2015-03-29, 21:28
Medlem
jack.danielss avatar
Lena mellin, som dömer ut alla skribenter som nättroll! Bortser hon helt från att det blev ett jäkla liv i norge också, om inte värre! Kan inte tänka mig att "medelole" har full koll på svensk inrikes politik och framförallt förhållandet mellan mainstreammedia och SD. Nä, där reagerar man på hur intervjun genomfördes, alltså helt värdelöst och smaklöst!
Citera
2015-03-29, 21:30
Medlem
Ostfralla2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
Fakta är att Jimmi får Skavlan att tystna och avvsluta intervjuven när Jimmi frågar vilka som SD ställer mot varandra i Filmen som TV4 inte vågade visa.
Alltså:
Invandrings kostnaderna mot Svenska pensionärers välfärd och pensioner , nått Skamlan inte kunde/ville svara på och tackade för sig 10-0 till Jimmie Åkesson.

Nej det stämmer inte. Varför ljuga? Jag tror att 99.9% av alla som läser tråden har sett intervjun.
Citera
2015-03-29, 21:31
Medlem
jack.danielss avatar
Tro mig, denna intervjun är så jävla uselt genomförd så att den kommer att ingå i utbildningsmaterial för framtida journalister. Hur man inte skall göra alltså!
Citera
2015-03-29, 21:32
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Jag skrev i mitt svar om min uppfattning av sammanhanget samt hur kritiken framfördes:

Jag har inga problem med att det ställs kritiska frågor till JÅ på Skavlan.

Om jag förstår dig rätt (var snäll och korrigera mig om jag har missförstått dig), så har du inga problem med att Skavlan INTE behandlar Åkesson, som han behandlar de andra gästerna i programmet.

Varför anser du, att det är helt OK om en programvärd i ett mysprogram överger sin sedvanliga vänliga stil och i stället "[ställer] kritiska frågor" till blott en (1) av de inbjudna gästerna i programmet?
Citera
2015-03-29, 21:33
Bannlyst
Jag kan tycka att filmen är plump och något osmaklig ja. Sen kan jag nog förstå varför SD tillät den att släppas: För de ville dra upp en fråga på bordet som varit tabu.

Ja, de lät ändamålet helga medlen.

Jag tror det är ungefär såhär: SD gjorde med denna film ungefär som Pride-festivalerna gör för att bredda samhällsdialogen. Jag har en del bögkompisar själv och de tycker att Pride är så jävla överdrivet så det finns inte: Folk i koppel, och läderremmar och suspensoarer, gummi, strapons etc. Men det väcker en reaktion hos folk! Man kan inte ignorera det, och av det kommer en reaktion och en medvetenhet!

Det är alltid mer ok för en nigger att kalla någon annan för nigger. I det här fallet är det svenne banan som kallar någon för nigger så där tycker jag att din liknelse haltar lite.

Bara för att filmen är osmaklig, betyder det inte automatiskt att budskapet bakom är fel (eller rätt).

Agree.

Sen... frågorna om de rasistiska uttalandena och om filmen kom upp som en följd av att Skavlan undrade om SD varit en del i skapandet av det hårda politiska klimatet som SD brukar klaga på. Det tyckte jag att vi fick svar på när JÅ gav sitt reservationslösa stöd för filmen.
Citera
2015-03-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle1
Fakta är att Jimmi får Skavlan att tystna och avvsluta intervjuven när Jimmi frågar vilka som SD ställer mot varandra i Filmen som TV4 inte vågade visa.
Alltså:
Invandrings kostnaderna mot Svenska pensionärers välfärd och pensioner , nått Skamlan inte kunde/ville svara på och tackade för sig 10-0 till Jimmie Åkesson.

Japp, så är det.
Skavsår hade nog inte räknat med så här stor reaktion mot honom själv.
Känns som ordinarie Skavsårs tittare reagerat mest.
Att SD trollen skulle grymta hade väl alla trott.
Det var väl först gången dom såg på hans TV show.
Nej detta var långt bättre än förväntat, den stora massan, dvs presumtiva väljare reagerade.
Citera
2015-03-29, 21:34
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Och som vanligt har patriotarderna som hänvisar till "citatet" fortfarande inte mage att visa det i sin helhet, vilket i och för sig är fullt förståeligt enär det ju då skulle vissa sig att citatet för det första inte ens ser ut så, och för det andra att Hitler i själva verket talar om hur de dåvarande krafterna i media fungerade: http://bytwerk.com/gpa/falsenaziquotations.htm

Tönt kan du således vara själv.
Tur att du kan Hitler bättre än mig då, skiter faktiskt i vilket i vad han sa eller menade. Kan inte du mockfrog och einstein svara på mitt inlägg istället? Varför vill man splittra Sverige i två läger när man vet att man har fel?

Citat:
Ursprungligen postat av MockFrog
"Har alltid slutat"? Hur kan man alltid sluta något? Jag tror du är lite för upprörd för att få fram vad du menar. Kanske därför du känner behovet av att vara lite tuff?
Du skrev ju själv transformationen, så vad är det de har gått från till att bli vadå?
Klart man blir upprörd när ni med lögner, social stigma och splittring av landet vill svartmåla våran "hjälte" och de goda som skall rädda det här landet från ert punggrepp som hänger allt lösare för varje dag. Allt vi väntar på är att ni ska ändra er, jag blir bara förbluffad och arg över hur lång tid det ska behöva ta.
Senast redigerad av heis 2015-03-29 kl. 21:46.
Citera
2015-03-29, 21:35
Medlem
Noobermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Att du inte kan se att SD är rasister är synd, visar bara på att du är en efterbliven bonde.

Du låter precis som en förorts-svensk...
Jag drar slutsatsen att dina föräldrar är invandrare och att du är född här (Mena) - Du kommer aldrig förstå hur svenskar tänker och fungerar utan du kommer ledas av dina fördomar och trångsynthet...
Citera
2015-03-29, 21:37
Medlem
Har inte läst de senaste inläggen men blir helt galen på AB:s Lena melins sjuka djävla artikel. Dom är riktigt rädda nu, försöker bortförklara allt - lycka till.
Citera
2015-03-29, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Skavlan har nu uttalat sig igen:

http://www.nrk.no/kultur/skavlan-om-klagestormen_-far-meg-til-a-tenke-1.12286865

"– Jeg kan godt forstå at mange kan bli opprørt av det intervjuet hvis man ikke vet hvem Åkesson er, og hvilken rolle han spiller i svensk politikk, sier Skavlan. "

Kommentaren har fått norrmän att åter bli upprörda då han igen uppfattas som arrogant med att hävda att norrmän inte vet vem Åkesson är. Flera kommentarer poängterar att Skavlan helt missar poängen då klagomålen inte handlar om vilken kontroversiell person Åkesson är utan problemet är hans respektlösa och arroganta intervjustil.

Heja Norge.

Vilken dåre.

Karln skulle nog behöva bosätta sig permanent i Oslo för han har verkligen tappat det och blivit förblindad av det svenska etablissemanget. Bra att norskarna inte ger sig, för här i "det nya Sverige" är det väl knappast värt att ge bort sina uppgifter till stasitelevisionen-svt. As.
Citera
2015-03-29, 21:39
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigare14
Läste precis hennes senaste sjuka kolumn. Den slår hennes tidigare med hästlängder. Vilken sopa. Så sjukt insnöad, naiv och verklighetsfrånvänd.

Jag blir faktiskt förbannad.

/Inte-SD:are

Läste kolumnen precis och man undrar ju verkligen hur det är ställt i huvudet på sådana människor som Lena Mellin. Det som är värst är att hon antagligen tror att människor överlag är helt tomma i bollen och går att manipulera genom att skriva sådana här artiklar.
Citera
2015-03-29, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om jag förstår dig rätt (var snäll och korrigera mig om jag har missförstått dig), så har du inga problem med att Skavlan INTE behandlar Åkesson, som han behandlar de andra gästerna i programmet.

Varför anser du, att det är helt OK om en programvärd i ett mysprogram överger sin sedvanliga vänliga stil och i stället "[ställer] kritiska frågor" till blott en (1) av de inbjudna gästerna i programmet?
Jag hade inga problem när Skavlan ställde kritiska frågor till Anna Wahlgren heller och hade inte haft problem om han ställde kritiska frågor till fler.

Åkesson har varit i mediaskugga i 6 månader så jag kan också förstå att Skavlan som första intervjuare passade på att få ut så mycket han kunde av intervjun. Skulle tro att JÅ i detta sammanhang uppfattas som en riktig journalistisk trofé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in