2015-03-29, 12:51
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Jag har nu sett hela inslaget och det är beklämmande. Jag syftar då naturligtvis på Skavlans insats och icke folkföreträdaren Åkesson.

Ilska och öppet förakt från talkshowvärden samt hånskratt från publiken. Han får inte svara utan frågorna är endast syftade till att vara anklagelser. Man ser också tydligt att de har klippt i intervjun vid ett tillfälle. Jag kan ta fram den exakta tidpunkten om någon vill kolla själv.

...och varför, varför skulle det vara rasistiskt att invandringen kostar pengar som inte kan ges till fattigpensionärerna? Till och med mainstream-media säger ju sedan förra sommaren öppet att invandringen kostar många miljarder och att hela systemet har kollapsat.

Bojkotta sprätten Skavlan i fortsättningen!

Jag noterade också ett 'hack' i programmet, och drog samma slutsats, här har det klippts.

I anslutning... Carl Bildt tröttnade för många år sedan, på vänsterjournalisternas ständiga klippande, för att 'fejka' en sammansatt produkt som passade deras 'goda' syften. Till slut tröttnade han, lät meddela att han endast ställer upp på direktsända intervjuer. Jag vet inte om han ändrat sig, men det var/är givetvis en klok åtgärd. Jag har själv intervjuats av SVT2 (direktsändning), SVT lokalradio, Expressen/GT samt lokaltidningar. Man bör genomgå 'skjutjärnsutbildning' hur man skall hantera intervjuer, det är nästan nödvändigt för att inte 'åka dit' s a s.

Jag tycker att ett program som 'Skavlan' absolut borde vara direksänt, den här typen av program passar definitivt inte som förhandsregisserade. Man kan ju aldrig vara säker på äktheten i ett klippt program. Det är sannolikt något som passar mediahyenorna på SVT väldigt bra, kanske huvudanledningen.
Citera
2015-03-29, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Uppfattningar om intervjun från svenska folket i dagens tidning. Här får man ett ansikte på kritiker till intervjun.
Ja det är sådär anständigt folk resonerar. Jag säger ju att det är två helt olika världar. Sd:are är mycket aktiva på nätet givetvis, så det är inte konstigt att det blir 5000 arga kommentarer på Skavlans facebook. Det gäller att låtsas vara i majoritet och spela maximalt på hatet mot medierna. Kommer de lyckas få med sig hederligt folk, och hur påverkar den här intervjun hos Skavlan det? Intervjun påverkar det nog inte alls, det kan bli några till medlemmar från folk som fyllnat till framför TV:n och hatar Skavlan, sen planar det nog ut.
Citera
2015-03-29, 12:53
Bannlyst
Folk avskyr oversitteri - oavsett partitillhorighet! Det ar endast nollor som inte kan folja en tanke i tva led som tycker att intervjun var lyckad...

Var syftet att oka sympatierna for Akesson och SD sa lyckades Skavlan utmarkt!

Var syftet att utmala Akesson som rasist sa var det ett fullbordat fiasko!

Men du ar inte ensam. Hela gammelmedia kor pa i samma stil trots att det bara okar Sverigedemokraternas stod i opinionen. Tror faktiskt pa fullt allvar att Moderaterna ar omsprungna efter denna intervju.

Heja Jimmie! Give 'em HELL!!
Citera
2015-03-29, 12:54
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negersson
Jag skulle vilja se Åkessons hem buggad. Då hade vi hört rasisten visa sitt rätta jag.
Eller Skavlans hem buggat.. Och Löfvens/Romsons/Ullenhags/Helins etc.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-03-29 kl. 12:56.
Citera
2015-03-29, 12:55
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Från den objektiva tidningen Aftonbladet...

Nu säger jag inte att du är en förespråkare av t.ex. Avpixlat etc, men tar den som exempel. Men just den där meningen kan man se en hel del av från diverse SD-sympatisörer och jag tycker den är helt obegriplig. En person kan alltså sitta och säga att Aftonbladet är en "lögnaktig PK-blaska" för att sedan säga att Avpixlat kommer bara sanningsenliga nyheter. Detta hyckleri bland SD-sympatisörerna är helt löjeväckande.

På tal om PK förresten. Detta jävla begrepp som SD-förespråkarna använder för att beskriva saker och ting som gör precis som etablissemanget vill att man skall göra/tänka. En indoktrinerad dåre som bara byter åsikt om etablissemanget vill det. Problemet är ju i samma veva att det inte finns fler indoktrinerade dårar utan egna åsikter som det finns i SD. De är som små robotar. Återigen hyckleri.

Just ja. Denna intervju med Jimmie! Nu blir SD-förespråkarna sårade. En politiker ställd mot väggen i ett intervjuprogram på SVT. Åh nej. "Ska man inte vara opartisk i SVT" frågar någon. Jo. Men det är en JÄVLA skillnad på att ställa relevanta frågor (som dessutom 87% av väljarna vill ha svar på) och vara partisk. Alltid dessa offerkoftor på hos SD-väljarna. Men att ställa Magdalena Andersson till svars för för ett löst internetrykte går alldeles utmärkt. H Y C K L E R I.

Citera
2015-03-29, 12:56
Bannlyst
"Uppfattningar om intervjun från svenska folket i dagens tidning (AB). Här får man ett ansikte på kritiker till intervjun.

Tror du verkligen att Aftonhoran vagat vara objektiva i sin undersokning?
Tror du verkligen att folk vagar opponera framfor en kamera nar bade arbete o relationer till vanner o slaktingar star pa spel?

De som sympatiserar med SD vet battre an att saja detta framfor kameran. Tack vare asiktskorridaren sa riskerar man som sagt sitt arbete o vanner om man oppet stodjer SD.

Heja Jimmie! give 'em HELL!
Citera
2015-03-29, 12:59
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
"Uppfattningar om intervjun från svenska folket i dagens tidning (AB). Här får man ett ansikte på kritiker till intervjun.

Tror du verkligen att Aftonhoran vagat vara objektiva i sin undersokning?
Tror du verkligen att folk vagar opponera framfor en kamera nar bade arbete o relationer till vanner o slaktingar star pa spel?

De som sympatiserar med SD vet battre an att saja detta framfor kameran. Tack vare asiktskorridaren sa riskerar man som sagt sitt arbete o vanner om man oppet stodjer SD.

Heja Jimmie! give 'em HELL!

Och tror du verkligen att Aftonbladet gör ett representativt urval bland de intervjuer de har gjort?
Citera
2015-03-29, 12:59
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Uppfattningar om intervjun från svenska folket i dagens tidning. Här får man ett ansikte på kritiker till intervjun.

Kollade in klippet.
Jag tror inte jag är särskilt långt från sanningen när jag påstår att tjejen som blev intervjuad efter första killen röstar på Feminiskt Initiativ eller Vänsterpartiet.
Hon stängde av tv:n och gick och lade sig för hon tyckte att det var jobbigt att man släppte fram Åkesson, som hon kallar för en rasist och att man har normaliserat rasismen.

Tredje tjejen slog huvudet på spiken. Det skiner igenom vad Skavlan tycker om Åkesson och det är precis där problemet ligger. Journalister, även om det är svårt precis som du säger, ska vara opartiska.
Citera
2015-03-29, 13:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Nu säger jag inte att du är en förespråkare av t.ex. Avpixlat etc, men tar den som exempel. Men just den där meningen kan man se en hel del av från diverse SD-sympatisörer och jag tycker den är helt obegriplig. En person kan alltså sitta och säga att Aftonbladet är en "lögnaktig PK-blaska" för att sedan säga att Avpixlat kommer bara sanningsenliga nyheter. Detta hyckleri bland SD-sympatisörerna är helt löjeväckande.

På tal om PK förresten. Detta jävla begrepp som SD-förespråkarna använder för att beskriva saker och ting som gör precis som etablissemanget vill att man skall göra/tänka. En indoktrinerad dåre som bara byter åsikt om etablissemanget vill det. Problemet är ju i samma veva att det inte finns fler indoktrinerade dårar utan egna åsikter som det finns i SD. De är som små robotar. Återigen hyckleri.

Just ja. Denna intervju med Jimmie! Nu blir SD-förespråkarna sårade. En politiker ställd mot väggen i ett intervjuprogram på SVT. Åh nej. "Ska man inte vara opartisk i SVT" frågar någon. Jo. Men det är en JÄVLA skillnad på att ställa relevanta frågor (som dessutom 87% av väljarna vill ha svar på) och vara partisk. Alltid dessa offerkoftor på hos SD-väljarna. Men att ställa Magdalena Andersson till svars för för ett löst internetrykte går alldeles utmärkt. H Y C K L E R I.

Sån där argumentation är på för låg nivå för att lägga någon större vikt vid. Du kan inte försvara Aftonbladet med att säga "men de då, de är ju inte bättre själva".
Citera
2015-03-29, 13:02
Medlem
eldoradokaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Ja det är sådär anständigt folk resonerar. Jag säger ju att det är två helt olika världar. Sd:are är mycket aktiva på nätet givetvis, så det är inte konstigt att det blir 5000 arga kommentarer på Skavlans facebook. Det gäller att låtsas vara i majoritet och spela maximalt på hatet mot medierna. Kommer de lyckas få med sig hederligt folk, och hur påverkar den här intervjun hos Skavlan det? Intervjun påverkar det nog inte alls, det kan bli några till medlemmar från folk som fyllnat till framför TV:n och hatar Skavlan, sen planar det nog ut.

Jag förutsätter att den stora mängden norska klagomål på något vis är iscensatta? Nej, jag tror många uppfattade detta som ett angrepp på en psykiskt sjuk människa, vilket knappast kan anses vara anständigt.
Citera
2015-03-29, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe

Knappgok! Skavlan kom bara med "gammal skapmat" en del over ett decennium gammal.

Det har var finfin reklam for Sverigedemokraterna!
Till o med muslimerna med niqab visades!
Muslimer skall ha gratis bostad o bra med pengar utan motkrav - Svenska pensionarer far sta tillbaka.

Utan massinvandring kunde det blivit tusenlappar mer i manaden for en vanlig pensionar!
250 000 000 000 kronor om aret nu i totala kostnader (250 miljarder)

For i sammanhanget ynka 4,5 miljarder kunde "fattigpensionarer" fatt ett lyft.

Heja Jimmie! Give 'em HELL!
Citera
2015-03-29, 13:03
Bannlyst
Give´em hell!
Ett lysande slagord som SD borde ha som slogan fr o m nu!
Om Löfven ska fulspela och resten av sjuklöven samtycka, då SKA sverigedemokraterna give´em hell!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in