Citat:
Ursprungligen postat av
SkepticsLTD
Som nämnt tidigare i tråden: Det verkar som åtskilliga SD:are och folk som lagt sin röst på dem tycker den är plump och smaklös - Däremot vore det fel att ta avstånd från den p.g.a. frågan den lyfter fram. Filmen är kanske plump men den är än mer realistisk och viktig idag än 2010! Nu är vi precis på randen av de nedskärningar (och skattehöjningar) som den avsågs åskådliggöra.
Jag syftade bara till att påvisa en av gångerna då Åkesson svävade på frågan och gjorde det som så många (alla) politiker gör.
Vad gäller videons budskap så röstade SD ner den budget som skulle ge mer i plånboken för pensionärerna. Skattehöjningarna var främst i form av reducerade skatteavdrag för höginkomsttagare.
Citat:
Ursprungligen postat av
SkepticsLTD
Kanske för att Janne är en av det få om inte den ende journalist i landet idag som är en äkta journalist och som gör sitt jobb till 100% och vägrar vara agendastyrd? Från honom kan det komma vad som helst allt från granskning av rasister till granskning av imamer. Vi bör ställa oss frågorna: Är det inte precis så en riktig journalist skall vara? Hugga på allt som bör komma till allmänhetens kännedom som är av allmänintresse? Varför tycker vi ens att Janne utmärker sig inom detta, och vad säger det oss om dagens medieklimat?
Jag har stor respekt för den mannens integritet.
Men faktum kvarstår att man blir grillad hetare av honom, mer avbruten, osv än Åkesson blev hos Skavlan. Därav tycker jag personligen det blir konstigt att kalla denna intervju "inhuman och vidrig", vilket några gjort (förmodligen inte du).
Och jag håller helt och hållet med om att det är bra att Josefsson kan granska allt. Som jag sagt här i tråden tycker jag inte det var något fel med Skavlans intervju utan ser gärna att han ställer lite svåra frågor åt fler. Detta är inte första gången han gör det men han har inte gjort det många gånger.