2015-03-30, 20:17
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Precis, det blir nog tufft och ovisst. Det räcker att vi går tillbaka till VM 2013, där förlorade alla storfavoriter på löpande band (alla utom Ronnie O'Sullivan). När Ricky Walden och Barry Hawkins helt plötsligt möttes i den ena semifinalen så hade vi svårt att förstå vad som hände.

Barry Hawkins gjorde en mycket bra match (gjorde sannolikt sin bästa turnering någonsin) mot O'Sullivan som dock spelade stabilt.

Hawkins var riktigt bra. Han var även grym mot Ding, det var väl kvarten. Även Bingham kan ju spela galant men tror inte att han har psyke för att vinna.
Citera
2015-03-30, 22:13
Medlem
Glappkontakts avatar
Det är mentalt påfrestande att gå hela vägen i en turnering. Särskilt när det är så långa distanser och än värre om spelet inte riktigt stämmer. Men det som är mest påfrestande mentalt är att sitta där och titta på hur motståndaren fortsätter att göra poäng. Ingenting man kan göra förutom att hoppas på att dom missar.
Citera
2015-03-30, 22:54
Medlem
Skatteskolks avatar
Ni som har Telia har väl inte missat? (FB) Telia stänger ner TV-kanaler för 700 000 kunder - 1 april

I övermorgon försvinner bl.a. Eurosport. Blir rätt nervös för egen del. Inte hört något från min leverantör dock.

Imorgon är det China Open va? Tror vi får se en lika blek Ding. Vad har hänt med honom? Sambofällan, utnyttjad av landsmän på hemmaplan? Tror det sistnämda är huvudproblemet.
Citera
2015-03-30, 23:23
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Ni som har Telia har väl inte missat? (FB) Telia stänger ner TV-kanaler för 700 000 kunder - 1 april

I övermorgon försvinner bl.a. Eurosport. Blir rätt nervös för egen del. Inte hört något från min leverantör dock.

Imorgon är det China Open va? Tror vi får se en lika blek Ding. Vad har hänt med honom? Sambofällan, utnyttjad av landsmän på hemmaplan? Tror det sistnämda är huvudproblemet.

Tur att vi inte kör med Telia då...

Ding är ett mysterium. Har han kanske börjat spana på någon engelsk storbröstad dam? Jag antar att han fortfarande har kvar sin bostad i England?

(Kinesiska damer brukar vara rätt platta).

Han kanske saknar Michaela Tabb? Utnyttjad av landsmän på hemmaplan? Hurdå menar du?

Ding behövs i översta eliten för att kineserna fortfarande skall tycka att snooker är roligt.

Vet ni vad man kallar en snookerspelande asiat?

Käppkines...

https://www.folkmun.se/definition/k%C3%A4ppkines

Senast redigerad av Moltas666 2015-03-30 kl. 23:26.
Citera
2015-03-31, 07:43
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Tur att vi inte kör med Telia då...

Ding är ett mysterium. Har han kanske börjat spana på någon engelsk storbröstad dam? Jag antar att han fortfarande har kvar sin bostad i England?

(Kinesiska damer brukar vara rätt platta).

Han kanske saknar Michaela Tabb? Utnyttjad av landsmän på hemmaplan? Hurdå menar du?

Ding behövs i översta eliten för att kineserna fortfarande skall tycka att snooker är roligt.

Vet ni vad man kallar en snookerspelande asiat?

Käppkines...

https://www.folkmun.se/definition/k%C3%A4ppkines

Hans marknadsvärde är ändlöst i Kina. Speciellt när det går bra. Tror att han får alldeles för mycket promotion och för lite egentid, privatliv och möjlighet att träna.

De är ambassadörer för en miljard människor där ett par hundra miljoner ställer orimliga krav.

Klassisk utbrändhet? Väntar bara på att Selby ska gå i väggen totalt.
Citera
2015-03-31, 10:21
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Hans marknadsvärde är ändlöst i Kina. Speciellt när det går bra. Tror att han får alldeles för mycket promotion och för lite egentid, privatliv och möjlighet att träna.

De är ambassadörer för en miljard människor där ett par hundra miljoner ställer orimliga krav.

Klassisk utbrändhet? Väntar bara på att Selby ska gå i väggen totalt.
Selby har märkbart svårt mot Mark Joyce. Småflinade lite som han brukar när han satte sig efter bollmiss.
Moltas666 tycker det är trevligt med lite toppiga kinesiskor.
Citera
2015-03-31, 11:12
Medlem
pettachis avatar
Selby vidare efter 5-3 och ett godkänt sista frame.
Ledde matchen med 3-0 när spelet avstannade.
Citera
2015-03-31, 11:34
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Nu vänder vi blicken österut igen och siktar in oss på China Open i Beijing, Kina, som spelas mellan 30 mars och 5 april.

http://snooker.org/res/index.asp?template=2#current - återstående turneringar

http://snooker.org/res/index.asp?event=364 - China Open

http://www.tv.nu/view_config-033029116 - Eurosports sändningar

Även i China Open handlar det om tidigt spel, från morgonen till på eftermiddagen.

Flyttar fram den här infon om det har kommit någon ny intresserad...

Skapar också en matchtråd i fall att...

(FB) China Open i snooker i Beijing, Kina den 30 mars till 5 april
Senast redigerad av Moltas666 2015-03-31 kl. 11:38.
Citera
2015-03-31, 19:08
Medlem
god.childs avatar
Lite OT kanske men.

Nu verkar ju telia tappa Eurosport lagom till Snooker VM och vårklassikerna. Är Eurosport player att rekomendera vad gäller funktionalitet? Vill dra mig till minnes att jag hört diverse klagomål på tjänsten både här och på andra platser.
Citera
2015-03-31, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Lite OT kanske men.

Nu verkar ju telia tappa Eurosport lagom till Snooker VM och vårklassikerna. Är Eurosport player att rekomendera vad gäller funktionalitet? Vill dra mig till minnes att jag hört diverse klagomål på tjänsten både här och på andra platser.
Det funkar i princip alltid för mig, men man bör inte vara kräsen vad gäller bildkvalitet.

Jag tycker iaf att det är värt det, mycket billigare än de flesta andra Play-tjänster.
Citera
2015-03-31, 20:07
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Lite OT kanske men.

Har det inte själv, och som tur är Eurosport via Boxer.
Läst på diverse cykelforum att massor är missnöjd med Eurosport player. Att dom flera gånger retat upp oss cykelfans och även snookerfans ger knappast pluspoäng.
Citera
2015-03-31, 20:34
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Det funkar i princip alltid för mig, men man bör inte vara kräsen vad gäller bildkvalitet.

Jag tycker iaf att det är värt det, mycket billigare än de flesta andra Play-tjänster.

Jag använder själv inte Eurosport Player (även om jag har den) och bildkvalitén är kanske inte så mycket att jubla över om man är van vid Eurosport i HD via TVn.

Telias problem bekymrar inte mig eftersom jag drar in allt via kabel-TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in