Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
Bevis byggda på vetenskapliga och/eller rationella grunder. Inte "bevis" av din demagogiska typ.
Rationellt svar, varsågod (kräver att du också är rationell): Har rymden ett slut? Om de finns ett slut - om det finns någon typ av tavla vid slutet av rymden som säger "Slutet" - Så vill i alla fall jag veta vad som finns på andra sidan av tavlan. Med förtroende blir vi tvingade att tro, oavsett vilken riktning vi väljer, så kommer aldrig nå rymdens slut. Det´n kommer fortsätta, och fortsätta - i oändligt. Den har ingen början, och inget slut. Det kan vara påfrestande för hjärnan att tänka om en sådan företeelse, men vi har inget annat val än att acceptera den faktan med förtroende.
Gud har inget början, och inget slut. Men med Gud har vi lite mer information än vi har med rymden. Tid är en dimension som Gud har skapat och och i tiden förhåller vi människor oss. Vi behöver vänta för att tiden ska passera. Vi kan inte hoppa in i framtiden, inte ens en sekund. Vi är förslavade i dess makt. Och just därför att vi förhåller oss i tiden så kräver förnuftet att en början, och ett slut.
Gud, däremot, är inte ett subjekt som inte förhåller sig till tids dimensionen. Han bor i evigheten.
Och en till sak. Nu vet jag inte om du tillhör en av de "ateister" som påstår att Gud
inte finns(verkar råda olika åsikter här) men om du gör det, så har jag 2 frågor:
1. Vet du vad den sammanlagda sanden på alla stränder i Sverige väger sammanlagt? Om inte -> 2. Vet du hur många hår en fullvuxen svart jak har? Antagligen inte. Därför, är det rimligt att jag kan dra slutsatsen att det finns vissa saker som du faktiskt inte vet? Anledningen till att jag skrev detta är för att det är SÅ felaktigt att påstå att Gud inte finns. Du kan
tro att han inte finns. Nåja.
Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Snälla,säg att du skämtar? Vem har sagt att byggnader byggs av sig själv? Du är ett bevis på vad religion kan ställa till med....
Någon eller några utav flashbacks kära forumsanvändare tycks påstå det. Man verkar ju vara ense om att ingenting kan skapa sig själv (big flum)
Citat:
Ursprungligen postat av
Macbajs
Om Gud är allvetande och kan göra allt, så kan ju guden inte misslyckas med att övertyga mig om dennes existens. Guden skulle ju också kunna modifiera min hjärna direkt och plantera in den kunskapen som behövs för att jag ska bli troende, annars är det inte en allsmäktig gud. En jättegammal bok med en massa felaktigheter som dessutom förespråkar en massa vedervärdigheter moraliskt sätt är ett riktigt dåligt sätt att övertyga mig, det kommer aldrig fungera, och det borde guden veta om.
Du har inte bevisat ett skit. Ditt argument är idiotiskt eftersom du måste visa att det finns någon skapare för att säga att vi är dess skapelser. Hur kan du inte förstå det? Makalöst.
Gud gav människan en fri vilja. Självklart kunde Gud skapa oss människor endast för att tillbe och ära gud, dag in och dag ut. Men det gjorde han inte. Den som söker Gud, den finner Gud, och lycklig den som gör.
Citat:
Vetenskapen och verkligheten är beviset!
Jag säger detsamma. Både verkligheten och vetenskapen är bevis på att Gud finns.
Citat:
Alla tror på olika saker och vi vet ju inte om gud/gudar existerar eller bara är i människors fantasi. Jag tycker att det troligaste är att alla gudar bara är i människors fantasi. Varför du tycker att det är troligt att en av dessa berättelser är sann medans alla andra är påhitt, det vette fan.
Gud finns. Sedan kan jag förstå att man som agnostiker kan tycka att urvalet bland gudar är många och därför blir hela fenomenet försumligt. Dock står det upprepande gånger att den kristna guden är den enda och sanna guden. Kristendomen skiljer sig dessutom avsevärt från andra religioner; genom tro når du frälsning, inte genom gärningar.
"yet for us there is but one God, the Father, from whom are all things and we exist for Him; and one Lord, Jesus Christ, by whom are all things, and we exist through Him." 1 Corinthians 8:6
Citat:
Ingen har sagt att det är på det viset. Det vara bara spekulation, läs ordentligt din jävla sopa.
Lugna ner dig, tack. Varför blir agnostiker/ateister så upprörda? Berätta. Och om du nu är så insnöad i big bluff, varför hänger du här?
Citat:
Evolution har absolut ingenting med universums uppkomst att göra. Evolutionsteorin handlar bara om hur olika livsformer har utvecklats på jorden efter att livet redan var på plats på jorden. Om du vill bemöta Big Bang så ska du bevisa att galaxerna inte rör sig ifrån varandra nu, och inte har en riktning som ser ut att komma ifrån en och samma punkt i universum. Lycka till!
Se denna
https://www.youtube.com/watch?v=XH6Q4xaE_CI
Citat:
Sluta ljug, det är fult att ljuga. Vetenskapsmännen säger att dom inte vet hur någonting var innan Big Bang, eller ens om det var någonting innan det.
Håller med, att ljuga är en synd. Vetenskapsmännen säger att dom inte vet hur någonting var innan, just eftersom att hela teorin är en stor bluff. Igen, _någonting_kan_inte_skapas_från_ingenting_ eller håller du inte med?
Citat:
Fy fan vilken korkad människa du är. Så där dum kan nog ingen vara, du måste vara ett troll. Jag avslutar mitt samtal med dig, vedervärdiga människa. Du är ett typexempel på det den här tråden handlar om för du är uppenbart sjuk i huvudet.
Alltså. Brukar argumentationer på flashbacks religion del sluta så här? Eller är du ett undantag? Och varför förolämpar du, ingen mår bättre utav det. Jag försöker bara sätta din logik i konkreta exempel, vilket du uppenbarligen har problem med men du kan inte säga varför. Du framställer inte direkt en bra bild av "ateism".