Citat:
Ursprungligen postat av
Frank.Einstein
Konkretisera gärna med exempel om vad Åkesson inte fick möjlighet att berätta. Att en intervjuare har en tuff och drivande debatteknik tycker jag i sig inte borde vara ett hinder att berätta vad man vill för en slipad politiker.
Efter att Skavlan visat SDs reklamfilm från 2010:
Citat:
Å: "Asså, situationen har ju inte förändrats till det bättre ..." (avbruten)
S: "... la oss snacke om filmen."
Å: "Ja, asså, filmen beskriver ju konflikten. Den ekonomiska konflikten mellan välfärd och ...(ohörbart)" (avbruten)
S: "... filmen är vad många skulle säga som ... ganska stereotypisk ... ganska rasistisk"
Å: "På vilket sätt är den rasistisk?"
(Här gör Skavlan en paus för att vända sig till publiken för en reaktion ...)
S: "Förstår du ikke det?"
Å: "Nej den är inte ... jag förstår inte på vilket sätt den skulle vara rasistisk ..." (avbruten)
S: "Det sätter ju folkgrupper rakt mot varandre här ..."
Å: "Vilka folkgrupper då?
S: "Ja, jag vet icke helt vad du pröver å si (säga) men det är ju muslimerna då som ska lava en horde (en hord) med barnevågner (barnvagnar)"
Å: "Nääej ... Nej utan som jag sa den här filmen beskriver den här konflikten och det kan man göra på en massa olika sätt ... jag är som sagt ingen kommunikatör. Det finns dom i vårt parti som tycker den här filmen ... (ohörbart)" (avbruten)
S: "Du okejade väl dette? Jag går utifra att det frågar dej?"
Å: "Ja, ja"
S: "Innan de sänder ut det?"
Å: "Jag säger naturligtvis att ... (ohörbart)" (avbruten)
S: "Att dette var jättebra? Kör på? Give em hell?"
Å: "Ja asså, den här filmen gjorde ju att frågan uppmärksammades på ett sätt som den förmodligen inte hade gjort om vi inte hade visat den här filmen. Så är det ju."
S: "Du får ingen vond smak i mnnen av den här filmen?"
Å: "Nej, det får jag inte."
S: "Med du förstår att 'gräshoppor' och 'parasiter' det är inte bra? Det förstår du?"
Å: "Ja det fårstår jag att så uttrycker man sig inte, men .... jag såg inga gräshoppor i den här filmen."
S: "Jimmie Åkesson, tusen tack för att du kom ..."
Istället för att vi tittare få en förståelse vad Åkesson egentligen vill säga så lägger Skavlan orden i Åkessons mun och avbryter nästan varje mening.
Min fråga i förra inlägget var:
Citat:
Jag tycker att Skavlans sätt att intervjua Åkesson hindrade mig från att få en förståelse av vad Åkesson hade för svar på Skavlans frågor.
Håller du med?
Nå, håller du med mot bakgrund av min avskrift ovan?