2015-03-29, 12:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Att du inte kan se att SD är rasister är synd, visar bara på att du är en efterbliven bonde.

Det går ju inte att säga att ett helt parti är rasister. Visst, börja med att peka ut enskilda företrädare så tar vi det därifrån. Men du har väl knappt läst partiprogrammet (eller jo, det "har du ju") men berätta vad som är det rasistiskt då.

Vem är en efterbliven bonde som inte förstår det mest grundläggande?

Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Kan du ge en enda länk på ett avsnitt i SVT där Schyman eller Sahlin har grillats på samma sätt som Åkesson?

Media har väl ändå lyckats lura Sverige att Mona endast köpte en toblerone? Man glömde rapportera om resten av sakerna som landade på drygt ~53 000 kr. No biggie.

Citat:
Ursprungligen postat av negersson
Jag skulle vilja se Åkessons hem buggad. Då hade vi hört rasisten visa sitt rätta jag.

I din villfarelse, antagligen, ja.

Glömt bort ditt användarnamn? Eller du kanske vill att han ska vara rasist?
Senast redigerad av Kokosbollar 2015-03-29 kl. 12:17.
Citera
2015-03-29, 12:13
Medlem
Citat:
Att du inte kan se att SD är rasister är synd, visar bara på att du är en efterbliven bonde.

Suck...Zzz..har du inget annat att säga än att kalla SD för rasister? Då måste alla Europas folkslag vara rasister, samt partierna i de övriga europeiska länderna för alla förespråkar en invandring med en nivå likt SD's. Du borde vakna upp, titta dig i spegeln och inse att du har blivit förd bakom ljuset efter 10tals år av röd propaganda från statlig TV. Du borde fråga dig varför 80% + av SVTs mediekår består av rödgröna människor från kritvita områden. Du min vän..är precis som dina översåtar, sjuka i huvudet utan några som helst argument.
Senast redigerad av Hastalavistamannen 2015-03-29 kl. 12:21.
Citera
2015-03-29, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goticism
Skavlans "argument" innebär i sig politiska ställningstaganden:

- Det är fel på SD:s politiska retorik. Att deras väljare sannolikt uppskattar retoriken innebär inte att SD uttrycker sig acceptabelt.
- Det är fel av ett oppositionsparti att försöka göra allt i dess makt för att få igenom politiska förslag som deras väljare stödjer. Att deras väljare ansåg att det var korrekt agerat innebär inte att SD betedde sig acceptabelt.

Skavlan uttrycker sig som en person som styrs av personliga, politiska ställningstaganden, istället för att försöka finna objektiva bedömningsgrunder att utgå ifrån.

Angående Åkessons insats: Jag tror att det var ett avvägt beslut från hans sida, och under full kontroll, att låta sig avbrytas och "mobbas" istället för att försvara sig. Varför? Därför att jag tror att han tror att en politiker som mobbas vinner fler röster/mer sympati än en politiker som riskerar att framstå som "otrevlig"/"aggressiv".

En hel del personer i tråden skriver att de tycker att Åkesson gjorde ett uselt jobb. Jag påstår inte att ni har fel. Jag tror dock att Åkesson medvetet valde att försöka röstmaximera genom att bete sig på ett annat sätt än vad ni skulle ha gjort/önskat se.

Fullt troligt. Med tanke på hur allmänheten i Norge reagerade...och hur allmänheten i Sverige skulle reagerat om inte SVT stängde ned kommentarsfältet.

Jag tror Åkesson skulle förlorat med på att vara konfrontativ i ett underhållningsprogram.
Citera
2015-03-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donthackme
Igen, om det inte var för idioter som dig så kanske SD kunde bli rumsrent en vacker dag.
Du beter dig som en sektmedlem, där man absolut inte får kritisera sekten. Hör du hur du själv låter ? Hur indoktrinerad du är om du inte kan kritisera dina egna?

Skrämmande hur otroligt naiva majoriteten av SDs väljare är. Du är en av dem.

"Sektmedlem" haha! Det var dagens! Utan att inse att du själv tillhör PK-sekten av papegojor som inte har annat för er än att upprepa mantrat "SD är rasister". Som många SD'are redan har sagt och som jag påpekade innan, ärthjärna, ska SD kritiseras! Men man skall inte gå för långt. Att leta upp saker som är från 2002 som Skavlan gjorde är bara sååå patetiskt.
Citera
2015-03-29, 12:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Att folk inte kan diskutera sakpolitiska frågor utan att sätta etiketter på folk är synd. SD vill begränsa invandringen men kräver inte lika stram invandringspolitik som Norge eller övriga länder. De kräver bara att vi närmar oss resten en aning.
Citera
2015-03-29, 12:19
Medlem
Såg intervjun i efterhand. Jimmie klarade sig bra, trots åtskilliga tasksparkar från skvlan. Vad är meningen med att köra med samma gamla anklagelser mer än försöka att få gästen ur balans?
Citera
2015-03-29, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donthackme
Låt mig citera dig nedan...

Vad är det för fel att vara med i ett "mys pys program" om man HAR varit sjukskriven och tänker komma tillbaka

Kan du läsa din egen mening ett par gånger till och komma tillbaks när du förstår vad du själv har skrivit och innebörden av det?...

Jag svarade på detta innan men verkar som att svaret inte fulländades. Jag ser inget problem, vad är problemet? Upplys mig. Eller spelar du bara dum? Jag tror mycket väl du vet vad jag egentligen menade.
Citera
2015-03-29, 12:23
Bannlyst
vi kan ju forstas hoppas att alla bidrag till gammelmedia dras in p.g.a. att alla pengar gar till prioritet nummer ett: MASSINVANDRING!

Som media agerar propaganda megafoner sa kanns det bara bra om manga s k journalister far leva pa a-kassa istallet. En akassa som inte hojts pa 10 ar!
Akassan lar inte hojas mer an marginellt framover - Prio ett ar pengar till muslimer som ska ha gratis bostad o gott om pengar

Journalister som Skavlan ar bara simpla rovslickare
Citera
2015-03-29, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Såg intervjun i efterhand. Jimmie klarade sig bra, trots åtskilliga tasksparkar från skvlan. Vad är meningen med att köra med samma gamla anklagelser mer än försöka att få gästen ur balans?

Jimmie satte dit Skavlan på slutet av programmet, rätt klockrent faktiskt, frågade Skaveland "Vad är rasistiskt med det?" Varvid Skaveland började harkla sig och stamma till samt vrida på sig som en orm..jävla fjant. Jimmies slutreplik var också skön angående filmsnutten från 2010 med muslimerna som springer efter en gammal tant "Jag såg inga gräshoppor i den videon" Jimmie i sitt esse.
Citera
2015-03-29, 12:26
Bannlyst
Uppfattningar om intervjun från svenska folket i dagens tidning. Här får man ett ansikte på kritiker till intervjun.
Citera
2015-03-29, 12:28
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Jag har nu sett hela inslaget och det är beklämmande. Jag syftar då naturligtvis på Skavlans insats och icke folkföreträdaren Åkesson.

Ilska och öppet förakt från talkshowvärden samt hånskratt från publiken. Han får inte svara utan frågorna är endast syftade till att vara anklagelser. Man ser också tydligt att de har klippt i intervjun vid ett tillfälle. Jag kan ta fram den exakta tidpunkten om någon vill kolla själv.

...och varför, varför skulle det vara rasistiskt att invandringen kostar pengar som inte kan ges till fattigpensionärerna? Till och med mainstream-media säger ju sedan förra sommaren öppet att invandringen kostar många miljarder och att hela systemet har kollapsat.

Bojkotta sprätten Skavlan i fortsättningen!
Citera
2015-03-29, 12:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavistamannen
Jimmie satte dit Skavlan på slutet av programmet, rätt klockrent faktiskt, frågade Skaveland "Vad är rasistiskt med det?" Varvid Skaveland började harkla sig och stamma till samt vrida på sig som en orm..jävla fjant. Jimmies slutreplik var också skön angående filmsnutten från 2010 med muslimerna som springer efter en gammal tant "Jag såg inga gräshoppor i den videon" Jimmie i sitt esse.

Ja det blir rätt märkligt när folk ska argumentera för att det är rasistiskt att visa upp kvinnor med burka på film. Ska de inte få ha burka, ska det vara förbjudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in