2015-03-28, 23:10
Medlem
G.W.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 121111
Fyfan vad ont det gjorde att rätta kvantitativa delen.

Kändes jättelätt på provet och trodde att jag skulle kunna gå mer eller mindre felfri. Fick 12 fel! Blev lätt chockad men gladdes över att verbala gått bättre än jag trott så det vägde åtminstone upp besvikelsen.
Nu när jag gick igenom talen upptäckte jag att mina 12 del var 7 slarvfel, 2 missade jag ord i frågan och 2 gjorde jag allt rätt men markerade fel svar. Ett enda "faktiskt" fel. Usch. Tidigare har jag gjort 1-2 slarvfel per provdel.

Hur många slarvfel gjorde ni andra? Hur många gör ni i snitt hemma?

Hade 18 fel på kva, utav dessa var nästan alla slarvfel
På fråga 11 provpass 2 läser jag 25% istället för 0.25%, är i princip endast fel som det här eller att jag helt enkelt löser uppgiften men ringar in fel svar
Har alltid gjort slarvfel men nu är det nästan endast de som jag får fel på, vet fan inte hur man ska göra för att fixa dom..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Updown
Har också pluggat matte i typ 2-3 månader men ord men det måste vara det svåraste att plugga då det kan komma vilket ord som helst, det bästa är att memorisera alla suffix,prefix och läsa SVD och krönikor och wikipedia. Brukar oftast få 7/10 8/10 på orddelen endast med denna studiemetod.

Tycker dock att det är onödigt att låsa in dig på en stad, med 1.5 kan du dock komma in Juristprogrammet i Uppsala om man kollar på ht2014. Dock så önskar jag lycka till om du med plugget om du önskar att göra om högskoleprovet!
Ja, orden är fan inte lätta. Jag använde mig av memrise, vilket gav mig 15 rätt, som de två senaste gångerna... Hade hoppats på ett par fler, lol. Läs och dtk har jag svårt för, tycker de är så krångliga och tar så lång tid. Vill helst läsa i Lund. Slipper flytta och ta lån då, eftersom jag kan pendla istället. Men ja, jag ska kolla andra ställen. Kan komma in i Örebro men det är långt härifrån, uhg. Tack i alla fall! Får se vad jag gör...
Citera
Medlem
Provpass 3 fråga 39, texten Blogging. Är det bara jag som tycker att B inte stämmer? Eller missar jag något?

Blogging
Neuroscientist Alice Flaherty at Harvard studies conditions such as hypergraphia (an uncontrollable urge to write) and writer’s block, and also looks to disease models to explain the drive behind this mode of communication. For example, people with mania often talk too much. “We believe something in the brain’s limbic system is boosting their desire to communicate,” she says. Located mainly in the midbrain, the limbic system controls our drives, whether they are related to food, sex, appetite, or problem solving. “You know that drives are involved in blogging because a lot of people do it compulsively,” Flaherty notes. Also, blogging might trigger dopamine release, similar to stimulants like music, running and looking at art.

39. What are we told in this text?
A There are similarities between an individual’s problem solving abilities and writing style.
B There are signs that bloggers are becoming increasingly addicted to dopamine medication.
C Research has found that people who constantly talk are often also regular blog writers.
D Researchers suggest that blogging in certain aspects can be compared to physical exercise.
Citera
2015-03-28, 23:11
Avslutad
Okej, efter en snabb genomgång av frågorna och facit här hemma kan jag konstatera att jag nådde mitt mål på 1.5+ Det ska tydligen vara bättre än 90% av alla men här på Flashback känner man sig som en riktig medelmåtta.
(1.5 enligt HT14, så hoppet om högre resultat lever)

Faller så jävla hårt på VERB varje gång, aldrig nått 60p även om jag är där och nosar idag. Fyfan för den långa LÄS på engelska.
Citera
2015-03-28, 23:12
Medlem
"Also, blogging might trigger dopamine release, similar to stimulants like music, running and looking at art."

Det där är iaf varför jag valde B.

*Hade dock fel för det ska vara något annat
Senast redigerad av yellowraincoat 2015-03-28 kl. 23:16.
Citera
2015-03-28, 23:14
Medlem
Provpass 4 fråga 27)

Betong består av sand, vatten och cement. Hur många kilogram cement finns det i 40 kilogram färdigblandad betong?

(1) det finns sammanlagt 36.8 kg cement och sand i blandningen.
(2) det finns sammanlagt 31.2 kilogram vatten och sand i blandningen.

Vilken jävla fuling till fråga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrBa
Provpass 3 fråga 39, texten Blogging. Är det bara jag som tycker att B inte stämmer? Eller missar jag något?

Blogging
Neuroscientist Alice Flaherty at Harvard studies conditions such as hypergraphia (an uncontrollable urge to write) and writer’s block, and also looks to disease models to explain the drive behind this mode of communication. For example, people with mania often talk too much. “We believe something in the brain’s limbic system is boosting their desire to communicate,” she says. Located mainly in the midbrain, the limbic system controls our drives, whether they are related to food, sex, appetite, or problem solving. “You know that drives are involved in blogging because a lot of people do it compulsively,” Flaherty notes. Also, blogging might trigger dopamine release, similar to stimulants like music, running and looking at art.

A There are similarities between an individual’s problem solving abilities and writing style.
B There are signs that bloggers are becoming increasingly addicted to dopamine medication.
C Research has found that people who constantly talk are often also regular blog writers.
D Researchers suggest that blogging in certain aspects can be compared to physical exercise.

Mm, svaret är dock d i facit.
Citera
Medlem
Jirki88s avatar
Citat:

Blogging

Jo, jag håller med, jag tycker D stämmer bäst in på vad de säger. För "might trigger" går inte riktigt ihop med "becoming increasingly addicted" alltså...

Edit: Haha, så det är D som stämmer alltså, och det har jag valt också, så hoppas det är BrBa som har fel dårå. :P
Senast redigerad av Jirki88 2015-03-28 kl. 23:17.
Citera
2015-03-28, 23:16
Avslutad
Citat:

Av vad jag kan se så är D korrekt enligt facit. Någon av oss har läst fel i facit, förhoppningsvis du
Citera
2015-03-28, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jirki88
Jo, jag håller med, jag tycker D stämmer bäst in på vad de säger. För "might trigger" går inte riktigt ihop med "becoming increasingly addicted" alltså...

Det står ju D i facit, så vad är problemet?
Citera
Medlem
Citat:

Blogging

Såvitt jag vet är rätt svar D och inte B?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yellowraincoat
"Also, blogging might trigger dopamine release, similar to stimulants like music, running and looking at art."

Det där är iaf varför jag valde B.

Absolut, men jag tycker inte att "blogging might trigger dopamine release" = "bloggers are becoming increasingly addicted to dopamine medication" är helt korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in