2015-02-05, 12:49
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Heter de så? Brukar googla och kolla på ställena ni pratar om, men denna hittar jag inte.

Det är 2 olika ställen, Corso har avhandlats flera ggr i tråden, ligger på Hornsgatan och är rejält dräggig, Medusa är iaf ny för mig ligger i GS http://www.medusabar.com/

/Provokatör
Citera
2015-02-06, 12:47
Medlem
don tonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Detta klipp bekräftar allt. Sever Inn är utan tvekan Sveriges dräggigaste krog!

Längtar tills jag får besöka stället.

Hör av dig när du ska dit! Bor i närområdet. Finns många guldkorn inom en radie av några kilometer.
Sever inn, Romri, Råcksta Krog, Grimsta Krog, Johnnys, Baron och några fler
Citera
2015-02-06, 13:17
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don tony
Hör av dig när du ska dit! Bor i närområdet. Finns många guldkorn inom en radie av några kilometer.
Sever inn, Romri, Råcksta Krog, Grimsta Krog, Johnnys, Baron och några fler
Jag tackar för inbjudan. Bara namnen som Johnnys & Baron gör det hela värt ett besök.
Förstår dom skånska eller kan du tolka om det skulle knipa?
Citera
2015-02-06, 14:46
Medlem
chipstitss avatar
Är inte ifrån Stockholmstrakterna, men jag och några polare var där och skulle ut och supa. Vi hamnade på något ställe som hette Toxic, det var riktigt dräggigt..
Citera
2015-02-06, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chipstits
Är inte ifrån Stockholmstrakterna, men jag och några polare var där och skulle ut och supa. Vi hamnade på något ställe som hette Toxic, det var riktigt dräggigt..
Var ligger det?
Citera
2015-02-06, 15:28
Medlem
don tonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamqueensblvd
Var ligger det?

http://clubtoxic.se/
Citera
2015-02-06, 15:34
Medlem
don tonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag tackar för inbjudan. Bara namnen som Johnnys & Baron gör det hela värt ett besök.
Förstår dom skånska eller kan du tolka om det skulle knipa?

Absolut värt ett besök!
Senast jag var på Sever (en onsdagkväll) med en kollega så hade ett grabbgäng beställt in en "mäklarbricka".. Den bestod av en flaska fulsprit och burkläsk

Srpåket är nog inget problem, här är det "mångkulturellt"...
Citera
2015-02-06, 16:11
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowstomper
Järnvägsrestaurangen i Östra Station är inte heller helt fräsch. Inte i närheten av Server Inn men ändå. Metro i Sundbyberg är så risig att man knappt vågar gå förbi.

Du får gärna förklara varför Östra skulle passa in i tråden. De gånger som jag har varit där, på dagtid, har gästerna bestått av städade, så gott som nyktra, människor som sitter och äter och konvserserar med varandra. Ingenting sunkigt alls med det stället. Maten är helt okej också.
Citera
2015-02-07, 13:01
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Du får gärna förklara varför Östra skulle passa in i tråden. De gånger som jag har varit där, på dagtid, har gästerna bestått av städade, så gott som nyktra, människor som sitter och äter och konvserserar med varandra. Ingenting sunkigt alls med det stället. Maten är helt okej också.

Precis Östra är ett anrikt ställe som dessutom drivs av något så exotisk som en svensk krögare, deras fläsk med löksås är nog bäst i Sverige. Inget dräggit alls över det stället.

/Provokatör
Citera
2015-03-31, 17:13
Medlem
Snowstompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar

Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Precis Östra är ett anrikt ställe som dessutom drivs av något så exotisk som en svensk krögare, deras fläsk med löksås är nog bäst i Sverige. Inget dräggit alls över det stället.

/Provokatör

En öm tå? jag har bara varit där en gång och fick känslan av att tiden stannat. Kändes ofräscht helt enkelt, får kanske ge menyn en chans till och återkomma.
Citera
2015-04-11, 07:13
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör

/Provokatör
Tyvärr så måste jag upplysa dig om att det står ett halvdussin Jack Vegas-maskiner i bardelen på Östra. Dock så borgar de höga priserna för att det inte kommer att bli 100% sunkhak, men ett steg på vägen är det onekligen.

Vi i tråden borde kanske ta fram ett eget sunkhaks-index?
Citera
2015-04-11, 09:15
Medlem
Nu är det tämligen odefinierat/delade meningar gällande vad en dräggig krog innebär i den här tråden men jag får nog dementera att klientelet på Teodoras vid Fridhemsplan håller någon högre klass nu än för några år sedan. Sunkigheten sitter ganska lite i inredningen, anser jag.

Senast jag var där var det någon white-trash tjomme som störde sig på att jag var på Theodoras iklädd skjorta och kavaj - varpå han gick upp till mig när jag stod i baren och beställde - och hotade mig till livet. Helt oprovocerat och mysigt. Han argumenterade, under vårt korta samtal, för att Theodoras och Dovas inte var "ställen för sådana som dig" - och vurmade för den gamla hederliga sunkigheten Theodoas och Dovas utstrålat tidigare.

(På något sätt förstår jag den där killen - vem vill inte ha en fristad från alla hetsiga överambitiösa Stureplans-glin där man i lugn och ro kan få sitta ned, avnjuta en kall och planera nästa brott man skall begå? Dock är det tråkigt att han trodde jag var sån! Vi hade säkert mer gemensamt än han trodde!)

Nåja - nu till ett tips för alla som vill gå på sunk-safari! Gröna Dalen i Gröndal har distande vrål-karaoke till helgerna, riktigt god pizza, serverar den gamla norrländska klassikern "Till" för dryga lind-lappen och garanterar dig rejält sköna samtal med gamla bajare som hatar på alla nyinflyttade Gröndals-hipsters. Dock är det något för fräsch inredning för att bli stämplat som riktigt sunkigt - men folket gör grejen. Det är inte helt ovanligt med nedkissade gäster som dricker slattarna från middagsgästernas måltidsdrycker.

Ett annat ställe som bara måste stämplas som dräggigt är ju Hellströms. Det är en dräggig ungdomsgård där ölen är vattnig och äcklig, ljudnivån på musiken garanterar dig ett par procent sämre hörsel efteråt samt en uteservering som mer känns som ett enda stort rökbås på Ålandsbåt.

Efterlysning: någon som brukar ha kul på Hellströms och kan förklara varför det är, eller någonsin varit, ett bra ställe.

Edit: Efterlyser också killen på Theodoras mentalvårdare. Vad sysslar ni med? Sådana som han skall inte få skippa medicinerna.

/Lexem.
Senast redigerad av Lexem 2015-04-11 kl. 09:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in