Citat:
Ursprungligen postat av
Ewru
Helt knäppt... Ogillar att man släpper Selke, och förstår inte varför han går dit (beror väl på pengarna). Enligt uppgifter fick Bremen 8 miljoner €... Nu gäller det att man lyckas behålla di Santo.
Menar du verkligen? Jag tycker det är en bra slant, men jag är ju i och för sig van vid att TSV 1860 släpper supertalanger för inte så mycket pengar, för att föreningen måste saneras varje år...Tvillingarna Bender, Moritz Leitner, Manuel Schäfer, Mathias Lehmann...eller alla andra som gjort en stabil 1. BL-karriär efter att ha skolats i ett av Tysklands bästa ungdomslag...eller finns det någon annan förklaring till att den tidigare ungdomsledaren nu har en bättre position på andra sidan stan hos FCB?
Edit: Nej, jag är inte bitter...Glad Påsk alla Bratwurstrunkare! På Påskafton går livet vidare!
Edit 2: För att en affär skall komma till stånd så krävs det inte bara en köpare (som i sällsynta fall är beredd att betala en utköpsklausul jfr FCB och Martinez) utan även en säljare, som är nöjd med det pris den får, vilket Werder bevisligen är när de säljer.
Edit 3: Har oerhört svårt att föreställa mig att Selke har en utköpsklausul i den storleksordningen, så sannolikt är köpare och säljare överens.