2015-03-29, 12:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Uppfattningar om intervjun från svenska folket i dagens tidning. Här får man ett ansikte på kritiker till intervjun.

Från den objektiva tidningen Aftonbladet...
Citera
2015-03-29, 12:30
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Uppfattningar om intervjun från svenska folket i dagens tidning. Här får man ett ansikte på kritiker till intervjun.

Noterar att du inte svarade på mitt inlägg.
Jag utgår ifrån helt enkelt att du tycker att det är bra att journalister visar i en intervju sina personliga åsikter, och därmed ställer bekvämare frågor till folk man sympatiserar med och obekväma till folk med fel åsikter.

Rätt eller fel?
Citera
2015-03-29, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Noterar att du inte svarade på mitt inlägg.
Jag utgår ifrån helt enkelt att du tycker att det är bra att journalister visar i en intervju sina personliga åsikter, och därmed ställer bekvämare frågor till folk man sympatiserar med och obekväma till folk med fel åsikter.

Rätt eller fel?
Ämnet redan avhandlat. Om du läser tidigare inlägg från mig i tråden tror jag du får en ganska bra uppfattning om var jag står. Svara gärna på dessa så kan vi fortsätta diskussionen.
Citera
2015-03-29, 12:34
Medlem
"Boikott Skavlan" har nu 8.500 gillningar på sin facebook bara efter 1-2 dygn!!! Hälften så mycket som Skavlans facebooksida som funnits i åratal? Säger det mesta! Folket är inte dumma.
Citera
2015-03-29, 12:36
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ämnet redan avhandlat. Om du läser tidigare inlägg från mig i tråden tror jag du får en ganska bra uppfattning om var jag står. Svara gärna på dessa så kan vi fortsätta diskussionen.

Du syftar bland annat på detta, antar jag?

Citat:
Jag är beredd att hålla med dig om att dessa troligtvis hade behandlats annorlunda , på Skavlan. Däremot kommer sd undan lindrigare i andra sammanhang. Ändå åker offerkoftan allt som oftast på, oklädsamt och kontraproduktivt. Jämför med svarta som ständigt drar rasistkortet, kvinnor genuskortet, även i sammanhang som inte har med något av detta att göra.

Det är bra att vi är överens om att andra personer hade behandlats annorlunda på Skavlan.
Journalister ska skita i sina personliga åsikter när man intervjuar folk, det här är någonting som svenska journalistkåren som är starkt vänsterknutna alternativt miljöpartister tyvärr inte har förstått.
Citera
2015-03-29, 12:37
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
...och varför, varför skulle det vara rasistiskt att invandringen kostar pengar som inte kan ges till fattigpensionärerna?
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja det blir rätt märkligt när folk ska argumentera för att det är rasistiskt att visa upp kvinnor med burka på film. Ska de inte få ha burka, ska det vara förbjudet?

Nu vet inte jag hur Skavlan eller den redaktionen tänker, men förmodligen menade de att det enbart var kvinnor med burka på sig som var med i videon. Där fanns inga finnar, polacker, bosnier, chilenare eller kineser t.ex.

Rätt kass intervju. Hade önskat att de pratat ekonomi.
Citera
2015-03-29, 12:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Nu vet inte jag hur Skavlan eller den redaktionen tänker, men förmodligen menade de att det enbart var kvinnor med burka på sig som var med i videon. Där fanns inga finnar, polacker, bosnier, chilenare eller kineser t.ex.

Rätt kass intervju. Hade önskat att de pratat ekonomi.

Okej man måste ha med representanter från samtliga länder, religioner, folk, kön, sexuella läggningar osv. annars är det rasistiskt. Ja du har nog rätt i att det är så de tänker, tur att vi har wide screen nu men det räcker nog inte.
Citera
2015-03-29, 12:41
Bannlyst
Citat:

Di liksom manga av dina gelikar fattar fortfarande inte att den enda som gar vinnande fran detta "intervju-debacle" ar Sverigedemokraterna!

Folk avskyr oversitteri - oavsett partitillhorighet! Det ar endast nollor som inte kan folja en tanke i tva led som tycker att intervjun var lyckad...

Var syftet att oka sympatierna for Akesson och SD sa lyckades Skavlan utmarkt!

Var syftet att utmala Akesson som rasist sa var det ett fullbordat fiasko!

Men du ar inte ensam. Hela gammelmedia kor pa i samma stil trots att det bara okar Sverigedemokraternas stod i opinionen. Tror faktiskt pa fullt allvar att Moderaterna ar omsprungna efter denna intervju.

Heja Jimmie! Give 'em HELL!!
Citera
2015-03-29, 12:42
Medlem
rakmackan99s avatar
Jaha, kunde man förvänta sig ngt annat. rena påhopp som jag aldrig tidigare skådat i skavlan.
Citera
2015-03-29, 12:44
Medlem
Det var obehagligt att se. Låtsasförvånade gäster lotsades ut och den "jovialiske" Skavlan kom ut som en uppdämd sadist. Många frågor man kan ställa sig. Om SR, om journalistik, om media, om att J.Å. ställde upp, om "vårt" förakt för svaghet! och att ge utlopp för det när tillfälle ges. Oavsett om det handlar om vänner eller politiska motståndare. Tvivlar på att psykologen tyckte det var en bra idé att ställa upp.
Citera
2015-03-29, 12:45
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:

Haha, vilket urval av människor

Idel kulturmarxistiska stereotyper samt en gammal tant med lite mer balanserade åsikter. Hela Stockholm tycks ha blivit en jävla maranataförsamling.
Citera
2015-03-29, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Du syftar bland annat på detta, antar jag?

Det är bra att vi är överens om att andra personer hade behandlats annorlunda på Skavlan.
Journalister ska skita i sina personliga åsikter när man intervjuar folk, det här är någonting som svenska journalistkåren som är starkt vänsterknutna alternativt miljöpartister tyvärr inte har förstått.
Håller med dig att journalister ska försöka vara opartiska, något som jag dock tror är svårt, vi är trots allt subjektiva varelser. Håller inte med om att detta endast är ett vänsterankutet problem, läs svd, avpixlat, fria tider, sds, di mm mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in