2015-03-21, 09:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
DRIVER DU? Vem fan bryr sig? 98 av 100 filmer så äre männen som dominerar när det gäller polisyrket så va tyst ba. "Ibland blir det för mycket" hahahahah
Jo, det är ju ett vanligt förekommande fenomen tycker jag. "Nu har det gått för långt". Det är konstigt att Eva Törnblad ännu inte varit uppe för debatt, hur vidrig hon är, en fitta. . .

På tal om Nours karaktär borde hon rimligtvis få en större roll i framtiden. Annars hade de antagligen valt en mindre känd skådespelerska för den rollen?
Citera
2015-03-21, 10:08
Medlem
Var det inte i nåt av de första avsnitten som tanten med kundvagnen ställde en burk på Evas yttertrapp? Det var väl nån gegga i den? Tänkte om det kunde vara likadant slime som från kroppen som skulle obduceras.
Citera
2015-03-21, 10:20
Medlem
Myrkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Var det inte i nåt av de första avsnitten som tanten med kundvagnen ställde en burk på Evas yttertrapp? Det var väl nån gegga i den? Tänkte om det kunde vara likadant slime som från kroppen som skulle obduceras.

Tanten försökte ge henne den svarta sörjan, som senare dyker upp på köksbänken, eftersom hon visste att flickan skulle behöva den för att överleva.
Det vita slimet är något helt annat.
Citera
2015-03-21, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrkr
Tanten försökte ge henne den svarta sörjan, som senare dyker upp på köksbänken, eftersom hon visste att flickan skulle behöva den för att överleva.
Det vita slimet är något helt annat.

Fel.
Tanten gav henne burken med det vita slemmet (som de andra smörjer sina barn med) och sa "du kommer behöva det här" det är antagligen något för att hålla trollen borta.
Den svarta sörjan vet vi inte ännu hur den dykt upp.
Först var det en flaska på sjukhuset på gräset när Josefin rymde och sen var det en på bänken i hennes hem sen var det ju någon som smög in genom källaren via skogen för att lämna. Så det kanske är någon från skogen, kanske ett troll som lämnar för att hen vet att Josefin behöver det?
Citera
2015-03-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai

Det är samma sörja som affärssnubbarna smörjer sina barn med som enligt den lilla tjejen emma luktar kiss. Antagligen något för att hålla trollen borta.
Citera
2015-03-21, 11:43
Medlem
Myrkrs avatar
Citat:
Fel.
Tanten gav henne burken med det vita slemmet (som de andra smörjer sina barn med) och sa "du kommer behöva det här" det är antagligen något för att hålla trollen borta.
Den svarta sörjan vet vi inte ännu hur den dykt upp.
Först var det en flaska på sjukhuset på gräset när Josefin rymde och sen var det en på bänken i hennes hem sen var det ju någon som smög in genom källaren via skogen för att lämna. Så det kanske är någon från skogen, kanske ett troll som lämnar för att hen vet att Josefin behöver det?

Nja. Tanten är ju på trollens/skogens sida, hon gick ju omkring och varnade trollbröderna! Varför skulle hon vilja hålla dem borta från huvudkaraktären? Och varför skulle tanten bära omkring på döda "vattennymfer", de som består av vitt slem, om hon är på deras sida? "Vattennymferna" räddade ju dessutom huvudkaraktären när hon höll på att drunka. Det var tanten som lämnade den svarta sörjan på köksbänken, genom tunnel från skogen.
Det slemmet som ungarna blir insmetade såg mer ut som den svarta sörjan, det var definitivt inte vitt, men det skulle mycket väl kunna vara en tredje substans.
Det rör sig ju helt uppenbart om skogen och skogsväsena versus "elaka skogsavvecklare"...
Citera
2015-03-21, 11:56
Medlem
Citat:
Nja. Tanten är ju på trollens/skogens sida, hon gick ju omkring och varnade trollbröderna! Varför skulle hon vilja hålla dem borta från huvudkaraktären? Och varför skulle tanten bära omkring på döda "vattennymfer", de som består av vitt slem, om hon är på deras sida? "Vattennymferna" räddade ju dessutom huvudkaraktären när hon höll på att drunka. Det var tanten som lämnade den svarta sörjan på köksbänken, genom tunnel från skogen.
Det slemmet som ungarna blir insmetade såg mer ut som den svarta sörjan, det var definitivt inte vitt, men det skulle mycket väl kunna vara en tredje substans.
Det rör sig ju helt uppenbart om skogen och skogsväsena versus "elaka skogsavvecklare"...

Men vi fick se innehållet i burken första gången (de filmade innehållet) och då vare exakt samma som de andra smetar på sina barn.
PLUS att hon tar upp burken ur soptunnan (för hon kastade den) och så smetar hon innehållet på Josefin i slutet.

Gå tillbaka och tittar om du inte tror
Tror inte hon är helt på trollens sida. Är något skumt med henne.

Vi har dessutom inte sett VEM som lämnade svarta innehållet på bänken. Tror du blandat ihop allt lite...
Citera
2015-03-21, 12:06
Medlem
Jag är glad att det spårade ur redan i första avsnittet när flickan stod med handen i blomkrukan. Där slutade jag titta och det ångrar jag inte efter att ha läst den här tråden om en funnen underjordisk gång som leder hem till där huvudpersonen bor?? Haha, det måste vara en 5 åring som kom på den saken...
Citera
2015-03-21, 12:41
Medlem
Myrkrs avatar
Citat:
Men vi fick se innehållet i burken första gången (de filmade innehållet) och då vare exakt samma som de andra smetar på sina barn.
PLUS att hon tar upp burken ur soptunnan (för hon kastade den) och så smetar hon innehållet på Josefin i slutet.

Gå tillbaka och tittar om du inte tror
Tror inte hon är helt på trollens sida. Är något skumt med henne.

Vi har dessutom inte sett VEM som lämnade svarta innehållet på bänken. Tror du blandat ihop allt lite...

Nej, du är ute och cyklar. Jag tog en skärmdump för jämförelse. http://i.imgur.com/CTzcScs.jpg
Innehållet i burken är gult, INTE samma gegga som på bårhuset, som är vitt. Tre olika substanser alltså, om vi räknar med den svarta sörjan.
Att tanten lämnat det svarta är ett rimligt antagande då hon redan visat sig hjälpsam, men likväl ett antagande och inte fakta, det kan jag gå med på.
Citera
2015-03-21, 12:45
Medlem
Citat:

ok var tvungen att kolla om själv haha.

- Affärssnubbarna får en termos av finnen. "Fungerar det här verkligen?"

- Eva kör på tanten bakifrån och då säger tanten "du behöver den" då säger hon nejtack och drar.

- När Eva kommer hem så står den burken på hennes trappa. När hon öppnar den är det en gulaktig sörja INTE VIT (som den sörjan från likpåsen) ELLER SVART (som sörjan ur flaskan) och det luktar illa. Hon slänger det.

- Sen när hon försöker mata Josefin med macka och oboy så ser hon en svart flaska på bänke när hon går ner. Exakt samma som de hittade på sjukhuset på gräset när Josefin hade rymt.

- Hon hör sedan någon i huset och springer efter ner i källaren och då hittar hon en flaska till och även lappen på hon Emma....

- När hon sedan träffar Emma i tunneln så säger hon "Det är inte jag som luktar det är den där äckliga snorgeggan, jag vill inte smörja in mig med den men mamma säger att jag måste" (för monster i skogen)

- Efter att affärsmännen bestämmer sig för att "röja" och "sluta dalta" "röka ut dom jävlarna" så börjar ju föräldrarna att smörja in sina barn med samma sörja från termosen de fick av finnen. (snorgeggan)

- Då tar Eva upp burken från soptunnan för hon har fattat att det är samma sörja som affärssnubbarna smörjer sina barn med!! Det luktar även illa vilket sörjan i termosarna gör. Hon börjar även smörja in Josefin med detta.

och vi har förövrigt INTE sett vem det är som lämnat de svarta flaskorna i hennes hus. Man såg bara nån med huva nere i källaren. Så vi vet inte om det är tanten med kundvagnen..

Så det är ganska uppenbart att tanten försökte skydda Eva genom att ge dom den där sörjan och jag tror inte att hon är helt ond men det är ju min teori. Men det är uppenbarligen samma sörja i termosarna som i burken....
Citera
2015-03-21, 12:46
Medlem
Citat:
Nej, du är ute och cyklar. Jag tog en skärmdump för jämförelse. http://i.imgur.com/CTzcScs.jpg
Innehållet i burken är gult, INTE samma gegga som på bårhuset, som är vitt. Tre olika substanser alltså, om vi räknar med den svarta sörjan.
Att tanten lämnat det svarta är ett rimligt antagande då hon redan visat sig hjälpsam, men likväl ett antagande och inte fakta, det kan jag gå med på.

Jag har inte ens sagt att det är samma sörja som på bårhåset. Jag sa bara att det är samma sörja som barnen smörjer sig med som är i burken.
Citera
2015-03-21, 12:56
Medlem
Myrkrs avatar
Citat:
Jag har inte ens sagt att det är samma sörja som på bårhåset. Jag sa bara att det är samma sörja som barnen smörjer sig med som är i burken.
Nä, men du sa att det var vitt slem i burken, och eftersom det var vitt slem på bårhuset antog jag att du trodde det var samma, men nu när vi båda fastställt att det inte var vitt slem i burken så är vi överens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in