Citat:
Ursprungligen postat av
RoaldDahl
En fråga: "det" i denna meningen, syftar det på vad du kräver för bevis?
Att Gud - om Gud är allvetande - så bör Gud veta vad du kräver för bevis på att Han finns?
Om Gud är allvetande och kan göra allt, så kan ju guden inte misslyckas med att övertyga mig om dennes existens. Guden skulle ju också kunna modifiera min hjärna direkt och plantera in den kunskapen som behövs för att jag ska bli troende, annars är det inte en allsmäktig gud. En jättegammal bok med en massa felaktigheter som dessutom förespråkar en massa vedervärdigheter moraliskt sätt är ett riktigt dåligt sätt att övertyga mig, det kommer aldrig fungera, och det borde guden veta om. Jag vet alltså inte vilka bevis som krävs för att jag ska bli troende, men det gör inget för guden måste veta det.
Citat:
Ursprungligen postat av
jalokin
Jag har redan bevisat att det finns en skapare. Allting skapelser har en skapare, hur du än vrider och vänder på det kommer aldrig ifrån de.
Du har inte bevisat ett skit. Ditt argument är idiotiskt eftersom du måste visa att det finns någon skapare för att säga att vi är dess skapelser. Hur kan du inte förstå det? Makalöst.
Citat:
Ursprungligen postat av
jalokin
Citat:
Ursprungligen postat av
Macbajs
Vetenskapen och verkligheten.
Bevis, tack!
Vetenskapen och verkligheten
är beviset!
Citat:
Hur kan man tro på något som inte ens existerar, förutom i några människors fantasi?
Alla tror på olika saker och vi vet ju inte om gud/gudar existerar eller bara är i människors fantasi. Jag tycker att det troligaste är att
alla gudar bara är i människors fantasi. Varför du tycker att det är troligt att en av dessa berättelser är sann medans alla andra är påhitt, det vette fan.
Citat:
Jag vet hur livet började. Du envisas av någon anledning att inte vilja veta.
Nej det vet du inte. Ingen vet det. Det är skillnad på att veta och att tro.
Citat:
Vart kommer då denna "naturlag i en annan dimension" ifrån?
Ingen har sagt att det är på det viset. Det vara bara spekulation, läs ordentligt din jävla sopa.
Citat:
Vart kommer galaxerna ifrån? Det finns ingen evolutionistisk förklaring och kommer aldrig finnas eftersom allting är trams utan dess like. Någonting kan inte skapas från ingenting. Punkt.
Evolution har
absolut ingenting med universums uppkomst att göra. Evolutionsteorin handlar bara om hur olika livsformer har utvecklats på jorden efter att livet redan var på plats på jorden. Om du vill bemöta Big Bang så ska du bevisa att galaxerna inte rör sig ifrån varandra nu, och inte har en riktning som ser ut att komma ifrån en och samma punkt i universum. Lycka till!
Citat:
Både de s.k. vetenskapsmännen som du blint anförtror dig på, och bibeln är enhälliga om att jorden har en början (och ett slut).
Ja,
jorden ja. Jorden är ju bara en planet. Det är skillnad på jorden och universum, vet du inte det? Kan du absolut ingenting om hur någonting är? Vetenskapsmännen säger att dom inte vet hur någonting var innan Big Bang, eller ens om det var någonting innan det.
Citat:
Tror du att en tavla som har hittats i skogen utan autograf och annan indikation på vem som målat den, också skapats från en "naturlag i en annan dimension". Jag menar, du kan ju inte se, höra eller känna den som målat tavlan. Oh wait, den kanske utvecklade sig från någonting annat? En svamp, kanske? Idéer? Upplys mig!
Fy fan vilken korkad människa du är. Så där dum kan nog ingen vara, du måste vara ett troll. Jag avslutar mitt samtal med dig, vedervärdiga människa. Du är ett typexempel på det den här tråden handlar om för du är uppenbart sjuk i huvudet.