2015-03-28, 16:11
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Om du inte fattar varför det pratas om opartiskhet när det sänds på SVT, så tror jag inte du läst SVTs regler...

Som sagt, du och alla andra kränkta människor från SD kan ju alltid skicka iväg en anmälan till Granskninngsnämnden så får vi se hur det går. Kör på.
Citera
2015-03-28, 16:11
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donthackme
Nej. Det är ett norskt företag som producerar programmet. SVT och NRK köper in avsnitten.
Japp, SVT och nrk var tydligen bara producenter första säsongerna. De byggde således upp Skavlans karriär med våra skattepengar. Dåligt av mig att skriva att du var en sopa när jag var den som hade fel. Förlåt för det.
Citera
2015-03-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Om ni ni är så säkra på att SVT har felat i sin opartiskhet så är det vara att anmäla dem. Vad väntar ni på?

Programmet är förmodligen redan anmält till myndigheten för radio och tv.
Citera
2015-03-28, 16:13
Bannlyst
Citat:
Det verkar som många från SD är lite förvirrade här inne. Skavlan är en talkshow och de babblar om opartiskhet

Och du fattar fortfarande inte att Skavlan gorde bort sej
Han ville vara "husse" till lags
Forsokte svarta ner en manska som kommer tillbaka efter lang tids sjukdom med narmast pubertala metoder, dessutom kontraproduktiva.

Det som kunde blivit en intressant intervju om politikers villkor i allmanhet o manskan Jimmy Akesson i synnerhet blev inte av. Diagnosen utbrandhet drabbar alltfler nar resurserna i offentlig sektor krymper o krymper. Vi vet alla varfor det maste sparas o gnidas inom skola o sjukvard - den sinnesrubbade massinvandringspolitiken!

Hade han kunnat avhalla sej fran att folja med "farskocken" (PK-sverige) sa hade en mycket intressant intervju kunnat bli av.

Jag satter en bra slant pa att SD rycker fram kraftigt i opinionsundersokningar som kommer i April, oberoende sadana, oberoende fran "husse" = medias bestallning.

Mitt tips ar att M ar omsprungna da. Kanske t.o.m. i undersokningar bestallda av media. Vi far se...
Citera
2015-03-28, 16:14
Bannlyst
Citat:
Som sagt, du och alla andra kränkta människor från SD kan ju alltid skicka iväg en anmälan till Granskninngsnämnden så får vi se hur det går. Kör på.

Haha. Jadu, din kommunist (om vi ska börja kasta fördomar mot varandra.) Tycker du ska ta dig en titt på skavlans faceboksida.
Citera
2015-03-28, 16:15
Bannlyst
Citat:

Självklart kan inte SVT bli fällda, hur skulle det se ut?

Skönt att du också verkar medveten om det. Oroväckande att du tycker att det är ok dock.
Citera
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Och du fattar fortfarande inte att Skavlan gorde bort sej
Han ville vara "husse" till lags
Forsokte svarta ner en manska som kommer tillbaka efter lang tids sjukdom med narmast pubertala metoder, dessutom kontraproduktiva.

Det som kunde blivit en intressant intervju om politikers villkor i allmanhet o manskan Jimmy Akesson i synnerhet blev inte av. Diagnosen utbrandhet drabbar alltfler nar resurserna i offentlig sektor krymper o krymper. Vi vet alla varfor det maste sparas o gnidas inom skola o sjukvard - den sinnesrubbade massinvandringspolitiken!

Hade han kunnat avhalla sej fran att folja med "farskocken" (PK-sverige) sa hade en mycket intressant intervju kunnat bli av.

Jag satter en bra slant pa att SD rycker fram kraftigt i opinionsundersokningar som kommer i April, oberoende sadana, oberoende fran "husse" = medias bestallning.

Mitt tips ar att M ar omsprungna da. Kanske t.o.m. i undersokningar bestallda av media. Vi far se...

Gjort bort sig? Mycket möjligt. Gjort fel? Nej.

Förstår du skillnaden?

Citat:
Ursprungligen postat av Oblivionens
Haha. Jadu, din kommunist (om vi ska börja kasta fördomar mot varandra.) Tycker du ska ta dig en titt på skavlans faceboksida.

Varför ska jag titta där, har Granskningsnämnden skrivit något där ? Eller massa arga filurer som sympatiserar med SD?
Senast redigerad av Zog Rules 2015-03-28 kl. 16:17.
Citera
Medlem
Parabellum08s avatar
Citat:
Om ni ni är så säkra på att SVT har felat i sin opartiskhet så är det vara att anmäla dem. Vad väntar ni på?

Oroade dig inte... Det kommer säkert anmälningar en masse. Under tiden kan du tittat på SVT:s "Tittarservice": http://www.svt.se/tittarservice/tyck-till/ Du tillönskas trevlig och lärorik läsning!
Citera
2015-03-28, 16:16
Medlem
donthackmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Ta reda på fakta först din sopa. Skavlan är en gemensam produktion av SVT och Nrk.

Du kanske ska kolla upp saker själv innan du öppnar truten.

Skavlan is recorded in Stockholm (SVT) and in London (BBC and ITV), and is produced by Monkberry AS.

Monkberry AS är inte SVT.
Citera
2015-03-28, 16:19
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donthackme
Du kanske ska kolla upp saker själv innan du öppnar truten.

Skavlan is recorded in Stockholm (SVT) and in London (BBC and ITV), and is produced by Monkberry AS.

Monkberry AS är inte SVT.
Du kanske ska läsa i tråden innan du skriver. Jag har redan reviderat det jag skrev och dessutom bett om ursäkt. Dock bör betonas att skavlan från början var en gemensam SVT och nrk produktion. Det är med skattepengar som skavlan lyfts fram.
Citera
2015-03-28, 16:20
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parabellum08
Oroade dig inte... Det kommer säkert anmälningar en masse. Under tiden kan du tittat på SVT:s "Tittarservice": http://www.svt.se/tittarservice/tyck-till/ Du tillönskas trevlig och lärorik läsning!

Återigen, vad folk tycker är fel och vad som är fel är två skilda saker.

Förstår du?
Citera
2015-03-28, 16:21
Medlem
donthackmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Du kanske ska läsa i tråden innan du skriver. Jag har redan reviderat det jag skrev och dessutom bett om ursäkt. Dock bör betonas att skavlan från början var en gemensam SVT och nrk produktion. Det är med skattepengar som skavlan lyfts fram.

Ber om ursäkt för den, min telefon hade inte uppdaterat tråden innan jag svarade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in