2015-04-02, 22:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Rykten eller spekulationer?
spekulationer. såg något om det i förbifarten på twitter. känns ju faktiskt inte helt långsökt med dennes koppling till staden och att brorsan finns i laget. verkar inte bli något i nhl ändå (ej haft koll sista tiden dock, bör tilläggas) såatte...
Citera
2015-04-02, 22:39
Medlem
wemas avatar
Jag nämnde i andra tråden att Jobs verkar ha potential. Kanske får jag revidera den åsikten något. Karljäveln har tydligen uttalat sig om stora förhoppningar att få behålla Ryno och Ritola nästa säsong. Han måste ju varit helt dyngrak när han sa det.

Det kan ju knappast vara rimligt att behålla de herrarnas löner i AS. Och de går knappast med på en sänkning av lönen.
Citera
2015-04-02, 23:20
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Det finns en gräns för vad en spelare ska tjäna och det gäller alla. Sportchefen måste vara klok med resurserna. Sen är det en oskriven regel att om du vill nå framgång så måste du vara beredd att slakta heliga kor.

Jag vill också ha kvar Chris och en frisk Cam men hur mycket ska de tjäna? 200 000 var? 300 000 var? Hade du bytt Chris och Cam mot säg Pesonen?

Tänk om vi får in spets istället för Bröderna? Vi har även utan dem massor med hjärta och "grit". Det är ju spets vi har saknat. För + 200 000 i månaden så blir poängen dyra när du "bara" gör 30 poäng. Det här är inte alls så solklart som en del vill få det att låta. En del verkar vara beredd att ge vissa spelaren vilken lön som helst.

Man har ju hört "Jag vinner hellre guld med spelare som har hjärta än med legoknektar". Men tänk om alternativet endast är att vinna guld med legoknektar? Väljer man då hellre ett läge där man inte har chans på guldet så länge man har "hjärta"?
Det finns förstås gränser för löner och inflytande det förstår även en idiot. Chris och Cam Abbott är så pass bra spelare att dom ska spela i Luleå dock inte till vilket pris som helst förstås. Dom är säkert kvar om dom får förlängda kontrakt, tror inte du det?
Suck, det är väl spelare som Chris man vinner guld med inte Pesonen-typer. ( Nu generaliserar jag bara).
Men spets, ja visst.
Citera
2015-04-02, 23:33
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det finns förstås gränser för löner och inflytande det förstår även en idiot. Chris och Cam Abbott är så pass bra spelare att dom ska spela i Luleå dock inte till vilket pris som helst förstås. Dom är säkert kvar om dom får förlängda kontrakt, tror inte du det?
Suck, det är väl spelare som Chris man vinner guld med inte Pesonen-typer. ( Nu generaliserar jag bara).
Men spets, ja visst.

Jag vet inte om jag direkt fick några Mark Messier-vibbar från Chris game 7 mot Frölunda. Jag tycker han var rätt slätstruken vilket resten av laget var. En lagkapten som tjänar 200 - 250 k i månaden (allt enligt bötesbeloppet) ska leda laget i det där läget. Den enda som spelade bra i sju matcher var Lassinantti.

Ska vi sockra kontrakten för Bröderna och Ledin - ja då är det Sweatt som är vår spetsvärvning den här säsongen. Är du nöjd med det?

Det är så lätt att basunera ut att alla ska stanna kvar med myntet har alltid en baksida.

Förstå mig rätt, jag vill ha kvar Chris men jag vill också ha spets in i laget. Finns inte så många platser kvar att fylla även om jag tror att det kan komma att röra sig lite på forwardssidan. Men jag har fullt förtroende för Osten och hans omdöme. Det är Osten som sitter på fakta - inte vi.

I regel så brukar lönerna gå upp ca 15% när man förlänger. Det brukar vara spelare som blir äldre och kanske accepterar en annan roll i laget som kan gå med på frysta löner eller till och med sänkta löner. Jag blir överraskad om vi behåller Bröderna och Ledin för alla de måste förmodligen gå med på en lönesänkning för att bli kvar i LHF.
Citera
2015-04-02, 23:41
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Reiderborn ersätter Ullmark. Bjurö ersätter Reiderborn. Dvs Reiderborn blir förstemålvakt och Bjurö vaktar båsdörren.

Det tror jag också. Men Ullmark > Reideborn.
Citera
2015-04-02, 23:55
Medlem
Citat:

Tänk om vi får in spets istället för Bröderna? Vi har även utan dem massor med hjärta och "grit". m en del vill få det att låta. En del verkar vara beredd att ge vissa spelaren vilken lön som helst.

Jag måste bara få fråga var vi har massor med hjärta? I mina ögon finns det 3 spelare som verkligen har det och det är Janne, Fabbe och Lassi? (Savva och Harju njaa mjaa njoo kanske)
Citera
2015-04-03, 00:02
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Jag måste bara få fråga var vi har massor med hjärta? I mina ögon finns det 3 spelare som verkligen har det och det är Janne, Fabbe och Lassi? (Savva och Harju njaa mjaa njoo kanske)
Sant men sen kommer Abbotts (före Hajen alltså). Vafan dom har ju spelat med hjärta från match 1 till nu, fattar inte hur man kan undgå att se en sån sak. Bara att förlänga allt annat är ett förräderi.
Citera
2015-04-03, 01:11
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:

Menar du att det bara är Janne, Fabbe och Lassi som kämpar? Resten av laget åker på en skridsko?

Såklart inte. Vi har nog mest "grit" av alla lag. Vi har hur många arbetshästar som helst. Granström, Hedman, Petrell, Savva, Sigalet och så vidare. Det finns fans som har mer "hjärta" än någon spelare - de skulle ändå inte ta en plats i laget. "Hjärta" som i "klubbhjärta" är inte det viktiga - det viktiga är att spelarna som spelar för laget presterar.

Hur mycket klubbhjärta har Chris om han kan tänka sig att flytta? Vad är en skälig lön för honom? Vad tycker du han är värd?

En del får det här att låta så enkelt.

Om vi förlänger med Bröderna och Ledin så har vi den här forwardsuppsättningen:

Cam - Chris - Sweatt
Petrell - Wallmark - Harju
Cehlarik - Lagace - Hedman
Ledin - Granström - Fabricius
Sylvegård - Ekarv

SM-guld?
Semifinal?
Kvartsfinal?
Play-In?

Fjorton forwards. Ingen från J20 får chansen alltså. Vilka spelare med kontrakt vill ni dumpa?
Tänk om vi även förlänger med Foppa?

Det här är inte enkelt, inte det minsta. Jag är glad att jag inte är sportchef.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-04-03 kl. 01:17.
Citera
2015-04-03, 08:02
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Menar du att det bara är Janne, Fabbe och Lassi som kämpar? Resten av laget åker på en skridsko?

Såklart inte. Vi har nog mest "grit" av alla lag. Vi har hur många arbetshästar som helst. Granström, Hedman, Petrell, Savva, Sigalet och så vidare. Det finns fans som har mer "hjärta" än någon spelare - de skulle ändå inte ta en plats i laget. "Hjärta" som i "klubbhjärta" är inte det viktiga - det viktiga är att spelarna som spelar för laget presterar.

Hur mycket klubbhjärta har Chris om han kan tänka sig att flytta? Vad är en skälig lön för honom? Vad tycker du han är värd?

En del får det här att låta så enkelt.

Om vi förlänger med Bröderna och Ledin så har vi den här forwardsuppsättningen:

Cam - Chris - Sweatt
Petrell - Wallmark - Harju
Cehlarik - Lagace - Hedman
Ledin - Granström - Fabricius
Sylvegård - Ekarv

SM-guld?
Semifinal?
Kvartsfinal?
Play-In?

Fjorton forwards. Ingen från J20 får chansen alltså. Vilka spelare med kontrakt vill ni dumpa?
Tänk om vi även förlänger med Foppa?

Det här är inte enkelt, inte det minsta. Jag är glad att jag inte är sportchef.

Marginellt bättre än årets lag. Om minecraftstålarna i princip betyder Sweatt och en brukare som knappt kan spela hockey skulle jag vara sjukt besviken om jag var luleåsupporter.
Tror inte ni förlänger med Abbotts och Ledin.
Citera
2015-04-03, 08:36
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Marginellt bättre än årets lag. Om minecraftstålarna i princip betyder Sweatt och en brukare som knappt kan spela hockey skulle jag vara sjukt besviken om jag var luleåsupporter.

Vet du ens hur mycket "minecraftstålarna" är?

Citat:
Ursprungligen postat av EnOmogenBanan
Det tror jag också. Men Ullmark > Reideborn.

Sett till den här säsongen så var dom ganska likvärdiga. Ullmark något bättre.
Reiderborn blir grym nästa säsong med ett bättre lag framför sig. Vi ska inte behöva förlita oss helt på målvakten.

Citat:
Ursprungligen postat av wema
Jag nämnde i andra tråden att Jobs verkar ha potential. Kanske får jag revidera den åsikten något. Karljäveln har tydligen uttalat sig om stora förhoppningar att få behålla Ryno och Ritola nästa säsong. Han måste ju varit helt dyngrak när han sa det.

Det kan ju knappast vara rimligt att behålla de herrarnas löner i AS. Och de går knappast med på en sänkning av lönen.

Ritola, tror jag, stannar. Han har stort hjärta för klubben och är väldigt hemkär. Ritola blir kvar.
Senast redigerad av Gromgutten 2015-04-03 kl. 09:29. Anledning: Trippelpost
Citera
2015-04-03, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Extremt tråkigt om det blir så men det tror jag inte. Helt sjukt om man inte lyckas behålla kaptenen och den tillika hårdast arbetande spelaren i serien när man ska satsa på att bli bäst. Bara för osten att betala och se glad ut.
Cam har med all säkerhet spelat sin sista match. Om han vill ha ett liv efter hockeyn, vill säga.

Chris är inte värd 200-250 papp. Inte ens för hans teckningsstatistik. Chris kvar på runt 150 och en plats som andrecenter. Det kan jag se.

Annars finns det bättre sätt att spendera pengarna.

Citat:
Haha vad snackar du om? Fransson hade knappast slagit igenom när han gick till Frölunda ...
Fransson hade, som junior, spelat ordinarie i SHL i två år och gjort sina första A-landskamper i Luleå.

Det kan klassas som: "slagit genom".

Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Omark?
Fast han gick till Ryssland och inte till HV eller nåt.

Jag tänkte på alla spelare genom åren som gått från LHF för bättre betalt i andra svenska klubbar så fort de lyckats.
Senast redigerad av Gromgutten 2015-04-03 kl. 09:28. Anledning: Använd citera flera-knappen
Citera
2015-04-03, 09:48
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee

Det får vi verkligen hoppas och sedan att dom försvinner utomlands någonstans där dom inte har TV-sändningar så man råkar se dom av misstag. Men då kommer väl rögleidioterna och kastar upp storslanten och överbetalar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in