2015-03-29, 13:05
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Just ja. Denna intervju med Jimmie! Nu blir SD-förespråkarna sårade. En politiker ställd mot väggen i ett intervjuprogram på SVT. Åh nej. "Ska man inte vara opartisk i SVT" frågar någon. Jo. Men det är en JÄVLA skillnad på att ställa relevanta frågor (som dessutom 87% av väljarna vill ha svar på) och vara partisk. Alltid dessa offerkoftor på hos SD-väljarna. Men att ställa Magdalena Andersson till svars för för ett löst internetrykte går alldeles utmärkt. H Y C K L E R I.
Jag tror du har missat problematiken. Det är ingen som har något emot att man ställer hårda frågor till Jimmie Åkesson. Det är dock en skillnad att ställa hårda frågor och att som Skavlan hålla ett aggresivt korsförhör där han knappt låter Åkesson tala till punkt. Har sett en del Skavlan där andra politiker varit med, bland andra våra svenska partiledare och FrP-ledamöter. Ingen av dem grillades i närheten av vad Åkesson gjorde och det är där problemet ligger.
Citera
2015-03-29, 13:06
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Sån där argumentation är på för låg nivå för att lägga någon större vikt vid. Du kan inte försvara Aftonbladet med att säga "men de då, de är ju inte bättre själva".

hahaha.
Jag försvarar inte Aftonbladet. Jag ifrågasätter bara SD-förespråkarna selektiva källkritik och som de indoktrinerade dårar de är. Jag tror dock att jag inte kommer få ett svar på den frågeställningen, då ni säkerligen är medvetna om att ni är hycklare.
Citera
2015-03-29, 13:07
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Tredje tjejen slog huvudet på spiken. Det skiner igenom vad Skavlan tycker om Åkesson och det är precis där problemet ligger. Journalister, även om det är svårt precis som du säger, ska vara opartiska.

Ja de ska sträva efter att vara opartiska. Men helt opartisk är såklart ingen.
Däremot ska de inte hymla om var deras eventuella partiskhet ligger. Bättre att vara öppen med sin partiskhet och då vara partisk än att hävda någon form av objektivitet men ha en dold agenda.
Citera
2015-03-29, 13:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Jag tror du har missat problematiken. Det är ingen som har något emot att man ställer hårda frågor till Jimmie Åkesson. Det är dock en skillnad att ställa hårda frågor och att som Skavlan hålla ett aggresivt korsförhör där han knappt låter Åkesson tala till punkt. Har sett en del Skavlan där andra politiker varit med, bland andra våra svenska partiledare och FrP-ledamöter. Ingen av dem grillades i närheten av vad Åkesson gjorde och det är där problemet ligger.

Ja Skavlan ville inte få svar på de frågor han ställde det var helt tydligt. I ett sånt här soffprogram är det annars ett bra tillfälle till en diskussion i en normal samtalston där den intervjuade ges utrymme för att redogöra för sina ståndpunkter. Men just det ville inte Skavlan och beställaren SVT, de ville själva föra ut sitt budskap om SD och använde JÅ som rekvisita för att kunna göra det.
Citera
2015-03-29, 13:11
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig

Jag kanske är dum i huvudet. Men nej - jag tycker inte det. Jag kan hålla med om att det blev ganska aggresivt men det var mest för att Jimmie undvek för det mesta att svara på frågorna, och då var då som Skavlan avbröt honom. INget fel med det. Dessutom så tycker jag inte att han var hårdare mot Jimmie än mot någon annan politiker som varit med i programmet.
Citera
2015-03-29, 13:12
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
hahaha.
Jag försvarar inte Aftonbladet. Jag ifrågasätter bara SD-förespråkarna selektiva källkritik och som de indoktrinerade dårar de är. Jag tror dock att jag inte kommer få ett svar på den frågeställningen, då ni säkerligen är medvetna om att ni är hycklare.

Ja det är inget fel i att alltid vara källkritisk men nu citerade du ett inlägg från mig där jag yttrade kritik mot att Aftonbladet inte är objektiva. Ditt gnäll om att det finns andra personer som är selektiva har alltså ingenting med det inlägget du citerade att göra.
Citera
2015-03-29, 13:12
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Knappgok! Skavlan kom bara med "gammal skapmat" en del over ett decennium gammal.

Det har var finfin reklam for Sverigedemokraterna!
Till o med muslimerna med niqab visades!
Muslimer skall ha gratis bostad o bra med pengar utan motkrav - Svenska pensionarer far sta tillbaka.

Utan massinvandring kunde det blivit tusenlappar mer i manaden for en vanlig pensionar!
250 000 000 000 kronor om aret nu i totala kostnader (250 miljarder)

For i sammanhanget ynka 4,5 miljarder kunde "fattigpensionarer" fatt ett lyft.

Heja Jimmie! Give 'em HELL!

På tal om indoktrinerade dårar. Du emfaserar ju precis det jag skrev!
Citera
2015-03-29, 13:14
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja det är inget fel i att alltid vara källkritisk men nu citerade du ett inlägg från mig där jag yttrade kritik mot att Aftonbladet inte är objektiva. Ditt gnäll om att det finns andra personer som är selektiva har alltså ingenting med det inlägget du citerade att göra.

Läste du hela mitt inlägg? Jag tror inte det. (TIps: Kolla i övre delen av mitt inlägg så förstår du varför jag valde att citera just ditt inlägg)
Citera
2015-03-29, 13:15
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Jag kanske är dum i huvudet. Men nej - jag tycker inte det. Jag kan hålla med om att det blev ganska aggresivt men det var mest för att Jimmie undvek för det mesta att svara på frågorna, och då var då som Skavlan avbröt honom. INget fel med det. Dessutom så tycker jag inte att han var hårdare mot Jimmie än mot någon annan politiker som varit med i programmet.
Isåfall är det faktiskt inte ens lönt att diskutera med dig om du inte ens kan se dessa nyanser. Då är du knappast bättre själv än de SD:are du sitter och raljerar över.

Jag föreslår att du backar bandet ungefär en vecka och ser intervjun med Borg: Satt Skavlan då och ställde Borg till svars för alla sjuka människor han har utförsäkrat? Hur han har sålt ut våra gemensamma tillgångar? Och så vidare.
Citera
2015-03-29, 13:16
Medlem
Lausannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Ja det är sådär anständigt folk resonerar. Jag säger ju att det är två helt olika världar. Sd:are är mycket aktiva på nätet givetvis, så det är inte konstigt att det blir 5000 arga kommentarer på Skavlans facebook. Det gäller att låtsas vara i majoritet och spela maximalt på hatet mot medierna. Kommer de lyckas få med sig hederligt folk, och hur påverkar den här intervjun hos Skavlan det? Intervjun påverkar det nog inte alls, det kan bli några till medlemmar från folk som fyllnat till framför TV:n och hatar Skavlan, sen planar det nog ut.
Det här stämmer inte. Stockholm är den minst SD-vänliga staden i hela landet och toleransen för SD-sympatier är ofattbart låg här, sipprar sådana fram så kan du bereda dig på att förlora vänner och bekanta men kanske även arbete.

Svenskar är dessutom synnerligen ovilliga till att bryta mot normer och sticka ut, därför hade du fått väldigt få att ställa upp på att vädra sina genuina åsikter framför kamera. Det är därför SD får 12 % i telefonintervjuer men 17-19 % i internetundersökningar. Jag vet personligen folk i den här staden som är typiska pappegojor likt de i videon och upprepar de allmänt vedertagna "sanningarna" och de typiska slagorden gällande SD, men i hemlighet hyser de helt andra åsikter.

Sedan har man även valt att intervjua unga etniskt svenska kvinnor, 3 av 5 i videon. Detta är gruppen som SD är svagast hos. Hade Aftonbladet intervjuat unga män i Skåne så hade det sett helt annorlunda ut.
Citera
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Sd:are är mycket aktiva på nätet givetvis, så det är inte konstigt att det blir 5000 arga kommentarer på Skavlans facebook. Det gäller att låtsas vara i majoritet och spela maximalt på hatet mot medierna.

Det förklarar inte varför Skavlan fick så hård kritik i norsk media.
Norrmännen är troligtvis inte SD-sympatisörer.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Läste du hela mitt inlägg? Jag tror inte det. (TIps: Kolla i övre delen av mitt inlägg så förstår du varför jag valde att citera just ditt inlägg)

Ja jag läste det och det förändrar inget av det jag skrev,

Citat:
Jag kanske är dum i huvudet.

Ja kanske det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in