Resultat: .
0%
röster
2015-04-01, 23:21
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Helt knäppt... Ogillar att man släpper Selke, och förstår inte varför han går dit (beror väl på pengarna). Enligt uppgifter fick Bremen 8 miljoner €... Nu gäller det att man lyckas behålla di Santo.

Menar du verkligen? Jag tycker det är en bra slant, men jag är ju i och för sig van vid att TSV 1860 släpper supertalanger för inte så mycket pengar, för att föreningen måste saneras varje år...Tvillingarna Bender, Moritz Leitner, Manuel Schäfer, Mathias Lehmann...eller alla andra som gjort en stabil 1. BL-karriär efter att ha skolats i ett av Tysklands bästa ungdomslag...eller finns det någon annan förklaring till att den tidigare ungdomsledaren nu har en bättre position på andra sidan stan hos FCB?

Edit: Nej, jag är inte bitter...Glad Påsk alla Bratwurstrunkare! På Påskafton går livet vidare!

Edit 2: För att en affär skall komma till stånd så krävs det inte bara en köpare (som i sällsynta fall är beredd att betala en utköpsklausul jfr FCB och Martinez) utan även en säljare, som är nöjd med det pris den får, vilket Werder bevisligen är när de säljer.

Edit 3: Har oerhört svårt att föreställa mig att Selke har en utköpsklausul i den storleksordningen, så sannolikt är köpare och säljare överens.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2015-04-01 kl. 23:36.
Citera
2015-04-02, 00:14
Medlem
Det är kul att RBL värvar mycket ynglingar men det känns som att de hade behövt lite etablerade namn nu med erfarenhet. Klose hade ju varit en drömvärvning, men kanske inte så värst realistisk. Men lite mer etablerade spelare, en avdankad f.d stjärna hade inte heller varit helt fel - de har säkert något kvar och ge i något år till. Eller vad säger ni?
Citera
2015-04-02, 00:21
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Det är kul att RBL värvar mycket ynglingar men det känns som att de hade behövt lite etablerade namn nu med erfarenhet. Klose hade ju varit en drömvärvning, men kanske inte så värst realistisk. Men lite mer etablerade spelare, en avdankad f.d stjärna hade inte heller varit helt fel - de har säkert något kvar och ge i något år till. Eller vad säger ni?

Säg inte det, ibland får man vänta på rätt tillfälle, S04 gjorde en rökaraffär med Raul och det gäller bara att hitta någon som förstått sin plats i historien dvs. inte vill ha för mycket och inser att pensionen är säkrad och nu handlar det bara om eftermälet...kan mycket väl vara Klose...en sympatisk man som är ekonomiskt sanerad för resten av livet...kul tanke!
Citera
2015-04-02, 06:33
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Menar du verkligen? Jag tycker det är en bra slant...

Edit 2: För att en affär skall komma till stånd så krävs det inte bara en köpare (som i sällsynta fall är beredd att betala en utköpsklausul jfr FCB och Martinez) utan även en säljare, som är nöjd med det pris den får, vilket Werder bevisligen är när de säljer.

Edit 3: Har oerhört svårt att föreställa mig att Selke har en utköpsklausul i den storleksordningen, så sannolikt är köpare och säljare överens.
Håller med. Det är i mitt tycke en hög övergångssumma för en sådan pass oetablerad spelare. Finns många exempel på bättre spelare som gått billigare de senaste åren. Dessutom är ju Bremen inte den rikaste klubben så jag gissar att deras klubbledning är nöjd med affären.

Samtidigt läser jag att diverse mittenlag från Premier League vill betala runt 20 miljoner EUR för Bas Dost. Även det ett överpris i mitt tycke. Som jag tidigare skrivit här på forumet så finner jag det extremt osannolikt att Dost fortsätter att leverera såsom han gjort de senaste två månaderna. Med andra ord: Sälj fort som fan innan vingmuttrarna också inser detta!
Citera
2015-04-02, 06:41
Medlem
Pickmylussys avatar
Haha 20 mille. Bara tacka och ta emot.

Bara De Bruynes dojor som levererat. Undrar vad han kan tänkas gå för....... Hoppas de har en bra scoutingverksamhet och redan nu har koll på spelare som de kan tänkas gå efter så fort de blir av med Dost, Kevin och Rodriguez(???). Resten lär väl kunna stanna i alla fall?

Men man har ju Lord Bendtner. Alltid nåt.
Citera
2015-04-02, 10:28
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Håller med. Det är i mitt tycke en hög övergångssumma för en sådan pass oetablerad spelare. Finns många exempel på bättre spelare som gått billigare de senaste åren. Dessutom är ju Bremen inte den rikaste klubben så jag gissar att deras klubbledning är nöjd med affären.

Samtidigt läser jag att diverse mittenlag från Premier League vill betala runt 20 miljoner EUR för Bas Dost. Även det ett överpris i mitt tycke. Som jag tidigare skrivit här på forumet så finner jag det extremt osannolikt att Dost fortsätter att leverera såsom han gjort de senaste två månaderna. Med andra ord: Sälj fort som fan innan vingmuttrarna också inser detta!

Visar ju bara hur otroligt korkade många engelska klubbar är med sina pengar numera. Varför inte satsa på att ge nån ung spelare chansen istället? Wolfsburg å sin sida kan ju lätt hitta en bättre anfallare i sommar som levererar mer jämnt och som deltar mer i spelet..Bentner hade ju kunnat vara en sådan typ..men tveksam om man kan vänta på att han ska "blomma ut"
Senast redigerad av Steff83 2015-04-02 kl. 10:35.
Citera
2015-04-02, 12:36
Medlem
marc0p0l0s avatar
Hamburg storrensar i sommar. Flera spelare som inte får förlängt och släpps gratis:

Van der Vaart, Jansen, Kacar och Ilicevic

Även Westermann och Rajkovic kan komma att kapas. Hyfsade spelare ändå, lär vara någon som vill plocka upp dem.

-

Efter värvningen av Davie Selkie för 8 (+2 vid bra resultat) miljoner euro så verkar RB nu också ha gjort klart med Corinthias Malcom för 9 (+2) miljoner euro.

Också ett lag att värva ihop för den tyska andraligan. Bortsett från RBL har de andra lagen spelartrupper som är värda mellan 11-21 miljoner euro. De två värvningar kan alltså komma att kosta 21 miljoner tillsammans och är alltså dyrare än någon annan konkurrents hela trupp.

Senaste är också att Ragnick kommer att få minst 50 miljoner euro av RB direkt när de går upp i Bundesliga till spelarköp. (Utöver de värvningarna som redan nämnts då). Volland skall vara hans topp-prioritet. Maloc, Selkie och Volland är alla anfallare/yttrar, vilket betyder att Poulsen och Boyd kan komma att få enorm konkurrens. Forsberg är något "säkrare", egentligen den enda vänsteryttern de har i laget.

Lagom framtungt lag som Ragnick värvar ihop. Fast vem vet, Jansen, Westermann och Rajkovic kanske går direkt in gratis i sommar? Haha.

-

Hannovers Martin Kind måste ligga och gråta varje kväll nu förresten, Leipzig gör allt han önskar att han själv kunde göra.
Senast redigerad av marc0p0l0 2015-04-02 kl. 12:39.
Citera
2015-04-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Haha 20 mille. Bara tacka och ta emot.

Bara De Bruynes dojor som levererat. Undrar vad han kan tänkas gå för....... Hoppas de har en bra scoutingverksamhet och redan nu har koll på spelare som de kan tänkas gå efter så fort de blir av med Dost, Kevin och Rodriguez(???). Resten lär väl kunna stanna i alla fall?

Men man har ju Lord Bendtner. Alltid nåt.

Dost är bara en onehit wonder, lite likt Pappis Cisse i Newcastle som var inne i ett galet stim några månader. Men över en hel säsong så såg man hur medioker han egentligen var. Wolfsburg hade bara tjänat på att sälja Dost. Rodriquez och Kevin kommer nog dessvärre att lämna i sommar. Men om Wolfsburg använder pengarna rätt så kanske de har ett minst lika slagkraftigt lag nästa säsong.
Citera
2015-04-02, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Dost är bara en onehit wonder, lite likt Pappis Cisse i Newcastle som var inne i ett galet stim några månader. Men över en hel säsong så såg man hur medioker han egentligen var. Wolfsburg hade bara tjänat på att sälja Dost. Rodriquez och Kevin kommer nog dessvärre att lämna i sommar. Men om Wolfsburg använder pengarna rätt så kanske de har ett minst lika slagkraftigt lag nästa säsong.

oooooh Pappis Cisse, han hade man nästan glömt!
Citera
2015-04-02, 15:45
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Menar du verkligen? Jag tycker det är en bra slant, men jag är ju i och för sig van vid att TSV 1860 släpper supertalanger för inte så mycket pengar, för att föreningen måste saneras varje år...
Echin har rätt, klart de inte kan säga nej till de pengarna för Selke. Det var dock inte många mpnader sedan Selke skrev på till 2018 med Bremen, svårt att se att han gick dit för något annat än pengarna. Speciellt med tanke på att RB antagligen inte spela Bundesliga nästa år.

Prio ett är att behålla di Santo, och nu har man fått in bra med pengar för att kunna försöka göra det, om inte lär man kunna få 10 miljoner € för honom.

På den mer negativa sidan har Garcia skadat sig och är borta resten av säsongen.
Citera
2015-04-02, 17:11
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Hamburg storrensar i sommar. Flera spelare som inte får förlängt och släpps gratis:

Van der Vaart, Jansen, Kacar och Ilicevic

Även Westermann och Rajkovic kan komma att kapas. Hyfsade spelare ändå, lär vara någon som vill plocka upp dem.

Värt att nämna är också att målet är att hämta Tuchel med en lön på 3.2€ miljoner om året, samt ge honom och Knäbel 20-25€ miljoner att handla spelare för. Detta görs ju möjligt genom att just nu ca 10€ miljoner kommer försvinna i löner. Känns som detta är något som måste göras om vi skulle klaras oss kvar, även fast Jansen är en spelare som jag kommer sakna. Enligt mig bör Rajkovic behållas och sedan kommer ju Tah tillbaka, där har vi en mittback att bygga upp.

Aja först måste Knäbel samla ihop ett par poäng till, för 2.ligan står vi med ena foten i.
Citera
2015-04-02, 17:35
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0

Hannovers Martin Kind måste ligga och gråta varje kväll nu förresten, Leipzig gör allt han önskar att han själv kunde göra.
Lustigt att du nämner detta just idag. Läste nämligen nyss en artikel om Kinds plan för de närmaste åren. Han vill redan detta år anställa en extra VD som ska avlasta hans eget jobb i föreningen. Sommaren 2017 ska han sedan lämna sin post för att istället arbeta inom Hannovers "Aufsichtsrat" (översätts som "Styrelse"?). Den 8. Juli 2018 är sedan dagen som han verkligen väntar på. Då blir nämligen proffsklubben H96 Kinds egendom, eller rättare sagt det blir egendom av Sales & Service GmbH & Co. KG där Kind är den som bestämmer.

Hannover kommer då att kringgå 50+1-regeln på samma sätt som Leverkusen, Wolfsburg och Leipzig gör, men alltså först 2018 när Kind varit ekonomiskt verksam i klubben i 20 år. Med andra ord så får han vänta lite innan han kan göra det som Red Bull gör just nu. Värt att nämna är att många fans är kritiska till detta och vill hellst se Kind lämna klubben.

Själv är jag kluven. Å ena sidan är det lite trist att få en status som "werkclub", men å andra sidan tycker jag det är positivt att fler klubbar får större ekonomiska muskler (så länge det inte går ut över biljettpriserna). Om ingen "köpeklubb" gör en storsatsning så lär Bayern München vinna ligan 10 år till i rad. Och det är ju inte så jävla spännande tycker jag i alla fall. Men många tyskar säger just att de hellre ser Bayern prenumerera på titeln än att Wolfsburg eller Leverkusen ska vinna. Det är en konservativt folk i många avseenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in