2015-03-31, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Tycker fortfarande det är anmärkningsvärt hur lite folk i tråden verkar vilja diskutera Åkessons oförmåga.

Det är ju alltid så här. Att Åkesson låter sig bli avbruten, låter sig rövknullas, svarar artigt och invecklat på dumma frågor som ständigt lyckas få honom ur balans trots att han fått samma jävla frågor en miljon gånger tidigare.

"Men han får sympatiiiiiii", ropar sd-svansen då.

Nja, visst är det folk som ser att journalister beter sig illa. Men det hade de ju sett ÄVEN om Åkesson hade hanterat dem på ett bra sätt. Faktum är att fler skulle sett det, och i slutändan kan man faktiskt inte vinna en befolkning bara på att folk får se att regimen är elak. Ett parti måste visa att de kan hantera det också.

Åkesson klarar inte av att hantera ohederliga journalister. Och nästan alla journalister är det. Det kommer man inte ifrån bara genom att upprepa att journalister borde behandla honom som alla andra. För nu gör dom inte det.

En statsminsiter ska inte behöva utsättas för terrorattentat heller. Men om det nu kommer en terrorist kan inte säkerhetsvakten stå och fumla, bli passiv, förstenad, tappa sitt vapen, missa målet när han väl skjuter och i övrigt mest göra som terroristen säger.

En sådan säkerhetsvakt skulle få sparken. Man skulle säga att han inte klarade av sitt uppdrag. Ingen skulle ta honom i försvar genom att peka på alla andra säkerhetsvakter, som skyddar andra politiker, och som inte behöver ingripa mot terrorister.

Åkesson bär ett lika stort ansvar som en säkerhetsvakt. Han ska företräda det enda politiska motståndet mot en världsunik och komplett galen massinvandring. Det är hos honom alla motståndare lagt sin röst, för att han ska representera och argumentera i deras sak gentemot ett svenskfientligt medieetablisemang.

Men Åkesson fixar inte det. Han kan inte peka på det larviga i att ta upp ett 13 år gammalt citat från en kommunpolitiker som blivit utesluten. Istället är det samma gamla sävliga "vi tar naturligtvis avstånd", "jag känner inte till", "jag kan inte svara för", "det är inget jag vet".

När Skavlan läst upp fyra citat och därefter försöker göra en poäng av att det måste vara en kkultur inom SD, då satt alla och väntade på att Åkesson skulle räkna upp 400 muslimska gruppvåldtäkter och fråga om inte det då också måste finnas i deras kultur.

Men så skedde naturligtvis inte. Åkesson kan överhuvudtaget inte diskutera invandring. Inte svenskfientligheten, inte brottsligheten den skapar, inte diskrimineringarna av svenskar, inte alla bidrag som endast invandrare har rätt till, inte all förtur till bostad, jobb, utbildning. Inte betalda körkort, inte det extra juridiska skyddet.

Inget att svenskar låter sina egna dö i sjukhusköer för att beskosta en massinvandring som kommer göra dem själva till minoritet. Och på köpet fått svenskhatande gäng som rånar, gruppvåldtar, misshandlar och mördar trots, eller kanske just på grund av, att dessa gäng har särprivilegier motsvarande 1200-talets adel.

Det enda Åkesson kan stamma ur sig med gröt i halsen är "Öööö... splittringspolitik"... "Vi vill han en ansvarsfull invandring".

Han kan för fan, efter 10 år i riksdagen och tiotusen intervjuer, fortfarande inte ge någon vettig replik på "vem är egentligen svensk".

Att fortsätta stödja Åkesson är fan ett sektbeteende!
Jag har skrivit det förut, men jag tror att Åkesson brände sig med debattartikeln i Aftonbladet som han fick hängande på sig under en lång tid. Varje gång han har varit spetsig och framåt i sin retorik så har medierna förvanskat det och det har han lärt sig. Jag tror att så länge Sd växer kraftigt finns ingen anledning att ändra på nåt.
Citera
2015-03-31, 08:42
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Det där visar bara på hur fanatiskt enkelspåriga Sverigedemokrater och folk med deras idéer är. De går i taket så fort de hör en åsikt som inte rimmar med deras egen. Det är helt enkelt ett gäng offer. Snacka om vita kränkta män.

Hehe, missade du vänsterns outrage när det kom fram att JÅ skulle vara med i Skavlan, "herregud en människa med andra åsikter än oss ska få sitta hos Skavlan och mysa!!""
Nejdu, det är samma visa vilken sida man än tittar på, vi i Sverige har numera blivit experter på att spela ut kränkt kortet, undra var vi lärt oss det ifrån?
Citera
2015-03-31, 08:44
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Tycker fortfarande det är anmärkningsvärt hur lite folk i tråden verkar vilja diskutera Åkessons oförmåga.

Det är ju alltid så här. Att Åkesson låter sig bli avbruten, låter sig rövknullas, svarar artigt och invecklat på dumma frågor som ständigt lyckas få honom ur balans trots att han fått samma jävla frågor en miljon gånger tidigare.

Nja, visst är det folk som ser att journalister beter sig illa. Men det hade de ju sett ÄVEN om Åkesson hade hanterat dem på ett bra sätt. Faktum är att fler skulle sett det, och i slutändan kan man faktiskt inte vinna en befolkning bara på att folk får se att regimen är elak. Ett parti måste visa att de kan hantera det också.

Åkesson klarar inte av att hantera ohederliga journalister. Och nästan alla journalister är det. Det kommer man inte ifrån bara genom att upprepa att journalister borde behandla honom som alla andra. För nu gör dom inte det.

En statsminsiter ska inte behöva utsättas för terrorattentat heller. Men om det nu kommer en terrorist kan inte säkerhetsvakten stå och fumla, bli passiv, förstenad, tappa sitt vapen, missa målet när han väl skjuter och i övrigt mest göra som terroristen säger.

En sådan säkerhetsvakt skulle få sparken. Man skulle säga att han inte klarade av sitt uppdrag. Ingen skulle ta honom i försvar genom att peka på alla andra säkerhetsvakter, som skyddar andra politiker, och som inte behöver ingripa mot terrorister.

Åkesson bär ett lika stort ansvar som en säkerhetsvakt. Han ska företräda det enda politiska motståndet mot en världsunik och komplett galen massinvandring. Det är hos honom alla motståndare lagt sin röst, för att han ska representera och argumentera i deras sak gentemot ett svenskfientligt medieetablisemang.

Men Åkesson fixar inte det. Han kan inte peka på det larviga i att ta upp ett 13 år gammalt citat från en kommunpolitiker som blivit utesluten. Istället är det samma gamla sävliga "vi tar naturligtvis avstånd", "jag känner inte till", "jag kan inte svara för", "det är inget jag vet".

När Skavlan läst upp fyra citat och därefter försöker göra en poäng av att det måste vara en kkultur inom SD, då satt alla och väntade på att Åkesson skulle räkna upp 400 muslimska gruppvåldtäkter och fråga om inte det då också måste finnas i deras kultur.

Men så skedde naturligtvis inte. Åkesson kan överhuvudtaget inte diskutera invandring. Inte svenskfientligheten, inte brottsligheten den skapar, inte diskrimineringarna av svenskar, inte alla bidrag som endast invandrare har rätt till, inte all förtur till bostad, jobb, utbildning. Inte betalda körkort, inte det extra juridiska skyddet.

Inget att svenskar låter sina egna dö i sjukhusköer för att beskosta en massinvandring som kommer göra dem själva till minoritet. Och på köpet fått svenskhatande gäng som rånar, gruppvåldtar, misshandlar och mördar trots, eller kanske just på grund av, att dessa gäng har särprivilegier motsvarande 1200-talets adel.

Det enda Åkesson kan stamma ur sig med gröt i halsen är "Öööö... splittringspolitik"... "Vi vill han en ansvarsfull invandring".

Han kan för fan, efter 10 år i riksdagen och tiotusen intervjuer, fortfarande inte ge någon vettig replik på "vem är egentligen svensk".

Bra skrivet.

I mina första kommentarer efter programmet så lade jag helt och hållet skulden på SD. Detta är verkligen en av SD:s största taktiska misslyckanden då hela scenariot var förutsägbart.

Åkesson är inte i form och SD måste verkligen ompröva sin servila och krypande hållning inför pissmedia.

Men sedan kommer, precis som du skriver, hela skaran av fanboys springande till partiets undsättning och så är alla principiellt intressanta diskussioner puts borta. Därtill också att trådens vänstertroll älskar att retas med fanboysen.

En modern ledare för SD måste våga återta initiativet och makten över orden. Typ så här borde Skavlan ha besvarats:

" - Rasism? Ja, kanske behövs det rasism för att avbryta massinvandringen och börja rulla tillbaka mångkulturen. Men i så fall är vi väldigt stolta rasister".
Citera
2015-03-31, 08:49
Medlem
Månsans avatar
Citat:

Du har på pricken rätt. Partiet har 20% nu, nu är det dags att höja ribban mot 30% och mer (faktum är att SD hade haft 20% även med en säck ved som partiledare). Åkesson får godkänt för sina 10 år men nu behöver SD ta ytterligare ett kliv och en medicinerad, fantasilös och en smula trögtänkt Åkesson är inte mannan att gå i land med uppgiften.

Man kan se SD som vilket företag som helst. Inget konstigt alls att en liten verkstad med 10 anställda byter VD när företaget plötsligt gör internationell succé och omsättningen skjuter i höjden.
Citera
2015-03-31, 08:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flink33
All mediehysteri och debatt som skapats krig intervjun är bara till gagn för Åkesson. Desto mer hans parti lyfts fram i offentligheten desto fler tenderar att sympatisera med partiet.

Tidigare rasistskandaler och avslöjanden har inte lett till att sd tappat stöd, snarare tvärt om.
Ja, detta är ju en väl bevarad myt bland sd-lärjungar. Alla klantigheter, mediala floppar och skandaler stärker i själva verket partiet, att JÅ är vek och bajsar på sig av Skavlans frågor stärker hans och SDs kort. Och visst finns det säkert en och annan som lägger en sympatiröst på JÅ, kanske ungefär lika många som lägger en järnrörsröst.

Men faktum kvarstår att efter 30 år i politiken med ensamrätt på invandringsreducerande politik, i världens mest invandrarvänliga land (!), lyckas man endast skrapa ihop 13% av rösterna och 0% inflytande. Sedan SD kom in i riksdagen har invandringen ÖKAT! Resultatet kan inte ses som något annat en ett 100%-igt misslyckande. Ingen annanstans i världen har den invandringskritiska rörelsen misslyckats så monumentalt. Man har haft öppet mål i decennier men lyckas ändå bara göra självmål gång på gång.

Ändå ser vi ständigt lärjungar fira segrar på nätet i form av digitala fyrverkier och explosioner Man slår sig för bröstet, sjunger tjalala och känner sig smart när man i själva verket med ett brett leende blivit rövknullad ännu en gång. Noll analytisk eller strategisk förmåga, noll reflektion av vad det egna beteende egentligen leder till och noll politisk självbevarelsedrift - bara en samling impuls- och testosteronstyrda halvtänkare. Jag tycker uppriktigt sagt synd om er!
Senast redigerad av Frank.Einstein 2015-03-31 kl. 09:41.
Citera
2015-03-31, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Du har på pricken rätt. Partiet har 20% nu, nu är det dags att höja ribban mot 30% och mer (faktum är att SD hade haft 20% även med en säck ved som partiledare). Åkesson får godkänt för sina 10 år men nu behöver SD ta ytterligare ett kliv och en medicinerad, fantasilös och en smula trögtänkt Åkesson är inte mannan att gå i land med uppgiften.

Man kan se SD som vilket företag som helst. Inget konstigt alls att en liten verkstad med 10 anställda byter VD när företaget plötsligt gör internationell succé och omsättningen skjuter i höjden.

" - Rasism? Ja, kanske behövs det rasism för att avbryta massinvandringen och börja rulla tillbaka mångkulturen. Men i så fall är vi väldigt stolta rasister".
Snälla, kan inte du bli sd:s nya spin doctor!
Senast redigerad av Frank.Einstein 2015-03-31 kl. 09:23.
Citera
2015-03-31, 09:22
Medlem
Wildsomes avatar
Jag tycker det är så jävla konstigt med den här kritiken mot Skavlan. Jag fick en mycket bättre (mer positiv) bild av Jimmie Åkesson efter intervjun, så jag blev riktigt förvånad när jag gick in på sociala medier och såg SD-folket rasa. Det vart tur att vi fick se SD's riktiga ansikte så fort igen, en stund när Åkesson satt i Skavlans soffa så tror jag nästan svenska folket (inklusive jag) började känna att partiet kanske blivit mer rumsrent ändå. Men så är uppenbarligen inte fallet.
Citera
2015-03-31, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Jag tycker det är så jävla konstigt med den här kritiken mot Skavlan. Jag fick en mycket bättre (mer positiv) bild av Jimmie Åkesson efter intervjun, så jag blev riktigt förvånad när jag gick in på sociala medier och såg SD-folket rasa. Det vart tur att vi fick se SD's riktiga ansikte så fort igen, en stund när Åkesson satt i Skavlans soffa så tror jag nästan svenska folket (inklusive jag) började känna att partiet kanske blivit mer rumsrent ändå. Men så är uppenbarligen inte fallet.

Det är din uppfattning, men uppenbarligen har tusentals en annan åsikt. Om vi bortser från dig och vänsternissarna i tråden, så blir det inte många kritiker kvar.
Citera
2015-03-31, 09:50
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Snälla, kan inte du bli sd:s nya spin doctor!

Hur sjutton citerar du männska?
Citera
2015-03-31, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildsome
Jag tycker det är så jävla konstigt med den här kritiken mot Skavlan.
Håller med, Skavlan gjorde sitt jobb. Jimpa gjorde det inte. Butthurt-kommentarerna som SD-freakarna nu serverar i stor skala är extremt överdrivna sett till vad som egentligen utspelade sig i programmet.
Citera
2015-03-31, 10:00
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Bra skrivet.

I mina första kommentarer efter programmet så lade jag helt och hållet skulden på SD. Detta är verkligen en av SD:s största taktiska misslyckanden då hela scenariot var förutsägbart.

Åkesson är inte i form och SD måste verkligen ompröva sin servila och krypande hållning inför pissmedia.

Men sedan kommer, precis som du skriver, hela skaran av fanboys springande till partiets undsättning och så är alla principiellt intressanta diskussioner puts borta. Därtill också att trådens vänstertroll älskar att retas med fanboysen.

En modern ledare för SD måste våga återta initiativet och makten över orden. Typ så här borde Skavlan ha besvarats:

Exakt, det är NU som det brinner & då måste man släcka branden genast även om vattnet är både brunt & grumligt.
Citera
2015-03-31, 10:17
Medlem
Citat:

Tack. Precis så ser jag det också.

Det är två saker som förundrar mig i det här. Dels att sd-sympatisörer här fortfarande inbillar sig att Åkesson gör ett bra jobb i intervjuer och debatter. Oavsett hur illa han sköter sig och hur undergivet han pudlar inför precis vilken journalist som helst, så nog fan är det "Åkesson äger!" och "Åkesson vann debatten" från folk i såna här trådar. Åkesson har nog aldrig ägt någon i hela sitt liv, trots att han egentligen har öppet mål i alla lägen på grund av den bisarra invandringspolitiken. Han klarar ändå inte att föra fram det budskapet utan nöjer sig med att urskulda sig. Sektbeteende är nog den rätta beskrivningen av Åkesson-dyrkarna.

I det här fallet kan det förvisso vara så att han faktiskt trodde att han skulle få myspys med Skavlan som alla andra. Men med tanke på tidigare erfarenheter så måste han vara efterbliven om han tror något sådant från journalister.

Den andra saken rör Åkesson själv. Hur fan orkar han? Inte bara det att han blivit sjuk och får utstå en väldig massa hat dagligen. Men varför fortsätter han när han måste inse att han inte klarar av jobbet. Inte pga sjukdomen, utan långt innan. Han måste ju inse att det är bättre för partiet om någon som kan tala för sig var ledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in