2015-03-30, 22:48
Medlem
Vad Landskronaborna skulle ha gjort ar att jagat zigenarna ur ur kommunen. Nu biter de sig fast. Jag hade gatt dit runt 04 tiden med ett par pakar och stalror och gett dem ett kok stryk. hade de bil med sig hade jag mosat den. Nar polisen kommer sa har man ingen aning vad som hant. Det ar ord mot ord. det gar inte att halla pa att vanta och kolla i lagboken medan allt ar uppklarat har de bajsat ner hela huset och stulit och salt av allt som inte ar fastbultat. Det har ar loss och skitar som ar uppvaxta under en sopptipp pa en plats utan namn/. man kan inte vara civiliserad med det packet. Jaga bort dem pa en gang.

Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Åja, vänta bara, när ägaren väl gör en anmälan kommer snuten bara omma dragandes med att zigenarsmutsen nu har "en viss besittningsrätt" och man kräver att fogden skall sköta vräkandet. Fogden å sin sida gör inte ett piss eftersom de inte kan identifiera zigenarsmutsen som givetvis inte har några ID-handlingar. Snat får vi börja bilda garden för att bekämpa zigenarlössen
Citera
2015-03-30, 22:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werbung
Det finns bra poliser och sedan finns det patrask som de som uttalar sig om att zigenarna har besittningsraett. Det handlar om inbrott och naer de blir avhysta ar jag helt saker pa att man kan fa med stold, skadegorelse med pa listan. Det ar dessa polisers inkompetens som skapar praxis. Javla pack. Sa om en polis inte ar hemma, pa semester kan jag bryta mig in hos hen och haevda besittningsraett?

eller sa finns det tva uppsattningar av lagtolkningar. En for zigenarna och annat patrask som aldrig kommer att bidra eller skapa nagot och en annan lagtext for alla andra. De som har bidragit och som har skapat nagot och det verkaer att det ar helt ok.

Det är väl ingen polis dom uttalat sig om besittningsrätt?!?! De måste veta att de olovligen vistas där, det är inte alls samma som att det skulle vara fråga om besittningsrätt.
Citera
2015-03-30, 22:57
Medlem
Om jag skulle hyra ut min egendom till någon så skulle jag sätta "hus i helvete" om snuten kom och avvisade personen (eller personerna) bara för att mina grannar "inte hört nå't om det".
Citera
2015-03-30, 22:58
Medlem
Det har ar skitsnack. Sa om hela byggden vet om att dessa bodde fram till for nyligen i ett ruckel och livnarde sig pa tiggeri och nu brutit sig in i en persons hus som ar pa semester och uppenbarligen inte kanner dessa samhallspatrask sa ska man dra en slutsats som ar langst ifran den logiska forklaringen och dra slutsatsen att personen som ager huset maste ha gett zigenarna lov for att han inte hort av sig. Jag tror att denna tolkningen ar av folk som aldrig kommer att skapa nagot sa att de sjalva kan kliva in i nagons hem och havda att de har ratt det till. Tolkningen ar till for patrask, krimninella, tjuvar, knarkare och annat trash som ska sitta i fangelse och inte hasa sig runt bland vanligt folk. Om denna tokning ar korrekt ar det dags att borja bevapna sig. Skaffa vapenlicens och vapen sa att man kan skydda sig, sin familj och sin aganderatt med de medel man har till forfogande eftersom lagarna och polisen kan man torka sig i roven med.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men polisen vet ju inte om de fått tillstånd från ägaren att vara där. Folk som påstår sig känna honom verkar ju inte ha fått tag på honom. Lite märkligt kan det tyckas att någon som äger en fastighet men inte ser till den ofta inte skulle lämnat någon kontaktuppgift till någon. Eller ägaren kanske hyrt ut den till någon som låter dem vara där?
Citera
2015-03-30, 22:58
Medlem
Vad har romerna själva att säga om saken då?

Detta fallet är så uppenbart att de borde kunna avhysas utan medgivande från ägaren.
Senast redigerad av CaseyRyback 2015-03-30 kl. 23:02.
Citera
2015-03-30, 23:00
Medlem
dontbeaheros avatar
Det borde väl finnas gott om tomma stugor så här års, så nu är det väl bara att invänta en invasion av tiggare.
Citera
2015-03-30, 23:01
Medlem
Denna tolkning ar gjord av patrask for patrask. De har inte ens varit pa plats. Hade de varit pa plats hade de sett att dorren inte var oppen med nyckel utan uppbruten. Det borde racka. Det ar patrask som tolkar sa at tde sjalva ska kunna ta over det som de sjalva aldrig kommer att skapa for de knarkat upp det lilla de haft.

Citat:
Det är väl ingen polis dom uttalat sig om besittningsrätt?!?! De måste veta att de olovligen vistas där, det är inte alls samma som att det skulle vara fråga om besittningsrätt.
Citera
2015-03-30, 23:02
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Om jag skulle hyra ut min egendom till någon så skulle jag sätta "hus i helvete" om snuten kom och avvisade personen (eller personerna) bara för att mina grannar "inte hört nå't om det".

Skulle du då åxå vara glad om dina grannar gav fan i å ringa polisen om
det pågår inbrott i ditt hu när dom inte får tag i dig?
Hoppas jag slipper dig som granne iaf.
Citera
2015-03-30, 23:08
Medlem
Jag tror att om patraskpoliserna hade orkat hasa sig till platsen hade de sett om dorren var uppbruten eller om dorren oppnats med nyckel oavsett vad lagen sager. Nu gors en tolkning av patrask for patrask. Mannen ar pa semester och hela trakten kanner till det. Vad ar sannolikheten att han kanner de och gett sitt lov att bo i hans hem? Noll skulle jag vilja saega.

Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Vad har romerna själva att säga om saken då?

Detta fallet är så uppenbart att de borde kunna avhysas utan medgivande från ägaren.
Citera
2015-03-30, 23:09
Medlem
Citat:
Det har ar skitsnack. Sa om hela byggden vet om att dessa bodde fram till for nyligen i ett ruckel och livnarde sig pa tiggeri och nu brutit sig in i en persons hus som ar pa semester och uppenbarligen inte kanner dessa samhallspatrask sa ska man dra en slutsats som ar langst ifran den logiska forklaringen och dra slutsatsen att personen som ager huset maste ha gett zigenarna lov for att han inte hort av sig. Jag tror att denna tolkningen ar av folk som aldrig kommer att skapa nagot sa att de sjalva kan kliva in i nagons hem och havda att de har ratt det till. Tolkningen ar till for patrask, krimninella, tjuvar, knarkare och annat trash som ska sitta i fangelse och inte hasa sig runt bland vanligt folk. Om denna tokning ar korrekt ar det dags att borja bevapna sig. Skaffa vapenlicens och vapen sa att man kan skydda sig, sin familj och sin aganderatt med de medel man har till forfogande eftersom lagarna och polisen kan man torka sig i roven med.

Men vad är det som är svårt att förstå med att polisen måste veta att de befinner sig där olovligen? Här verkar det ju vara en jävla soppa av grannar som minnsann vet fastän de inte kunnat kontakta ägaren själva?!?! Jag tror varken bu eller bä huruvida romerna har rätt att vara där eller inte men isåfall får det väl bli en läxa för fastighetsägaren att lämna kontaktuppgift till någon som kan kolla upp huset då och då och ev. meddela grannar vem de kan kontakta om det är något.
Citera
2015-03-30, 23:11
Medlem
Jag tror att det dar ar en pundare. En haschtomte som det heter. Ett patrask som vill att saker ska tolkas i favor for patrask for patrask kommer aldrig att skapa nagot eget for egen kraft. Det ar sa patrask fungerar. Allt for alla ar deras slagord.

Citat:
Ursprungligen postat av Harrfena
Skulle du då åxå vara glad om dina grannar gav fan i å ringa polisen om
det pågår inbrott i ditt hu när dom inte får tag i dig?
Hoppas jag slipper dig som granne iaf.
Citera
2015-03-30, 23:14
Medlem
Citat:
Jag tror att om patraskpoliserna hade orkat hasa sig till platsen hade de sett om dorren var uppbruten eller om dorren oppnats med nyckel oavsett vad lagen sager. Nu gors en tolkning av patrask for patrask. Mannen ar pa semester och hela trakten kanner till det. Vad ar sannolikheten att han kanner de och gett sitt lov att bo i hans hem? Noll skulle jag vilja saega.

Jag skulle också säga att sannolikheten är noll. Därför skall se avhysas omedelbart. Patrask var ordet för dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in