2015-03-25, 17:05
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Ding Junhui är verkligen helt under isen. Förlust igen i första omgången i PTC-finalspelet, nu mot Joe Perry. Visserligen är Perry en habil topp 16-spelare, men nog borde han kunna utmanövrera denne, särskilt på "hemmaplan" i Asien?

Ding är anmärkningsvärt dålig. Något måste vara fel med honom.

Vi kan notera att Martin Gould och Judd Trump är vidare, John Higgins är utslagen liksom Marco Fu.

Tänkte försöka få tid för lite snooker vid nästa sändning 18.15. Tyvärr bara repriser.
Citera
2015-03-25, 19:54
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666

Tänkte försöka få tid för lite snooker vid nästa sändning 18.15. Tyvärr bara repriser.

Jag upptäckte att repriser på redan spelade matcher saknar underhållningsvärde. Problemet med Thailand är att dom har lagt det på helt fel ställe. Det borde ligga i Europa...

Nu sänds det mesta av snookern på morgonen/förmiddagen/tidigt på eftermiddagen vilket mestadels krockar med mina arbetsplaner.

Samma sak med China Open. Det hade varit bättre att Norge varit framgångsrikt när det gäller snooker...då kunde vi titta på Norway Open på normala tider.

Citera
2015-03-25, 20:05
Medlem
Kolla in snookerroomru på youtube, där kommer det upp mycket matcher.

Williams verkade het idag, verkade sätta det mesta.
Citera
2015-03-27, 16:04
Medlem
Skatteskolks avatar
Oliver Marteel kommer döma finalen i snooker-VM. Gör mig glad på riktigt. Han är skarp. Rättat den där stor tjocke domaren två gånger när han hade fel på tavlan.

Peter Williamson heter han. Var tvungen att tjuvkika.

Inte sett något av turneringen idag.
Citera
2015-03-27, 17:55
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Jag upptäckte att repriser på redan spelade matcher saknar underhållningsvärde. Problemet med Thailand är att dom har lagt det på helt fel ställe. Det borde ligga i Europa...

Nu sänds det mesta av snookern på morgonen/förmiddagen/tidigt på eftermiddagen vilket mestadels krockar med mina arbetsplaner.

Samma sak med China Open. Det hade varit bättre att Norge varit framgångsrikt när det gäller snooker...då kunde vi titta på Norway Open på normala tider.

Tittar lite nu, har även jag missat allt.
Vi pratade ju sjukdomar för några dagar sedan.
Har legat inne pga hjärtproblem med oregelbunden puls, ingen Eurosport på deras tv och mobilförbud pga jag haft telemetri som övervakar hjärtat.
Endå skönt, ultraljud visar allt är normalt, riktigt orolig att min cykling skulle vara över.
Försöka njuta av repriser i kväll och snooker imorgon igen.
Citera
2015-03-27, 18:55
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Oliver Marteel kommer döma finalen i snooker-VM. Gör mig glad på riktigt. Han är skarp. Rättat den där stor tjocke domaren två gånger när han hade fel på tavlan.

Peter Williamson heter han. Var tvungen att tjuvkika.

Inte sett något av turneringen idag.

Oliver Marteel är ett bra val för finalen!

Har i princip missat all snooker under PTC-finalen i Thailand. Det ligger på fel tidpunkt och att titta på repriser är helt ointressant för mig.

Japp, den tjocke är Peter Williamson, han har varit med länge i domarkåren. Har aldrig varit någon av mina favoriter.

Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Tittar lite nu, har även jag missat allt.
Vi pratade ju sjukdomar för några dagar sedan.
Har legat inne pga hjärtproblem med oregelbunden puls, ingen Eurosport på deras tv och mobilförbud pga jag haft telemetri som övervakar hjärtat.
Endå skönt, ultraljud visar allt är normalt, riktigt orolig att min cykling skulle vara över.
Försöka njuta av repriser i kväll och snooker imorgon igen.

Hjärtproblem låter inget vidare. Hoppas att det bara är något övergående.

När det gäller PTC-finalen så är det nog många som missat den, ingen matchtråd är startad heller.
Citera
2015-03-27, 20:03
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Oliver Marteel är ett bra val för finalen!

Har i princip missat all snooker under PTC-finalen i Thailand. Det ligger på fel tidpunkt och att titta på repriser är helt ointressant för mig.

Japp, den tjocke är Peter Williamson, han har varit med länge i domarkåren. Har aldrig varit någon av mina favoriter.

Hjärtproblem låter inget vidare. Hoppas att det bara är något övergående.

När det gäller PTC-finalen så är det nog många som missat den, ingen matchtråd är startad heller.
Är glad att vara hemma och slippa tillbringa helgen på sjukhus, så tittar gladligen på repriser av snooker.
Allt är normalt och ultraljudet är bra även det.
Sjuk två omgångar och började träna hårt för tidigt och även belastat hjärtat tidigare när jag borde vilat. Så var riktigt orolig innan provsvaren angående ultraljudet.

Repriser i all ära, nu är det väl bara tre veckor kvar till VM.
Citera
2015-03-27, 20:34
Medlem
Skatteskolks avatar
i semi ett.
i semi två.

En tråkig finalist då med andra ord...
Citera
2015-03-29, 12:31
Medlem
Moltas666s avatar
PTC-finalen vanns av Joe Perry mot Mark Williams med 4-3. Williams ledde med 3-0 men Joe Perry vände och vann.

Nu vänder vi blicken österut igen och siktar in oss på China Open i Beijing, Kina, som spelas mellan 30 mars och 5 april.

http://snooker.org/res/index.asp?template=2#current - återstående turneringar

http://snooker.org/res/index.asp?event=364 - China Open

http://www.tv.nu/view_config-033029116 - Eurosports sändningar

Även i China Open handlar det om tidigt spel, från morgonen till på eftermiddagen.
Citera
2015-03-29, 20:30
Medlem
Citat:
Nu vänder vi blicken österut igen och siktar in oss på China Open i Beijing, Kina, som spelas mellan 30 mars och 5 april.
O'Sullivan ställer inte upp pga. "health reasons". Han verkade ju uppenbarligen inte må så bra under World Grand Prix, förmodar att det är något åt det hållet eller att han inte vill åka till Asien innan VM?

Hoppas iaf att det inte är något värre...
Citera
2015-03-29, 21:32
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
O'Sullivan ställer inte upp pga. "health reasons". Han verkade ju uppenbarligen inte må så bra under World Grand Prix, förmodar att det är något åt det hållet eller att han inte vill åka till Asien innan VM?

Hoppas iaf att det inte är något värre...
Ronnie har väl aldrig gillat att åka till China.
Och de gånger han gjort det har han väl inte varit i bästa balans.
Psykbrytet på presskonferens för ett antal år sedan är en klassiker.
För VM och för Ronnie själv kan den nog inte bli bättre än att stå över China.
Citera
2015-03-29, 21:52
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Ronnie har väl aldrig gillat att åka till China.
Och de gånger han gjort det har han väl inte varit i bästa balans.
Psykbrytet på presskonferens för ett antal år sedan är en klassiker.
För VM och för Ronnie själv kan den nog inte bli bättre än att stå över China.

Ronnie har nog fått allt svårare att motivera sig till långa tidsödande resor med tillhörande jetlag. Han blev ju mer eller mindre tvingad till China Open för några år sedan och för att undgå att bli varnad så åkte han.

Att ställa upp och spela alla turneringar blev ett allt tydligare krav när Barry Hearn tog över för några år sedan. Hearns resonemang grundades på att sponsorernas vilja att lägga in pengar i snooker byggde på att dom bästa spelarna mangrant ställde upp i varje turnering.

Verkligheten har väl blivit något mitt emellan.

Att spendera mer än en vecka i Beijing låter exotiskt men är inte lika lockande som det låter. Jag har varit på affärsresa i Beijing och jag kan lätt räkna upp 100 andra ställen jag hellre skulle välja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in