2015-04-03, 01:41
Medlem
War.Drums avatar
Det är knappast endast kvinnans natur som är avskyvärd, det djuriska beteende du beskriver genomsyrar mänskligheten som helhet och kan likväl appliceras på mannen.

Det är endast två sidor av samma mynt.
Senast redigerad av War.Drum 2015-04-03 kl. 02:12.
Citera
2015-04-03, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSolarium1984
Lite mer saker från riktiga verkligheten

En annan sak är att kvinnor oftare får vaginalorgasm när dom blir våldtagna enligt forskning, kanske enda upp emot hälften. Detta har också primtivt ursprung, dom gillar att bli tagna kvinnor och dominerade.

Tjejer gillar även väldigt ofta bli hårt behandlade och dominerade under sex och att man är riktigt snuskig, äcklig och rough. Alla tjejer jag varit med gillar det. Senaste dejten jag hade nyligen blev helt till sig när jag tog ett lätt stryptag runt hennes hals och spankade hennes feta röv. Hon var f ö civilekonom, lugn, sofistikerad och i 30 års åldern!

Nästan alla tjejer försöker skapa svartsjuka i förhållanden, visar urriningen alt kroppsspråk som bjuder in om en attraktiv man dyker upp (mörk röst, skarpa ansiktsdrag, jobbig dominans, högt självförtroende eller ett svin) och man pratar med på en fest eller någon sitution i samhället. Detta fick jag även uppleva flera ggr med mitt bokmal akademiker ex på 35 år som var så "snäll" och lugn.

Jag minns det en gång vi var på ett event ute på vischan och gubben där som såg ut som aganemnon i filmen troja och vi prata med han med han då han var kursledare eller nåt och helt plötsligt ställde han sig mellan mg o min tjej med ryggen mot mig så jag typ snubblade. Primtiv dominans för att frama bort mig, sno min tjej om jag inte gör motstånd.
En annan gång så hade jag en attraktiv doktor hemma som gjorde en grej och hon började visa urringen framåt lutad vid en stol och dom snacka känslomässigt så jag fick bryta skiten med lite dominans. Jag vet nog vad tjejer går för, jävla förrädar svin och går på instinkter, hemskt att se detta.

Såhär håller vuxna människor på med varandra med både kroppsspråk och ord hela tiden i samhället, hur mycket det är mot mig kontra andra vet jag inte. Har sett andra bli nedtryckta också flera ggr och på dom flesta arbetsplatser.

Vore intressant o se lite källor på att ca hälften av våldtagna kvinnor får vaginal orgasm under våldtäckten

Kan du eller ngn annan visa att det är så?
Citera
2015-04-03, 01:56
Bannlyst
Håller med dig 200% TS.
Citera
2015-04-03, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Följer man "the game" och liknande pick upp böcker så ser man väl sig själv och kvinnor endast ur sex-synvinkeln. Man får skylla sig själv. Man får det man ber om. Hela The Game bygger på att man har en sjuk kvinnosyn som går ut på att nedvärdera dem.
Du skapar själv deras beteende, din tönt. Och de bekräftar det.
The Game är inte till för att få förhållande, utan för att ligga. Du "lär" dig inget om kvinnors övriga behov. Vill du ha en ytlig syn på kvinnor så blir du bemött på samma sätt.
Känns roligt när man hör fler och fler inse det primitiva i PUA böcker som The Game.
Det enda man kan bli av sådan är en missanpassad charmör.
Du charmar kvinnan, hon faller för dig. Sen då? Ojdå det fanns visst inget annat att bygga på...

Det lustiga är att jag insåg detta inom cirka 2v efter att jag läste boken The Game, för 5 år sedan eller nåt. Vill jag vara en ytlig loser som betraktar kvinnor som ytliga objekt att nedvärdera? Nej. Jag får inte något ut av att negga en tjej. Man måste nog vara känslomässigt omogen för att tycka om vara sådan person.

Prova fråga en tjej vad hon faktiskt tycker om istället för att tänka dina egna behov. Sen kanske hon börjar tänka på dina behov. Så jävla svårt är det väl inte. Ska man behöva skriva en jävla bok om det.
Ber om ursäkt för lång post.

När Neil Strauss skrev The Game var det ett intressant ämne han utforskade mot slutet av boken. Han blev orolig för att de killar som lär sig PUA-färdigheter och upplever en sådan framgång med kvinnor av en kaliber som de aldrig hade upplevt tidigare skulle förvandlas till vad han kallade " sociala robotar ". Tanken var en att dessa killar skulle bli automater; munnen fylld av manus , utagerande beteenden och möta eventuella motverkande beteenden eller skript från kvinnor med beräknade och planerade oförutsedda utgifter.

Ett starkt motstånd killar har kommer alltid att vara " fejkar det " och hålla upp det arbete de anser är nödvändigt för att föreviga någon nominell framgång med kvinnor. De vill inte på obestämd tid vara någon de inte är. Det är inte äkta för dem och antingen känner de inte för att behöva vara en acceptabel karaktär för kvinnors intima uppmärksamhet eller så kommer de fram till att det är omöjligt att upprätthålla skådespeleriet på obestämd tid. Hursomhelst finns det en ovilja som härrör från att behöva ändra sig för en kvinna acceptans - vem de verkligen är borde vara tillräckligt för att få den rätta kvinna .

Varje människa har ett spel. Oavsett vem killen är, oavsett vad hans kultur eller bakgrund är, så har varje kille någon uppfattning om vad han tror är bästa, mest lämpliga, mest effektiva sätt att närma sig och interagera med och framsteg till intimitet med en kvinna. Hur effektivt är verkligen subjektivt, men om du frågade någon kille som du vet hur man bäst går tillväga för att få en flickvän så förklarar han sin strategi.

Många män kommer sannolikt papegoja tillbaka: Var bara dig själv , behandla henne med respekt, objektifiera henne inte , inte försöka vara någon du inte är , är bara några av de konventioner du får från kille som är omedvetna av den påverkan han haft på vad han tror är hans egna idéer om hur man bäst kan komma till intimitet med en kvinna.

För det mesta handlar hans tro i sin metodik verkligen om att lyssna på de råd kvinnor har berättat om hur man bäst kan " behandla en kvinna " om han vill närma sig henne. Det kännetecknas av att identifiera sig med det feminina, så att vara falskt likställs med någonting mot denna identifiering.

När du dissekera detta så ser du att spelet styrs av behovet av noggrann utvärdering av mäns potential för kvinnor. Allt som underlättar kvinnors utvärdering av en mans potential till henne är ett verktyg för att optimera sitt val. Dynamiken i sociala miljöer och förval(social proof i boken) är i huvudsak genvägar kvinnors undermedvetna använder för att överväga mäns värde för henne. Likaså är betoningen på mäns "äkthet/vara sig själva" ett feminint konditionering som tjänar ungefär samma syfte - bättre utvärdering. Om män kan formas till att vara uppriktiga om vem de är och vad de är, om de internaliserar en mental utgångspunkt som skjuter som standard till det feminina, och om de socialt väntas fallera till fullständigt och korrekt redovisa med kvinnor genom att bara vara sig själva, gör detta sedan en kvinnas bedömning av honom så mycket effektivare.

Det är där de flesta män misslyckas; vem de är inget mysterium, deras vördnad och respekt är värdelöst eftersom det är vanligt och oförtjänt, och bara vem han är inte det tecken som hon vill att han ska spela med henne.

Så även i de bästa av omständigheter spelar en man fortfarande på vem han tror kommer att vara godtagbar för kvinnor. Hans äkthet är vad som bäst identifierar med det feminina. Det här spelet är verkligen ett ännu mer smygande version av social robotik; skriptet är internaliserat, skådespeleriet är vem han är.
Senast redigerad av Sparkplugg 2015-04-03 kl. 02:20.
Citera
2015-04-03, 02:40
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solares
Kvinnor väljer alla män som inte gömmer sig. Det finns kvinnor till alla som vågar lite.

Nej, endast de som är attraktiva på samma gång. Här har du ett exempel:

Citat:
Jag satte mig på google, knappade in \"success with girls\", jag hittade en massa massa saker som lät helt bisarra, man pratade om evolution, om alpha-hannar, om betéenden som ansågs vara attraktiva, och dessa betéenden var allt annat än dom jag hade lärt mig av mina vänner, av mina föräldrar och av hela samhället. Man skulle vara stark, snabbtänkt, rapp i käften, kaxig, var man populär hos andra tjejer betydde det att andra tjejer ville ha en mer, starkt kroppsspråk, orubblig, bestämd, hård, dominerande, aldrig be om ursäkt, veta vad man ville, trycka ner andra för att höjja sig själv - ungefär som Gunvald Larsson i Beck (Framförstad till Sveriges sexigaste man flera år i rad på något konstigt vis) och när jag såg detta förstod jag, det var ju precis såhär de populära killarna i gymnasiet och högstadiet hade betett sig.

Jag hade i runda slängar sex med 60tjejer detta år, högutbildade, lågutbildade, tjejer med bra uppväxt, dålig uppväxt, självsäkra, osäkra, 18åringar, 25åringar, ja till och med 30åringar (vissa är riktigt fräscha), personligheten åt sidan, dom hade alla en gemensamn nämnare, dom såg alla bra ut, var populära och sociala av sig. Jag krossade många hjärtan under denna tid, jag mådde psykiskt dåligt, fick depressioner, jag hade sex med otroligt många tjejer som efter sexet sa sig ha pojkvän, tjejer som ljög om att dom gick på p-piller, som blev gravida och blev tvungen att göra abort. Mitt problem med tjejer hade försvunnit, men vad som mer hade hänt var, jag hade blivit ett svin. Jag hade många tjejer som sa till mig \"jag kan inte förstå att jag är så attraherad av dig, jag kan inte förstå det, min pojkvän är så snäll, han är en sån snäll kille men jag kan inte sluta tänka på dig\".

(FB) Kvinnors onda natur

Lägg märke till siffran men också den väldigt korta tidsintervallen. Tror du att resultatet hade blivit detsamma av att bara våga gå fram och sedan... vad? "Vara den man är"? Givetvis inte. Det kan vem som helst göra. Det är inte ett värt ett skit i sig utan det är beteendet man förmedlar som har den avgörande betydelsen.

Och det är just det som är så lustigt i sammanhanget. Här vi alltså en man vars framgångssaga får sägas höra till ovanligheterna och bakom den ett mer eller mindre utpräglat rövarbeteende. Notera vilken miljö det hela utspelar sig i: kroglivet. De hade med lätthet kunnat välja någon annan men ändå så gjorde de inte det.
Citera
2015-04-03, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Nej, endast de som är attraktiva på samma gång. Här har du ett exempel: (FB) Kvinnors onda natur
Använder du en anekdot som bevis?
Citat:
Nej, endast de som är attraktiva på samma gång.
Ja det måste finnas attraktion, men det kan alla killar skapa om man börjar prata och slutar gömma sig.
Senast redigerad av Solares 2015-04-03 kl. 03:32.
Citera
2015-04-03, 08:21
Medlem
Om du spelar ett spel, hur kan du då räkna med att få en flickvän och senare fru på längre håll? Man måste vara ärlig i en relation, det funkar inte att vara någon annan.

I ett längre förhållande går man igenom väldigt mycket tillsammans, både bra och dåliga saker, både jobbiga och underbara saker. Då måste man känna varandra, och kunna lita på varandra.
Citera
2015-04-03, 14:22
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Använder du en anekdot som bevis?

Varför inte? Även om det är en anekdot så finns där ett etablerat mönster som man kan fastslå. Kan du inte själv istället förklara varför det skulle vara intetsägande? Är det i själva verket bara slumpen som slagit in?

Citat:
Ja det måste finnas attraktion, men det kan alla killar skapa om man börjar prata och slutar gömma sig.

Vissa beteenden är dock mer effektiva i skapandet än andra.
Citera
2015-04-03, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparkplugg
Ber om ursäkt för lång post.

När Neil Strauss skrev The Game var det ett intressant ämne han utforskade mot slutet av boken. Han blev orolig för att de killar som lär sig PUA-färdigheter och upplever en sådan framgång med kvinnor av en kaliber som de aldrig hade upplevt tidigare skulle förvandlas till vad han kallade " sociala robotar ". Tanken var en att dessa killar skulle bli automater; munnen fylld av manus , utagerande beteenden och möta eventuella motverkande beteenden eller skript från kvinnor med beräknade och planerade oförutsedda utgifter.

Ett starkt motstånd killar har kommer alltid att vara " fejkar det " och hålla upp det arbete de anser är nödvändigt för att föreviga någon nominell framgång med kvinnor. De vill inte på obestämd tid vara någon de inte är. Det är inte äkta för dem och antingen känner de inte för att behöva vara en acceptabel karaktär för kvinnors intima uppmärksamhet eller så kommer de fram till att det är omöjligt att upprätthålla skådespeleriet på obestämd tid. Hursomhelst finns det en ovilja som härrör från att behöva ändra sig för en kvinna acceptans - vem de verkligen är borde vara tillräckligt för att få den rätta kvinna .

Varje människa har ett spel. Oavsett vem killen är, oavsett vad hans kultur eller bakgrund är, så har varje kille någon uppfattning om vad han tror är bästa, mest lämpliga, mest effektiva sätt att närma sig och interagera med och framsteg till intimitet med en kvinna. Hur effektivt är verkligen subjektivt, men om du frågade någon kille som du vet hur man bäst går tillväga för att få en flickvän så förklarar han sin strategi.

Många män kommer sannolikt papegoja tillbaka: Var bara dig själv , behandla henne med respekt, objektifiera henne inte , inte försöka vara någon du inte är , är bara några av de konventioner du får från kille som är omedvetna av den påverkan han haft på vad han tror är hans egna idéer om hur man bäst kan komma till intimitet med en kvinna.

För det mesta handlar hans tro i sin metodik verkligen om att lyssna på de råd kvinnor har berättat om hur man bäst kan " behandla en kvinna " om han vill närma sig henne. Det kännetecknas av att identifiera sig med det feminina, så att vara falskt likställs med någonting mot denna identifiering.

När du dissekera detta så ser du att spelet styrs av behovet av noggrann utvärdering av mäns potential för kvinnor. Allt som underlättar kvinnors utvärdering av en mans potential till henne är ett verktyg för att optimera sitt val. Dynamiken i sociala miljöer och förval(social proof i boken) är i huvudsak genvägar kvinnors undermedvetna använder för att överväga mäns värde för henne. Likaså är betoningen på mäns "äkthet/vara sig själva" ett feminint konditionering som tjänar ungefär samma syfte - bättre utvärdering. Om män kan formas till att vara uppriktiga om vem de är och vad de är, om de internaliserar en mental utgångspunkt som skjuter som standard till det feminina, och om de socialt väntas fallera till fullständigt och korrekt redovisa med kvinnor genom att bara vara sig själva, gör detta sedan en kvinnas bedömning av honom så mycket effektivare.

Det är där de flesta män misslyckas; vem de är inget mysterium, deras vördnad och respekt är värdelöst eftersom det är vanligt och oförtjänt, och bara vem han är inte det tecken som hon vill att han ska spela med henne.

Så även i de bästa av omständigheter spelar en man fortfarande på vem han tror kommer att vara godtagbar för kvinnor. Hans äkthet är vad som bäst identifierar med det feminina. Det här spelet är verkligen ett ännu mer smygande version av social robotik; skriptet är internaliserat, skådespeleriet är vem han är.

Inte helt lätt att förstå ditt inlägg....

Om jag förstår rätt vänder du dig emot idén om att "vara dig själv och lyssna på kvinnors råd".
Där håller jag med dig. Kvinnors råd om hur man ska behandla kvinnor är inte rätt saker att lyssna på. Jag tror inte heller man ska överdriva synen på att "jag ska snällt sitta här och vara mig själv".
Kvinnor tycker om män som vet vad de vill. Både vad han vill själv vill ha av livet och vad han kanske vill ha av henne.

Citat:
Men! The Game lär oss att mannens potential är av sexuell natur, och i princip endast detta.
Den som följer The Game får därför bara detta.
"Spelet" går ut på att visa en fasad som säger "jag vill ha sex med dig". Detta ifrågasätter jag inte.

Citat:

Tyvärr men jag håller inte med inställningen.
Varför skulle en kvinna vilja ha en man som "identifierar" med det feminina? Det tror jag är helt taget ur luften. Hon vill nog hellre ha en man som åtminstone är bra på att laga bilen och bygga om i hemmet än en feminin velare. Hade hon velat ha en feminin velare hade hon kunnat bli lesbisk.

Citat:

Om man tycker om en person som person, så gör man saker för den personens skull. Man behöver inte fokusera för mycket på sin egen fasad.
Citera
2015-04-03, 15:09
Medlem
kanelipullas avatar
Vet du vad.. du kanske passar bättre som bög då.
Citera
2015-04-03, 16:07
Medlem
Citat:
Varför inte? Även om det är en anekdot så finns där ett etablerat mönster som man kan fastslå. Kan du inte själv istället förklara varför det skulle vara intetsägande? Är det i själva verket bara slumpen som slagit in?
Hjärnan har ofta svårt för att se möntser på ett korrekt sätt eftersom ens egna värderingar och erfarenheter ofta spelar en så stor roll. Det är delvis därför som man inte använder sig utav anekdoter när man drar slutsatser inom vetenskapen.
Citat:
Vissa beteenden är dock mer effektiva i skapandet än andra.
Visst är det så.
Citera
2015-04-03, 16:36
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Hjärnan har ofta svårt för att se möntser på ett korrekt sätt eftersom ens egna värderingar och erfarenheter ofta spelar en så stor roll. Det är delvis därför som man inte använder sig utav anekdoter när man drar slutsatser inom vetenskapen.

Vilket sätt är det korrekta? Skulle han i själva verket ha missuppfattat hur han betedde sig och även vad många av dessa tjejer hade att säga om honom?

Citat:
Visst är det så.

Precis, vilket även exempel som det ovanstående indikerar. Du hävdar att det bara handlar om gott självförtroende men ändå så är det "mindre bra" män som har fördelen i de situationer där dessa finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in