Citat:
Ursprungligen postat av
snuffoman
Att frågorna delvis var ganska dåliga håller jag med om, det finns betydligt mer relevanta saker att ta upp angående SD om man vill sätta dem på pottkanten. Men att folk faktiskt blir upprörda över att han ställs mot väggen bara för att han varit sjukskriven har jag mindre förståelse för. Han har själv valt att återgå till partiledarrollen och då ska han behandlas som sådan och inte som en sjukling. Fixar han inte det så ska han heller inte vara partiledare, hade han sagt att han nu tar en paus från politiken så kan jag inte tänka mig att han skulle ha grillats heller, utan då hade det nog varit mer av en mysintervju.
Ja, Åkesson ska behandlas som en partiledare i fredagsunderhållningsprogrammet Skavlan. Det vill säga han ska inte avbrytas, fnysas åt och behandlas intellektuellt ohederligt. Inte heller ska gammal skåpmat, felaktigheter och hedenhösdaterade felsteg från gräsrötter kastas mot honom.
Fråga dig själv, om Gudrun Schyman varit gäst (också hon aktiv partiledare), hade Skavlan då med ett strängt ansiktsuttryck pressat henne om varför hon tidigare ägnat sig åt offentlig urinering?
Förstår du vart jag vill komma?
Fredrik Skavlan är ingen jävla skjutjärnsjournalist. Programmet har funnit i 6 år och inte vid ett enda tillfälle har Skavlan avbrutit sin gäst på ett ohövligt sätt. Fram tills nu.
Skavlans trademark är att sitta med ett dumsnällt leende och se låtsasintresserad ut. Han bollar upp med en korkad, framstammad, öppen fråga och sitter sen och ler undergivet tills det att gästen pratat klart.
Helt plötsligt, efter påtryckningar från regimmedia, sadlar han om och blir kritisk granskare.
Ett monumentalt lågvattenmärke som gjorde klart för hela svenska folket att vi lever i ett bisarrt tidevarv.