevelsen var dunder .

2 inte mer än sobril i jämförelse! Forftanade mystik kring dessa

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in