2015-03-31, 20:01
Medlem
Gillar du dem kan du ju alltid ta hem ett par till ditt och beratta hur det gick...
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Du gillar inte romer?
Citera
2015-03-31, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werbung
Gillar du dem kan du ju alltid ta hem ett par till ditt och beratta hur det gick...

Man behöver inte gilla dem. Eller ta hem dem. Man behöver inte heller hata dem eller be dem dra åt helvete.

Jag förväntar mig bara att alla människor följer samma regler.

Att ockupera någon annans hem är inte okej. Det är en jäkla kränkning.
Citera
2015-03-31, 20:09
Medlem
Trots anmälningar från grannar, så skiter polisen i lagen att undersöka saken ifall dom brutit sig in?
Att inte ens undersöka borde väl vara ett brott om flera har anmält att folk befinner sig där?

Men va bra, om jag bryter mig in på systembolaget och en vanlig medborgare ringer polisen så kommer polisen säga följande.

"Vittnet" Hej du det går en person inne på bolaget och lastar ut sprit i en bil, kommer ni"
Polisen " Tyvärr kan vi inte åka dit, då ägaren måste själv anmäla och höra av sig"
Citera
2015-03-31, 20:36
Avstängd
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werbung
Skitsnack. Zigenarna kunde ha vaellt in naer Rumaenien kom med Schengen men de valde att ta sig till lander daer det aer naermare och daer valutan aer mer vaerd. Nu naer alla slaengt ut dem och det bara ar Sverige kvar som har oppna granser for dem sa soker sig alla hit. Det ar darfor du har zigenare som sover pa golvet i T centralen och trakasserar folk. Polisen vill inte ta tag i problemen savida det inte handlar om att de blockerar ingangen till kopcentrumet och da kommer de bara om vaktaren ringer eller om en handlare ringer. Annars skiter polisen i det.

som andra redan påpekat, IG i läsförståelse. förmodligen skulle man behöva rita upp det kausala sambandet för dig på nån slags dagcenter-tavla för att du ska förstå, men jag försöker så här:

svenskarnas mentalitet formas av decennier av välstånd, trygghet och pk-politik --> svenskarna röstar inte på politiker som inför lagar mot tiggeri --> dagens situation med romska "vägpirater", ockupanter och åldringsrånare
Citera
2015-03-31, 20:50
Medlem
NS_14s avatar
Fria Tider har grävt i ärendet och det visar sig att man först efter lite byråkratiska turer kan få hopp om att freda sitt boende från inbrottszigenare:

Citat:
När Fria Tider under tisdagen kontaktar Skånepolisen för att höra om det verkligen stämmer kan myndigheten först inte lämna något tydligt besked om detta gäller alla typer av hus, utan väljer att svara mer generellt:

– Man måste ha handräckning av Kronofogden när det gäller privat område, säger polisens presstalesman Richard Glantz.

Citat:
Polisen menar att den stuga utanför Landskrona som tiggarna bosatt sig i är ett ödehus och därför rubriceras det eventuella brottet som "olaga intrång". Men för att polisen ska kunna agera vid ett sådant intrång krävs en begäran från Kronofogden om handräckning, något som den som äger huset måste ansöka om.

http://www.friatider.se/polisen-fritt-fram-tiggare-som-vill-bryta-sig-i-och-ta-over-ditt-hus

Vill man slippa krångla med att begära ut handräckningar från Kronofogden i syfte att hålla ute zigenarligor gör man bäst i att själv rusta huset med diverse säkerhetssystem och avskräckande motmedel.
Citera
2015-03-31, 20:57
Medlem
rottenboys avatar
Ägaren till huset ska ha en Mercedes E240 -01, Ljusbrun sedan samt en släpkärra moell äldre. Skulle inte bli förvånad om ni kommer se den bilen med annan förare i.
Citera
2015-03-31, 21:10
Medlem
rottenboys avatar
Märkligt att polisen kallar huset för öde. En man är skriven på adressen och vad jag förstått så bor han där när han är hemma. Låter ungefär som alla andra med dubbla boenden. Ser man på bilderna, förvisso några år gamla, är huset i ganska bra skick. Man brukar ha en frostvakt igång när huset står tomt vintertid. Alltså bör elen vara inkopplad. Kablarna som ska vara dragna som ett "ormbo" från huset lär vara från huset till husvagnarna. Gubben lär ju få en saftig elräkning som pick över i:et.
Citera
2015-03-31, 21:22
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om jag skulle hyra ut min egendom till någon så skulle jag sätta "hus i helvete" om snuten kom och avvisade personen (eller personerna) bara för att mina grannar "inte hört nå't om det".

Har dom klara papper så finns det väl någon form av hyrespapper, nycklar mm. Borde vara busenkelt att skilja på en uppbruten och en upplåst dörr, även för Kling och Klang i Landskrona. Men det kräver ju en aktiv insats så klart.
Citera
2015-03-31, 21:31
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rottenboy
Märkligt att polisen kallar huset för öde. En man är skriven på adressen och vad jag förstått så bor han där när han är hemma. Låter ungefär som alla andra med dubbla boenden. Ser man på bilderna, förvisso några år gamla, är huset i ganska bra skick. Man brukar ha en frostvakt igång när huset står tomt vintertid. Alltså bör elen vara inkopplad. Kablarna som ska vara dragna som ett "ormbo" från huset lär vara från huset till husvagnarna. Gubben lär ju få en saftig elräkning som pick över i:et.

Åkte man förbi med Street View på adressen
Brovallavägen 235 (och åker fram lite) så ser man en gubbe som går på något slags stenbro vid sidan av vägen där han även verkar parkerat sin bil. Kan det vara ägaren eller är det bara en gubbe som stannat för att pissa?
Citera
2015-03-31, 21:39
Medlem
rottenboys avatar
Tanken slog mig men bilen stämmer inte med ägaren av huset som har mercedes. Kan vara en bmw ägare som vill pissa eller så är det besökare till husägaren som inte ville köra in på den lilla vägen.
Citera
2015-03-31, 21:53
Medlem
Det ar enklast att inte gora nagot alls. Da slipper man allt ansvar men det ar forsent nu. Stugan ar som jag har forstatt redan "renoverad" invandigt.

Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Har dom klara papper så finns det väl någon form av hyrespapper, nycklar mm. Borde vara busenkelt att skilja på en uppbruten och en upplåst dörr, även för Kling och Klang i Landskrona. Men det kräver ju en aktiv insats så klart.
Citera
2015-03-31, 21:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Man behöver inte gilla dem. Eller ta hem dem. Man behöver inte heller hata dem eller be dem dra åt helvete.

Jag förväntar mig bara att alla människor följer samma regler.

Att ockupera någon annans hem är inte okej. Det är en jäkla kränkning.

Ja det är en jävla kränkning att vistas i någon annans hem om man inte fått lov till det. Det finns tusentals som hyr ut eller låter folk bo i sina hem. Dessa hyresgäster eller bara gäster kränker inte ägaren. Ägaren kan dock bli kränkt av om grannar får för sig att de och inte ägaren själv bestämmer vem som ska bo i ägarens hus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in