2015-03-29, 16:25
Bannlyst
Glom inte bort att Skavlans "rovslickande" av PK-Sverige faktiskt gynnar Sverigedemokraterna!

Ingen gillar oversitteri o vuxenmobbing. Sympatierna hamnar hos Akesson o SD

Annu en gang gor media bort sej totalt! De har inget lart sej av tidigare forsok att stoppa Sverigedemokraternas framgangar. PK-media har en fiende som inte kan besegras "kollras bort" desinformeras eller tigas ihjal. Fiendens (for PK-media) namn:

VERKLIGHETEN!

Det sitter valarbetare for SD utanfor nast intill varje butik i Sverige numera:
-Hej, hej....rosta SD sa slipper du tiggare som mej

Sa bekymra er inte. Till er som tyckte att Akesson skulle gatt mer till motoffensiv, glom inte att det inte var direktsandning. Hade Akesson fat in nagra bra argument o poanger sa hade det helt sonika klippts bort.

Infor framtida intervjuer sa tycker jag att man skall krava direktsandning. Inget annat!

Men som sagt var, oroa er inte Sverigevanner, detta var finfin pr for Sverigedemokraterna!

Till o med niqab muslimernas rusning efter gratis pengar o allehanda bidrag pa bekostnad av svenska pensionarer sande man! Ha, ha...SVT har sannerligen inga strategiska begavningar.

Nasta opinionsundersaoning blir intressant, mycket intressant. Den har s k intervjun med en rovslickande Skavlan gav sakerligen nagra procent till till SVerigedemokraterna. Snacket gar mer o mer hos dom jag umgas med. Snack i stil med att svenska partiern haller pa att forstora Sverige, montera ner var valfard o helt prioritera massinvandring. Sverigedemokraterna ar enda oppositionen gentemot 7-partiet a de vinner mark mer o mer.

Heja Jimmie! Give 'em HELL!
Citera
2015-03-29, 16:26
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Har nu sett klippet. Det märks att Åkesson inte är i form och han blir överraskad av Skavlans uppenbara fientlighet. Åkesson var där sannolikt med ingångsvärdet att han skulle prata om att bli utbränd och att vara partiledare som varit sjukskriven i sex månader. Han levde i villfarelsen att Skavlan skulle vara ungefär som han varit med Bildt, Löfven, Siv Jensen och andra politiker som gästat showen. I huvudsak en vettig intervju med lite halvmys och kanske någon frågan som kunde vara lite jobbig, men där Jimmie tänkt öppna upp och vara ärlig om sin situation.

Ja, det var uppenbarligen en falsk invit. Låt vara att Jimmie fortfarande är ur balans, men intervjun kommer i förlängningen gynna SD. Till och med ett familjeprogram i bästa fredagsmysanda kan tydligen kvickt omvandlas till ett stasiförhör om åsikterna är fel, trots att de är gängse politik i de flesta europeiska länder. Det säger också något om vilken falsk fasad man har.

Vi som hängt med ett tag inser att Åkesson inte kan komma tillbaks som ledare. Inte som det var tidigare i alla fall. Ett parti som bara bemöts med nackskott, betong och bly formas därefter. Nästa partiledare har Skavlans intervju med sig i bagaget och faller naturligtvis inte i samma fälla.
Citera
2015-03-29, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Håller med. Men han hade väl inget sådant förberett då han inte väntade sig den sortens attacker från Skavlan.

Jag tror Jimmie är slut. Mitt intryck är att han absolut inte är återställd än eller kommer bli frisk nog att gå tillbaka till sin tidigare roll. Det är trist för han har gjort en stor gärning. Av de 13% SD fick sist så tror jag hälften kan tillskrivas Jimmie personligen. Om inte för honom hade de nog inte kommit in i riksdagen 2010 ens.

Så rent känslomässigt är det synd att se honom så stukad, men politiskt tror jag han gjort sitt, gjort det bra, och kommer kunna ersättas.

Jag tror han kommer få en reträttplats internt inom partiet för "trogen tjänst". Han lär ju knappast kunna få så många andra jobb. Så han får en hög lön och en uppgift i kulisserna. Men ansiktet utåt - de dagarna är nog förbi.

Faran för SD är den splittring inom partiet vi ser just nu. När JÅ var i form kunde ingen egentligen utmana partiledningen för även kritikerna hade respekt för det han uträttat. Nu däremot är det uppenbarligen uppror i leden.

Ja, Åkesson har helt klart varit en stor del i SD:s framgångar. Han har lyckats framföra en rätt hård politisk agenda samtidigt som att han framstått som sympatisk som person. Andra stora SD-profiler är inte ens i närheten av att ha samma personliga utstrålning.

De har ju också, som man såg i intervjun, bl a spelat på invandrare mot pensionärer men nu röstade de ner den budget som gjorde det bättre för pensionärerna och därmed visade att invandringsfrågan är mycket viktigare, så det kan möjligen också ha framtida effekt om folk har någon som helst kunskap om hur budgetarna ser ut (vilket inte alls är givet då normalpersonen inte är så kunnig eller informationstörstande).
Citera
2015-03-29, 16:33
Medlem
Smakkers avatar
Skavlan hittade ju knappast på att den där Åkerlund hade sagt si och så i en radiointervju 2002?
Anledningen till att jag inte röstar på SD är att det hela tiden är skit som kommer upp till ytan, är det inte någon tjomme i Vetlanda som skrivit grovt rasistiska saker så är det fan er topp-politiker i Stockholm. När ska det mognas?
Citera
2015-03-29, 16:34
Bannlyst
Jag delar uppfattningen att JÅ knappast är skickad att hantera ett partiledarskap, inte nu och troligtvis inte i framtiden. Framhärdar han kommer han att bli en belastning för partiet.

Han är dock i gott sällskap, många är de som fallit under drevet, såväl partiledare som övriga politiker. Jag finner det dock märkligt, och lite spännande, att han gjort, gör och kräver att få göra det inför vidöppen ridå. Offerkoftan passar nog SD lite väl bra..
Senast redigerad av Frank.Einstein 2015-03-29 kl. 16:42.
Citera
2015-03-29, 16:38
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakker
Skavlan hittade ju knappast på att den där Åkerlund hade sagt si och så i en radiointervju 2002?
Anledningen till att jag inte röstar på SD är att det hela tiden är skit som kommer upp till ytan, är det inte någon tjomme i Vetlanda som skrivit grovt rasistiska saker så är det fan er topp-politiker i Stockholm. När ska det mognas?
Nu var det väl ändå snack om Åkessons sjukskrivning som programmet skulle handla om och inte ett korsförhör om Sverigedemokraternas förflutna tabbar?
Citera
2015-03-29, 16:39
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ja precis. Det kommer säkert någon mer SD-groda runt 2025.
Citera
2015-03-29, 16:41
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

När Sd hade klart främlingsfientliga aktiva politiker ska man veta att Vänstern hade långt fler som sympatiserade med Stalin och Castro. Så sent som 2005 sa Lars Ohly att han inte längre var kommunist. Alltså 16 år efter murens fall.
Citera
2015-03-29, 16:42
Medlem
svallerbyttans avatar
Fy fan vad förbannad jag blir när jag läser SVT:s försvarstal!
http://www.svt.se/kultur/tittarstorm-mot-intervju-med-jimmie-akesson

De skriver att tittarservice varit totalt nedringda av upprörda tittare. Även på facebook och twitter har kritiken rasat, både i Norge och Sverige. Anmälningarna till granskningsnämnden av programmet når också rekordnivåer i de båda länderna.

Sedan har SVT mage att släta ut detta med att kritiken innan programmet gällde huruvida Åkesson ens skulle få vara med i programmet. Så hänvisar de till Göran Greiders ledare "Nazisterna legitimerar SD!".

Sånt jävla folkförakt så jag blir skogstokig!

Det är dags att förklara krig mot public service, hur organiserar man sig?
Senast redigerad av svallerbyttan 2015-03-29 kl. 16:44.
Citera
2015-03-29, 16:42
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donthackme
Du kanske ska kolla upp saker själv innan du öppnar truten.

Skavlan is recorded in Stockholm (SVT) and in London (BBC and ITV), and is produced by Monkberry AS.

Monkberry AS är inte SVT.

Men SVT är public service och har ett ansvar för vad de köper in. Ansvaret ligger i inköpen lika mycket som i egenproduktionerna, det är dina och mina skattekronor som betalar. Du lägger en pusselbit men inte hela pusslet. Försök att lära dig att tänka i fler steg än ett. Men vad kan man begära när du sitter chipsätandes framför TVn och agerar medgångssupporter till Barcelona. Förslag, välj ett eget lag i fotboll , ditt lag, lär dig tänka själv.
Senast redigerad av RingRing2014 2015-03-29 kl. 16:49.
Citera
2015-03-29, 16:44
Medlem
pupkinyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleo
Det är synd om Sveriges rasister. Alla är så dumma mot dem.

Okej. Du hävdar att SD's väljare är rasister, medans SD förespråkar en invandringspolitik som tar in MER invandrare än Norge för tillfället. Tankevurpa eller bara tappad?
Citera
2015-03-29, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ja precis. Det kommer säkert någon mer SD-groda runt 2025.

Nu var det ju knappast bara ett citat från 2002 som togs upp så din insinuation att sådant som detta dyker upp sällan faller ju platt. Detta togs upp för att det kom från en SD-politiker i ytterst hög befattning för tillfället. Det är ju knappast någon hemlighet var SD kommer ifrån och vad de sysslade med när t ex Åkesson gick med i partiet, även om han försöker påstå att han inte visste om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in