2014-12-19, 18:44
Medlem
FY fan va dålig.

Inte ens i närheten av den känsla och storhet som LOTR.

Det var liksom ingen känsla.
Jag sket om personen dog eller inte.

På så många sätt som den var dålig på.

All väntan åt helvete. Trodde jag skulle få samma feeling som LOTR.

Nu kommer det säkert dröja 20 år till nästa sådan här film.
Citera
2015-01-01, 22:14
Medlem
Tror ni att stenjättarna hade kunnat döda Smaug? De är ju otroligt stora och starka, så jag tror faktiskt de hade kunnat knäcka nacken av Smaug jävligt lätt. Vad tror ni?
Citera
2015-01-15, 19:26
Medlem
SinistraMano27s avatar
Det kändes en aningens antiklimax i slutet. Jag hade önskat mindre filmtid på Legolas och Alvtjejen som skuttade och slogs i ett. Den tiden kunde de lagt på vyer och scener på händelser efter det stora slaget.

Hade Fili och Kili dött som i boken så tror jag att det fått en mer storslagen effekt som gett ett större intryck på de mer inbitna Bilbo-fan och alla galna/trånande fanfiction människorna.

Lite spoiler för er som inte sett eller läst Bilbo:

Till er som inte vet hur Fili och Kili dog, spoilervarning om ni tänkt läsa boken:

Jag retar mig på att orcherna går i formation, detta stämmer inte överens med min bild av hur orcher är. När jag läst böckerna så framgår det tydligt att de marcherar i grupp, men annars är lite om sig och kring sig. När man ser vyerna över deras formationer är det skarpa kanter och led. Lite otydligare "formations-gränser" hade jag uppskattat.

Det var rätt fånigt att se den kraftiga vitorchen (vet ej vad de kallas) springa runt med spikklubbs-proteser... Jag tror sammantaget av alla filmerna att PJ fått utlopp åt sin goriga sida.

I extended version väntar jag mig mer bildtid på Thorin och Kili, då jag dregglar så fort jag ser dem (Det kallas tantsnusk)

Angående om stenjättarna kunnat döda Smaug... det kanske de gjort, men hur skulle den informationen förmedlas till dem? I mina ögon är stenjättarna något slags väsen som handlar efter en "oresonerbar" instinkt, de faller i dvala, vaknar och slåss... detta tror jag är deras natur. Men om Smaug (som är listig) råkat flyga in i ett sådant bråk så skulle han kunna råka rätt illa ut.
Senast redigerad av SinistraMano27 2015-01-15 kl. 19:28.
Citera
2015-04-02, 23:38
Medlem
HAZARD17s avatar
Har sett filmen igen. 3e gången jag ser den totalt.

En av få scener jag gillar i Hobbitfilmerna är när dvärgarna är hemma hos Bilbo och sjunger "Misty Mountains". Riktiga Midgårdskänslor fick jag.
Citera
2015-06-06, 08:07
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Har sett filmen igen. 3e gången jag ser den totalt.

En av få scener jag gillar i Hobbitfilmerna är när dvärgarna är hemma hos Bilbo och sjunger "Misty Mountains". Riktiga Midgårdskänslor fick jag.

Håller med, så långt kan man ju se filmen, sen är det kört. Ser om LOTR-filmerna nu i dagarna, så mycket bättre än Hobbit-trilogin.
Citera
2015-10-25, 16:38
Medlem
yuuzhanvongs avatar
Bästa scenen i alla tre hobbit filmerna är lätt när dvärgarna och Gandalf kommer till Bilbos hus.
Sen kommer ju middagen och diskussionerna därefter.
Någon som tycker samma?
Citera
2015-10-25, 19:09
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yuuzhanvong
Bästa scenen i alla tre hobbit filmerna är lätt när dvärgarna och Gandalf kommer till Bilbos hus.
Sen kommer ju middagen och diskussionerna därefter.
Någon som tycker samma?

Håller med. Den första halvtimmen av första filmen är fantastiskt bra. Där lyckades Peter Jackson både hålla sig trogen boken samtidigt som man knyter an filmen till Ringens brödraskap på ett snyggt sätt med gamle Bilbos historia.

Utöver inledningen så är även scenen med Gollum väldigt bra, likaså besöket hos Elrond i Riftedal.

Utöver det så är filmen rätt kass tyvärr Sidospåret med Azog tillför inte ett skit till storyn annat än att göra filmen längre och hela scenen i goblinkungens sal känns som ett uselt skämt från början till slut.
Citera
2016-10-12, 14:19
Bannlyst
Kan man låtsas att filmerna är lika bra som Lord Of The Ring? Bara en intressant fråga jag får i huvudet nu. För jag vill tycka om dem, men inser att det är långt ifrån samma kvalité.
Citera
2021-04-03, 22:05
Medlem
Crapmagics avatar
Det är nått med Bilbo skådisen som känns off, varför man inte lyssnar på vad Bilbo har att säga

Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Riftedal.
Vattnadal.
Citera
2021-04-18, 21:05
Medlem
Crapmagics avatar
Hjältar måste vara attraktiva anser utvecklingstörde Peter Jackson varför han oförlåtligt förvred
Thorin, Fili & Kili från dvärgar till snygga människor, vad har Peter Jackson för dvärgsyn egentligen?

Kortvuxnas riksförbund borde lämnat in en protest
Citera
2024-01-28, 17:24
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Kunde de inte åkte med de där örnarna hela vägen till berget och sluppit massa problem?
Citera
2024-03-20, 06:23
Medlem
Övriga filmers datum

Filmstaden tilltagande desperata att få tillbaka kunderna och slänger vad som helst på väggen eller något jubileum till boken ??

9 april är första Hobbit filmen tillbaka på stora duken.
Någon sorts skum kampanj från filmbolaget ?
då jag såg enda film på skiva på Power/ f d Mediamarkt var en liten låda med 4K trilogin för drygt 600 kr i förra vecka .

Edit: Drakdags 30 april och 21 maj är det fem härar på duken i haveriet som fick trilogin att gå helt av spåret med rutten CGI m m.
Senast redigerad av OnlyHans 2024-03-20 kl. 06:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in