2015-03-27, 19:33
Medlem
DoctorSuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
Svar ja
Nä, din anusros-pajas. Snacka om att DU inte har koll på serien. Det nämns inget alls om troll i den scenen, eller någon annan scen vad jag kan minnas. Precis som jag skrev och frågade om från början.

Bara att kolla in på svtplay, idiot.
Citera
2015-03-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorSun
Nä, din anusros-pajas. Snacka om att DU inte har koll på serien. Det nämns inget alls om troll i den scenen, eller någon annan scen vad jag kan minnas. Precis som jag skrev och frågade om från början.

Bara att kolla in på svtplay, idiot.

Släppa det här tjafset nu? Bara ett förslag.
Citera
2015-03-27, 21:41
Medlem
DoctorSuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Vad då "släppa tjafset"? Snorisen var så satans säker på sin (felaktiga) utsaga i flertal poster, och jag har all rätt att besvara idioten och visa på att han har helt jävla fel.

Ett förslag till dig, idiot nr. 2, är att släppa "tjafset" om att idiot nr. 1 blir motbevisad.
Senast redigerad av DoctorSun 2015-03-27 kl. 21:43.
Citera
2015-03-27, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda

Det säger möjligen något om kvaliteten på serien, att det viktigaste som finns att diskutera är om någon i serien uttalat termen "troll"... (det har heller ingen gjort, btw).

On topic: visst är Psycho Demon Girl samma som var den roliga hubot-cosplay-tjejen i Äkta Människor? Rätt bra i rollen, trots pajigt manus...
Citera
2015-03-28, 00:19
Medlem
DoctorSuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Det säger möjligen något om kvaliteten på serien, att det viktigaste som finns att diskutera är om någon i serien uttalat termen "troll"... (det har heller ingen gjort, btw).

On topic: visst är Psycho Demon Girl samma som var den roliga hubot-cosplay-tjejen i Äkta Människor? Rätt bra i rollen, trots pajigt manus...
Ja, idiot nr 3. Det är mycket mer "On topic" att småsvamla och ställa en fråga som alla med ett IQ runt 90 skulle klara av att finna svaret på. Visst!? Happy Jankell heter snippan och hon var med i Äkta Människor.
Senast redigerad av DoctorSun 2015-03-28 kl. 00:21.
Citera
2015-03-28, 11:26
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
För ett år sen började jag kolla på "the following". Pallade 4 avsnitt innan jag var nöjt kunde konstatera att även om vi rent tekniskt inte alltid gör superserier i Sverige så bjuder vi i alla fall inte på manusmässigt skit som inte håller ihop.....tills nu, då SVT bjudit på både Arne Danal och Horskott.

Åsikter är olika. Rent filmtekniskt tycker jag Jordskott är ett helt ok hantverk. Bra foto, ljus allmän känsla i bilderna för att vara svensk serie. Men det beror ju på vad man jämför med. Har man kollat på filmen The Imitation Game precis innan man ser Jordskott så är ju inte fotot så imponerande ändå.

Men manuset!!! Vilka sinnessjuka genvägar, kassa och inkonsekventa karraktärsbygganden, hjärndöda sätt att binda ihop (eller inte binda ihop) storyn. Det som gör mig lite besviken är att här fanns det ju utrymme för att skapa någonting bra. Ok budget, bra grundstory.....why the fuck not putsa manuset?

I sann FB anda känt för sina haters så ställer jag mig in i den samlingen i detta fall och kräver att fingrarna huggs av på manusförfattarna så att de aldrig mer kan skriva skit som detta.

Seriöst? Hur fick de jobb? Skämtar de?
Satt de på nått café på söder och skrev det här över en latte?
Citera
2015-03-28, 13:20
Medlem
farmenSebastians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farmenSebastian
Jag tror snarare

*Retarderade sonen Fjeeedjik? han som inte fick jaga med Pappa, men överhörde någonting om "Eva" mellan Mamma o pappa i köket. Fredrik blir då arg på Eva som förstör far-son time

Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
han heter ju Niklas

Förlåt, Niklas ska det vara men ni förstod vem jag menade

Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon

Men som sagt, teorin om Niklas är intressant. Någon anledning måste det ju ha funnits till att de tog med hans utbrott när han inte fick jaga.

Precis.
Han har ju mycket dumheter för sig , nu får man vänta 30h iaf då
Citera
2015-03-28, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorSun
Vad då "släppa tjafset"? Snorisen var så satans säker på sin (felaktiga) utsaga i flertal poster, och jag har all rätt att besvara idioten och visa på att han har helt jävla fel.

Ett förslag till dig, idiot nr. 2, är att släppa "tjafset" om att idiot nr. 1 blir motbevisad.

men sopa. jag är ingen han haha jag är en hon. jag är fortfarande säker på mina utsagor? bara för att de inte säger troll betyder ju inte att det inte är det? du måste ju läsa mellan raderna.
Citera
2015-03-28, 14:55
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Alltså du måste skämta, det är den sämsta skit som visats, en parodi på en dålig deckare. Troll som hämnas genom att ta barn, en kommisarie som stannar upp och sniffar i luften som en hund. Ungar som ser ut som Zombies och en polis som får utreda ett försvinnande som kam hänga ihop med hennes egna barns försvinnande 7 år tidigare, hon verkar inte ens glad när ungen dyker upp och inte ett dugg orolig när hon försvinner igen. väldigt trovärdigt måste jag säga, lika trovärdigt att hon har en dödssjuk dotter som hon inte tar till en doktor…
Dåliga skådisar som låter helt monotoma och man får ta fram skämskudden med jämna mellanrum och inget hänger ihop och allt kan hända, möjliga och omöjliga grejer i en salig handling..Mamma mia

vad är det som inte finns att älska i serien?
Du har ju radat upp en massa spännande premisser som utvecklas i serien. Dessutom liknar det inte något som tidigare visats i Svensk Tv. Här bryts det ny (skogs-) mark.

hoppas det kommer en säsong 2 på den här serien.
Citera
2015-03-28, 15:00
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Nja, jag vet inte. Det skulle ju troligtvis innebära att säsong 1 slutar med en massa obesvarade frågor och lösa trådar.
Citera
2015-03-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
vad är det som inte finns att älska i serien?
Du har ju radat upp en massa spännande premisser som utvecklas i serien. Dessutom liknar det inte något som tidigare visats i Svensk Tv. Här bryts det ny (skogs-) mark.

Det finns mycket att "inte älska" i serien. Det är en påkostad produktion, producerad för SVT och därmed tvångsfinansierad av alla som råkar äga en TV-apparat. Serien präglas genomgående av bedrövligt skådespeleri och ett Läckbergskt manus. Den är unik, det kan man väl ge dem och svensk naturromantik är nog underhållande men ingen kan påstå att den är välregisserad. Den känns, i allt väsentligt, som ett hafsverk av någon med en alldeles för stor budget.
Citera
2015-03-28, 18:03
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.Anconia
Det finns mycket att "inte älska" i serien. Det är en påkostad produktion, producerad för SVT och därmed tvångsfinansierad av alla som råkar äga en TV-apparat. Serien präglas genomgående av bedrövligt skådespeleri och ett Läckbergskt manus. Den är unik, det kan man väl ge dem och svensk naturromantik är nog underhållande men ingen kan påstå att den är välregisserad. Den känns, i allt väsentligt, som ett hafsverk av någon med en alldeles för stor budget.

Och vilken svensk TV serie vill du framhålla som mästerverk i genren underhållning och spänning? bara för att få en kompassriktning om vad du anser vara kvalité
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in