2015-03-30, 06:26
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsdoktor
Om nu kvinnor är så hemska som TS vill påskina borde han inte kunna bemästra deras natur?

Jag tror det är omöjligt att bemästra en kvinnas natur. Ända man kan göra är att förstå den och sen se om det är värt att ta risken eller inte.

Varje man borde alltid ställa sig frågan: Jag ger detta, vad får jag tillbaka och är det verkligen värt det?

To each his own.
Citera
2015-03-30, 08:54
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solares
Nej, de vill ha män med självförtroende som inte låter sig trampas på i allt för stor utsträckninng. Det är egenskaper som många idioter brukar besitta, så DÄRFÖR drar sig många kvinnor till idioter.
Om en kvinna är en idiot så orkar man inte med henne, så då dikterar män kvinnors beteende också då enligt dig.

Givetvis inte. Utöver att ha självförtroende så manifesteras styrka och status ytterligare genom att trycka ned andra, framstå som farlig och allt vad det nu kan vara. Faktum kvartstår att kvinnor tenderar att dras som flugor till skit till just den typen av män och om de hade velat välja annorluna så fanns det inget som hindrade dem.

I dessa fall beror det på "självförtroende" och när någon mördare får kärleksbrev så rör det sig istället om "viljan att hjälpa", som det så fint brukar heta. Allt är sådär fint förpackat på en precis lagom nivå så att det ska vara psykiskt bekvämt och man som individ endast behöver börja tänka positivt.
Citera
2015-03-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Givetvis inte. Utöver att ha självförtroende så manifesteras styrka och status ytterligare genom att trycka ned andra, framstå som farlig och allt vad det nu kan vara. Faktum kvartstår att kvinnor tenderar att dras som flugor till skit till just den typen av män och om de hade velat välja annorluna så fanns det inget som hindrade dem.

I dessa fall beror det på "självförtroende" och när någon mördare får kärleksbrev så rör det sig istället om "viljan att hjälpa", som det så fint brukar heta. Allt är sådär fint förpackat på en precis lagom nivå så att det ska vara psykiskt bekvämt och man som individ endast behöver börja tänka positivt.
Det är bara rädda och svaga människor som trycker ner andra. När någon annan försöker trycka ner och man trycker tillbaka är en annan grej, men såna "mobbare" är egentligen fega och svaga människor.
Senast redigerad av Solares 2015-03-30 kl. 19:42.
Citera
2015-03-30, 20:16
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Det är bara rädda och svaga människor som trycker ner andra. När någon annan försöker trycka ner och man trycker tillbaka är en annan grej, men såna "mobbare" är egentligen fega och svaga människor.

Men nu är det inte det som är poängen. Du försöker att bortförklara beteendets attraktivitet av moraliska skäl när det i allra högsta grad bidrar till det attraktionsvärde som dessa män besitter.
Citera
2015-03-30, 20:35
Medlem
Citat:
Men nu är det inte det som är poängen. Du försöker att bortförklara beteendets attraktivitet av moraliska skäl när det i allra högsta grad bidrar till det attraktionsvärde som dessa män besitter.
Min tanke är att det finns ett högt attraktionsvärde hos människor med sviniga beteenden, men det beror nödvändigtvis inte på dem sviniga handlingarna. Man kan vara en ängel, genomsnäll, men samtidigt ha en styrande personlighet med glödande självförtroende, bra självkänsla, och inte låta sig trampas på. Såna människor står i ännu högre kurs är såna som beter sig som svin. Så i grunden har det egentligen inget med svineri att göra. Det råkar bara bli lite fel, eftersom psykfall har många egenskaper som kvinnor söker, men även änglar kan besitta alla egenskaper som kvinnan vill ha.
Senast redigerad av Solares 2015-03-30 kl. 21:25.
Citera
2015-03-31, 22:11
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Min tanke är att det finns ett högt attraktionsvärde hos människor med sviniga beteenden, men det beror nödvändigtvis inte på dem sviniga handlingarna. Man kan vara en ängel, genomsnäll, men samtidigt ha en styrande personlighet med glödande självförtroende, bra självkänsla, och inte låta sig trampas på. Såna människor står i ännu högre kurs är såna som beter sig som svin. Så i grunden har det egentligen inget med svineri att göra. Det råkar bara bli lite fel, eftersom psykfall har många egenskaper som kvinnor söker, men även änglar kan besitta alla egenskaper som kvinnan vill ha.

"Det råkar" bara bli fel, och dessa "änglar" kan visserligen också besitta alla dessa egenskaper men som vi i det här fallet får betrakta som otroligt sällsynta i och med att det rent praktiska utfallet trots allt visar sig bli något helt annorlunda. Varje gång detta sker så behöver du ju bara höja ribban ytterligare ett steg för vad som räknas som "rätt" beteende och din tes blir helt omöjlig att bevisa.

Nej, det enda rimliga att utgå ifrån är att kvinnor väljer det de finner mest attraktivt.
Citera
2015-04-01, 23:21
Medlem
Citat:
"Det råkar" bara bli fel, och dessa "änglar" kan visserligen också besitta alla dessa egenskaper men som vi i det här fallet får betrakta som otroligt sällsynta i och med att det rent praktiska utfallet trots allt visar sig bli något helt annorlunda. Varje gång detta sker så behöver du ju bara höja ribban ytterligare ett steg för vad som räknas som "rätt" beteende och din tes blir helt omöjlig att bevisa.

Nej, det enda rimliga att utgå ifrån är att kvinnor väljer det de finner mest attraktivt.
Det är inte otroligt sällsynt med män ska kan ta för sig och som samtidigt är goda i sina handlingar.
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Den sjuka formen? Snälla, utveckla, jag är intresserad av denna "sjuka formen av manipulation" som bara tjejer använder som är mellan 12-18 år som plötsligt försvinner när dom blir vuxna.
*Som ofta försvinner*. Den sjuka formen är när man leker och kör med mer avancerade mind games. Sånt fjortisbeteende brukar försvinna med åldern. Notera att vi alla har olika syn på vad avancerad betyder.
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Jag tror att varför du stör dig på att han skriver att "alla kvinnor" är såhär är att du är livrädd att dom kvinnorna du håller högt är precis som dom kvinnorna han beskriver..
Jag fruktar inte. Jag har en ganska bra förståelse när det handlar om hur människor fungerar och hur mina vänner är. Jag känner mig trygg med dem.
Senast redigerad av Solares 2015-04-01 kl. 23:30.
Citera
2015-04-02, 09:39
Medlem
TS generaliserar för mycket.
Citera
2015-04-03, 01:17
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Det är inte otroligt sällsynt med män ska kan ta för sig och som samtidigt är goda i sina handlingar.

Nåja, åtminstone sällsynta i sammanhanget. Om inte så vore fallet så hade ju inte kvinnorna behövt välja dessa s k "mindre bra" män i så stor utsträckning som de gör. Vi har som sagt ingen rimlig anledning att utgå ifrån att de väljer någon som de inte skulle finna attraktiv, eller hur?

Sexualiteten ljuger aldrig.
Citera
2015-04-03, 01:20
Medlem
OneStepBeyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSolarium1984
Jag förstår precis hur kvinnan funkar efter ha studerat the game, RSD, läst vetenskapliga rapporter, senaste 10 åren, haft 5 flickvänner och massa dejter och ONS under mina twenties.

En falsk liten genetisk nazist som skyr ansvar och går över lik för att hämnas och söka bekräftelse på andras bekostnad. Det är samma visa varje gång och kvinnor är i sin grundmall väldigt lika, speciellt vad dom attraheras av. kvinnan är även polygam egentligen, eller hypergamisk snarare och söker hela tiden en mer maskulin man eller svin som sätter sig på andra. Har man inget värde för en kvinna el dom tappat respekten(vilket är mycket lätt, man är omanlig för ingenting typ av om matar en katt) blir dom alltid riktigt elaka emot en, manipulerar, ljuger, vrider hela verkligheten, ger mannen skuld, klarar inte av berätta sanningen varför dom gör som dom gör och försöker få en själv att bryta kontakten till slut genom att lägga fram några idiotförslag som man bara baffnar över så man lackar och hör aldrig av sig mer.

Kvinnan är den som upprätthåller hela den här korrupta världsordningen och vår fallna orättvisa värld och varför det är så mycket ondska, våld, maktanspråk, kriminalitet och statuskamp mellan människor inom allt precis som inom djurvärlden när två bockar står och stångar varandra för va starkast eller när andra däggdjurshannar snor hela harem och försvarar. Kvinnor har inget problem med det nu när vi avreaglerat sexualiteten och stigmatisering mot kvinnor och dom sitter många i antal på dejtingsidor i flera år och får bekräftelse och hittar ingen man för dom flesta män duger inte, antagligen roterar dom mellan dom mindre antal steroid hunkar, antisociala blattar och players.

Det finns vetendskapliga studier som bekräftar detta nu b la dark thriad theory.
Jag förstår mer och mer hela tiden och har nu en väldigt god förståelse för den här primtiva världen och det tynger mitt hjärta något enormt. Jag är fortfarande chockad över hur förljugen den här världen är och allt är förskönat för det ska låta bra och hur enormt mycket subtilt statusspel, dominans, maktbegär och aggresivitet det finns under ytan hos människor. Det är inte så konstigt vi krigat, jag kan läsa av människors beetende så bra nu så jag kan nästan känna vad som bubblar under ytan på många.
Många ggr senaste åren har jag funderat på hänga mig över att fått alla dessa insikter.

Tog det så lång tid att komma på hur kvinnor och världen fungerar?

Varför ska DU hänga dig? Känn dig nöjd med att du vet om det och anpassa livet efter det istället.

Citera
2015-04-03, 01:29
Medlem
Citat:
Nåja, åtminstone sällsynta i sammanhanget. Om inte så vore fallet så hade ju inte kvinnorna behövt välja dessa s k "mindre bra" män i så stor utsträckning som de gör. Vi har som sagt ingen rimlig anledning att utgå ifrån att de väljer någon som de inte skulle finna attraktiv, eller hur?

Sexualiteten ljuger aldrig.
Kvinnor väljer alla män som inte gömmer sig. Det finns kvinnor till alla som vågar lite.
Citera
2015-04-03, 01:35
Medlem
Följer man "the game" och liknande pick upp böcker så ser man väl sig själv och kvinnor endast ur sex-synvinkeln. Man får skylla sig själv. Man får det man ber om. Hela The Game bygger på att man har en sjuk kvinnosyn som går ut på att nedvärdera dem.
Du skapar själv deras beteende, din tönt. Och de bekräftar det.
The Game är inte till för att få förhållande, utan för att ligga. Du "lär" dig inget om kvinnors övriga behov. Vill du ha en ytlig syn på kvinnor så blir du bemött på samma sätt.
Känns roligt när man hör fler och fler inse det primitiva i PUA böcker som The Game.
Det enda man kan bli av sådan är en missanpassad charmör.
Du charmar kvinnan, hon faller för dig. Sen då? Ojdå det fanns visst inget annat att bygga på...

Det lustiga är att jag insåg detta inom cirka 2v efter att jag läste boken The Game, för 5 år sedan eller nåt. Vill jag vara en ytlig loser som betraktar kvinnor som ytliga objekt att nedvärdera? Nej. Jag får inte något ut av att negga en tjej. Man måste nog vara känslomässigt omogen för att tycka om vara sådan person.

Prova fråga en tjej vad hon faktiskt tycker om istället för att tänka dina egna behov. Sen kanske hon börjar tänka på dina behov. Så jävla svårt är det väl inte. Ska man behöva skriva en jävla bok om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in