2015-03-30, 11:31
Medlem
pettachis avatar
Robertson tappar matchen mot Poomjaeng
missar sista avgörande svart.
Tro endå att detta är bra för Robertson inför VM.
Hem och försök hitta spelet än ta mera energi att spela China inför VM.
Måste endå säga att detta kan bli ett otroligt öppet VM, så många stora som spelat dåligt denna säsongen och tiden.
Ska det kanske bli riktig skräll detta VM.
Som det är nu skulle jag nog kanske lägga pengarna på Trump eller O'Sullivan.
Citera
2015-03-30, 12:42
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Robertson tappar matchen mot Poomjaeng
missar sista avgörande svart.
Tro endå att detta är bra för Robertson inför VM.
Hem och försök hitta spelet än ta mera energi att spela China inför VM.
Måste endå säga att detta kan bli ett otroligt öppet VM, så många stora som spelat dåligt denna säsongen och tiden.
Ska det kanske bli riktig skräll detta VM.

Det är lite oroväckande att flera av de högst rankade spelarna inte riktigt är i form. Förhoppningsvis har de prickat in formen till VM.
Citera
2015-03-30, 14:00
Medlem
Citat:
Det är nog de två som känns hetast just nu. Jag är dock lite nyfiken på Williams, han har ju varit riktigt stabil under en period nu.
Citera
2015-03-30, 14:39
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Det är nog de två som känns hetast just nu. Jag är dock lite nyfiken på Williams, han har ju varit riktigt stabil under en period nu.
Ja, ligger även till Higgins. Tyvärr tror jag han kan bli obehaglig i VM.
Citera
2015-03-30, 14:50
Medlem
Glappkontakts avatar
Undrar hur många brända spelare vi kommer att få se framöver. Många tycker nog att det är kul när flera har möjlighet att vinna. Men titta på nedgångna toppspelare får mitt intresse att svalna. Sen kan man ifrågasätta hur sugna dom är på att gå långt i t ex China Open och blåsa allt innan en så stor och prestigefylld tävling.
Citera
2015-03-30, 15:37
Medlem
Moltas666s avatar
När det gäller VM så finns risken att vissa av storspelarna kommer med tveksam form. Det är precis i det läget man skall satsa sina pengar på överraskningar!

Några tips inför VM (det förutsätter att eventuella problem med kval klaras av).

Ricky Walden - Stressad spelare som har nerverna som sin främsta motståndare. Överlever han dom första omgångarna i VM och får lite självförtroende så ger han bra odds på vadet "tar sig till minst kvartsfinal".

Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Ricky Walden är en spelare som, om han undviker att bli utslagen alldeles i början av turneringarna, kan gå nästan hur långt som helst. Knepig personlighet men svårslagen om han är på rätt humör.

Michael White - White vann Indian Open (slog Ricky Walden i finalen) vilket är hans största framgång någonsin.

Citat:

För er som missat Indian Open så vann Michael White med 5-0 över Ricky Walden. För Michael White var detta hans första rankingfinal.

Thepchaiya Un-Nooh -
Citat:

Ding förlorade mot Thepchaiya Un-Nooh, en spelare från Thailand, rankad 53 på rankinglistan. Han fick ett wild card till turneringen och förlorade med 3-4 mot Ricky Walden i semi. Starkt för att vara ett wild card!

Den spelaren skall vi lägga på minnet, det kan vara lönt att satsa 100 EU på att han går till sämst kvarten i nästa turnering.

Liam Highfield -
Citat:
Liam Highfield vann med 4-3 över Mark Selby. Highfield är rankad 83:a och jag kan lova att vi får se mer av den grabben framöver. Han slog Selby med Selbys eget vapen...gnetspel och defensivspel.

Lägg namnet på minnet.

Citera
2015-03-30, 15:47
Medlem
Glappkontakts avatar
Ni kommer väl ihåg siten http://www.event-prediction.com/
Om ni är intresserade att regga er och delta på skoj. Nej, det kostar inga pengar. Men kanske folk vill undvika att använda sina egna namn.
Citera
2015-03-30, 15:47
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
När det gäller VM så finns risken att vissa av storspelarna kommer med tveksam form. Det är precis i det läget man skall satsa sina pengar på överraskningar!

Några tips inför VM (det förutsätter att eventuella problem med kval klaras av).

Ricky Walden - Stressad spelare som har nerverna som sin främsta motståndare. Överlever han dom första omgångarna i VM och får lite självförtroende så ger han bra odds på vadet "tar sig till minst kvartsfinal".

Michael White - White vann Indian Open (slog Ricky Walden i finalen) vilket är hans största framgång någonsin.

Thepchaiya Un-Nooh -

Liam Highfield -

Intressanta namn, men lägg till Joe Perry också. Visserligen rankad topp-10 men han är nog ingen som man direkt räknar med bland förhandstipsen. En doldis.
Citera
2015-03-30, 18:53
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Känns som att det kan bli det tuffaste VM på länge! Ja, vissa storspelare är inte i toppform - just nu! - men hur många gånger kan man säga att en hel handfull spelare har hyfsade chanser att vinna !?!

O'Sullivan
Trump
Murphy
Ding
Selby
Robertson
(Hawkins, Higgins, Williams)

Tufft..
Citera
2015-03-30, 19:13
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Känns som att det kan bli det tuffaste VM på länge! Ja, vissa storspelare är inte i toppform - just nu! - men hur många gånger kan man säga att en hel handfull spelare har hyfsade chanser att vinna !?!

O'Sullivan
Trump
Murphy
Ding
Selby
Robertson

Tufft..
tror du fått med alla.
Vet inte statusen på Ali Carter och ev sjukdom, men med så dåligt spel av många skulle jag inte räkna ut Ali om han är frisk.
Sedan har vi ju Fu också.

Har svårt att se Gould, Perry och Bingham gå hela vägen under ett VM.
Senast redigerad av pettachi 2015-03-30 kl. 19:15.
Citera
2015-03-30, 19:16
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
tror du fått med alla.
Vet inte statusen på Ali Carter och ev sjukdom, men med så dåligt spel av många skulle jag inte räkna ut Ali om han är frisk.

Nej jag håller med, övervägde att inkludera honom. Han har väl nyss blivit friskförklarad, igen. En skarp Carter är inte heller att leka med!
Citera
2015-03-30, 19:17
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Intressanta namn, men lägg till Joe Perry också. Visserligen rankad topp-10 men han är nog ingen som man direkt räknar med bland förhandstipsen. En doldis.

Joe Perry har varit med länge och den som spelar Perry som vinnare av VM kommer att bli rikligt belönad...

Att tippa Perry som kvartsfinalist känns inte alls främmande och jag skulle tro att man får åtminstone 10-12 ggr pengarna på det (vi pratar nu om bets som läggs in med fasta odds precis när turneringen startar).

Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n

O'Sullivan
Trump
Murphy
Ding
Selby
Robertson

Tufft..

Precis, det blir nog tufft och ovisst. Det räcker att vi går tillbaka till VM 2013, där förlorade alla storfavoriter på löpande band (alla utom Ronnie O'Sullivan). När Ricky Walden och Barry Hawkins helt plötsligt möttes i den ena semifinalen så hade vi svårt att förstå vad som hände.

Barry Hawkins gjorde en mycket bra match (gjorde sannolikt sin bästa turnering någonsin) mot O'Sullivan som dock spelade stabilt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in