2015-04-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Klok norsk miljöpartist och kommunikationsrådgivare försöker förklara för Arnstad att han bara polariserar debatten. Men vad hjälper det när herr Arntifascist vägrar att lyssna?

https://twitter.com/andersskyrud/status/582833415092846592

Sluttampen på konversationen är typiskt arnstadsk. När det blir för jobbigt kvittrar Arnie "Ha en trevlig dag!" och säger att han måste på lunch. Den sympatiske norrmannen avrundar med att be Arnstad att hålla möjligheten öppen för att det norska folket faktiskt inte är idioter. Han får inget svar. Kanske är han redan blockad vid det laget.
Jag diggar "Rasismen är en europeisk sjukdom." - Arnstad. Vad menar han egentligen? Menar Karln att rasismen först uppstod i Europa? :smilegubbe som kliar sig i hakan:
Citera
2015-04-01, 11:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag diggar "Rasismen är en europeisk sjukdom." - Arnstad. Vad menar han egentligen? Menar Karln att rasismen först uppstod i Europa? :smilegubbe som kliar sig i hakan:
Han menar att rasismen skapades i Europa, utvecklades i Hitlertyskland & förfinades till perfektion i Sverige.
Citera
2015-04-01, 12:26
Medlem
hashflashs avatar
Tänkte dissikera Arnstads "Kämpande demokrati" för den strunt den är men orkar fan inte lägga ner mer tid på att läsa bågmannens värdelösa alster. Det är inte ens tragikomiskt längre.

Det hela blir en monolog om de absurda motsägelser som florerar i de alster som publiceras. Mängden flum som måste ligga till grund för att alstret skall hålla någon verklig sanning är helt osannolik. Vaga, ohållbara referenser och associationer som antigen är feltolkade eller rent önsketänkande ur ett perspektiv som enbart gynnar det egna målet. Kreativ agitation och utökad polarisering tycks vara resultatet och målet för Arnstad om han nu ens tänkt på konsekvenserna av hans agitation.

Att försöka få Arnstad att säga något med självkritisk insikt eller att ärligt svara på kritiken har visat sig omöjligt. Han uppmanar själv till att kritisera men när det väl gäller så flummar han till det och gömmer huvudet i sanden. Jag ser bara alternativen: mytoman, vänsterextrem agitator eller kombination av dessa. Jag tippar på det sistnämnda, bara en gammal bekant/vän till Arnstad kan få mig att ändra uppfattning. Såja, nu kan jag lämna tråden och ämnet Henrik Arnstad i fred. Han skapade sig sin bild alldeles själv, bara han kan ändra den.
Senast redigerad av hashflash 2015-04-01 kl. 12:31.
Citera
2015-04-01, 13:22
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Skulle gissa att "historikern" är historielös i det här fallet och enbart syftar på den nuvarande situationen. Betoningen ska alltså inte ligga på "europeisk" utan "sjukdom", som i att Europa lider av sjukdomen rasism.

Han är inte direkt något under av tydlighet, men det beror ju på hans bristande bildning och undermålig språklig förmåga, kombinerat med en föreställning om sin egen förträfflighet, som gör att det alltid är andras fel om det han skriver inte kan förstås.

Det dunkelt... ja, ni förstår.
Citera
2015-04-01, 13:30
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:

Det är verkligen ett sinnessjukt påstående som egentligen inte är förvånande från någon av Arnstads kaliber. Han har helt enkelt ingen bildning alls och kan förslagsvis läsa Harrisons böcker om slaveriet.

Jag undrar hur Arnstad får ihop den muslimska världens enorma slavhandel med Afrika genom åren och uppfattningen som rått länge där att svarta är undermänniskor. Det pågår förresten än idag. Eller varför inte hur indianrikena i Sydamerika härjade innan européerna kom dit. Eller hur är det med den japanska imperialismen eller Kinas syn på sig själva som övermänniskor från medeltiden fram till industrialiseringen?

Ingenting av detta vet Arnstad eftersom han helt enkelt är 1) obildad och 2) idiot.
Citera
2015-04-01, 14:58
Medlem
Tjyvass avatar
Det enda som är en "europeisk sjukdom" så är det Arnstad själv. Aldrig tidigare har väl en person uppvisat alla de skadliga egenskaper som tär på den europeiska kroppen. Egennyttig, korrupt, relativistisk, spelad altruism, förljugenhet och totalt jävla obildad. Som om byfånen fått tag på en megafon. Tack Arnstad för att du på ett förtjänstfullt sätt vresar upp din personlighet till allmän beskådan så vi normala får oss en anatomi av ett Europa i kulturellt och intellektuellt förfall.
Senast redigerad av Tjyvas 2015-04-01 kl. 15:00.
Citera
2015-04-01, 17:33
Medlem
bl-gr-ns avatar
Enligt Ratsit så är Tok-henke ägare av Tricorder media.

Här har vi en Antirasist/fascist och Pro muslim som fötts med en guldsked i munnen, tack vare sina föräldrars inkomst.
Bor en av de finare stadskvarteren i Stockholm och driver sitt eget företag, med andra ord en tvättäkta kapitalist. Denna person, är ändå viktig för arbetarrörelsen.
Så till den grad att (S)vetsar statsministern använder "SD-experten Tok-henke" som referens för SAP politik.

Sanningen är kanske inte så viktigt för arbetarrörelsen, bara alla har samma åsikter och rättar in sig i ledet (bakom ledarna).
Trots det så kommer Tok-henke att bli en belastning för både SAP och övriga arbetarrörelsen, allt eftersom sanningen om denna filur, blir mer känd.
Citera
2015-04-01, 19:02
Medlem
gubbroras avatar
Till skillnad mot många skribenter i tråden har jag inga som helst sympatier med SD. Men jag är fullständigt enig med er om att den gode Arnstad är en fullblodstolle. Det är extremt egendomligt att en sådan figur ges utrymme att komma med sina infantila påståenden och idéer. Men jag måste medge att karln är underhållande med sin enfald
Citera
2015-04-01, 19:58
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Till skillnad mot många skribenter i tråden har jag inga som helst sympatier med SD. Men jag är fullständigt enig med er om att den gode Arnstad är en fullblodstolle. Det är extremt egendomligt att en sådan figur ges utrymme att komma med sina infantila påståenden och idéer. Men jag måste medge att karln är underhållande med sin enfald
Snart är det bara Özz Nujen, Malena Ernman samt några övervintrade bibliotekarier som lyssnar på Pansargeneralen.
Citera
2015-04-01, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Behöver knappast ha sympatier med SD för att tycka att Arnstad är en fullblodsdåre. Jag är närmast libertarian och tycker det. Jag har två nära vänner som är miljöpartist respektive socialliberal och både de avskyr Arnstad. Enda som gillar honom är folk som inte har vett nog att tänka själva.
Citera
2015-04-01, 23:09
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Enligt Ratsit så är Tok-henke ägare av Tricorder media.
Nagon som har tillgang till Tricorders arsredovisningar?
Citera
2015-04-02, 00:11
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Behöver knappast ha sympatier med SD för att tycka att Arnstad är en fullblodsdåre.

Nej, verkligen inte. Jag står väldigt långt ifrån SD politiskt, men jag finner Arnstads retorik snarare destruktiv. Att likställa kritik mot invandringspolitik med fascism, rasism och nazism är farligt då folk inte kommer bli mindre kritiska för det. Som tidigare har sagts så finns snarare den motsatta risken att folk till slut identifierar sig med Henriks slagord snarare än tar avstånd från det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in