2015-03-24, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
A fan, måste tappat uppmärksamheten för en stund där.

Tittar på avsnitt 6, kalkonnivå på den där Esmaraldas utbrott, vad är hon en sketen demon från någon B-film? Är hon besatt av Zuul eller vad är det frågan om?
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Mer logiskt om hon ville visa något på motivet av tavlan. Små barn springer ju runt och pekar och skriker titta,titta vet inte en vuxen som då plockar ner tavlan OCH hittar en hemlig övervåning.

Btw nu har hon funnit EN underjordisk gång + en hemlig VIND djävla svartbygge den där herrgården

Låten hoppet fara, luta er tillbaka och njut av kalkoneriet istället.
Lite surt bara att de plöjt ner så mycket pengar i detta. Med den här kvaliten på serien hade de ju kunnat göra samma sk-t med typ en tiondel av budgeten.

Värst i förra avsnittet: demonflickan, som ovan

Men lite kul att engelsmännen ska få se serien. Så förvånade de ska bli. Men de får väl göra som vi, skratta åt B-skräckis scenerna och så upp med skämskudden när man inte står ut.
Citera
2015-03-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorSun
Jaha, så bara för det så är de troll?

Måste missat den dialogen. Nämnde de troll uttryckligen?

Svar ja
Citera
2015-03-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Herrejävlar vilket avsnitt

Nu börjar vi komma nånvart - snyggare och smartare för varje avsnitt. Gårdagens avsnitt var kanske det bästa som nånsin har gjorts i svensk tv.

Tänk så bold det hade varit om de gör en Hitchcock och bara dödar Eva för att låta Wass-ist-das ta över huvudrollen!

Esmeralda är alltså en häxa, typ. Undrar om Yohio är hennes master Ranten på Aronsson var snyggt filmad.
Och så som Wass beter sig med sitt sniffande så måste han också vara ett väsen. Kan han vara en hamnskiftare måntro? När han tar av sig glasögonen och hans läbbiga ögon framträder ser han ut som en groda, ibland påminner han om en grävling och luktsinnet kan vara en hunds.

Citera
2015-03-24, 21:00
Medlem
apanola IIs avatar
Kanonbra serie, bland det bättre som SVT fått ur sig de senaste åren. det märks att man lagt ner mycket krut på att få till alla trådarna i serien. Själv följer jag det slaviskt och kan inte fatta vad som menas med att detta skulle vara en "kalkon" serie. om den är så jävla dålig, skit i och titta, Svårare än så är det inte.

gillade Wass koppling till MiB som dök upp i serien. mystiken tätnar.
Citera
2015-03-24, 21:02
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback

De måste ju ha mer utbredd variation på väsen
Citera
2015-03-24, 21:02
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Herrejävlar vilket avsnitt

Nu börjar vi komma nånvart - snyggare och smartare för varje avsnitt. Gårdagens avsnitt var kanske det bästa som nånsin har gjorts i svensk tv.

Tänk så bold det hade varit om de gör en Hitchcock och bara dödar Eva för att låta Wass-ist-das ta över huvudrollen!

Esmeralda är alltså en häxa, typ. Undrar om Yohio är hennes master Ranten på Aronsson var snyggt filmad.
Och så som Wass beter sig med sitt sniffande så måste han också vara ett väsen. Kan han vara en hamnskiftare måntro? När han tar av sig glasögonen och hans läbbiga ögon framträder ser han ut som en groda, ibland påminner han om en grävling och luktsinnet kan vara en hunds.

Det vore en twist som heter duga det!
finns rätt många bi-figurer som skulle kunna få ta större plats i serien, Johannes Brost läkare är en tex
Citera
2015-03-24, 21:35
Medlem
Rokushikis avatar
Synopsis för nästa avsnitt:
Citera
2015-03-24, 22:23
Medlem
Citat:
De måste ju ha mer utbredd variation på väsen

Wass är ett riktigt troll. Han borde få hembesök av Aschberg.
Citera
2015-03-24, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Kanonbra serie, bland det bättre som SVT fått ur sig de senaste åren. det märks att man lagt ner mycket krut på att få till alla trådarna i serien. Själv följer jag det slaviskt och kan inte fatta vad som menas med att detta skulle vara en "kalkon" serie. om den är så jävla dålig, skit i och titta, Svårare än så är det inte.

gillade Wass koppling till MiB som dök upp i serien. mystiken tätnar.

Alltså du måste skämta, det är den sämsta skit som visats, en parodi på en dålig deckare. Troll som hämnas genom att ta barn, en kommisarie som stannar upp och sniffar i luften som en hund. Ungar som ser ut som Zombies och en polis som får utreda ett försvinnande som kam hänga ihop med hennes egna barns försvinnande 7 år tidigare, hon verkar inte ens glad när ungen dyker upp och inte ett dugg orolig när hon försvinner igen. väldigt trovärdigt måste jag säga, lika trovärdigt att hon har en dödssjuk dotter som hon inte tar till en doktor…
Dåliga skådisar som låter helt monotoma och man får ta fram skämskudden med jämna mellanrum och inget hänger ihop och allt kan hända, möjliga och omöjliga grejer i en salig handling..Mamma mia
Citera
2015-03-25, 00:25
Medlem
Jag tycker den är asbra. Den börjar bli lite X-filesaktig och precis som den gamla serien alltmer förvirrad. Men jag har förtröstan att det styr upp sig. Jag tror jag älskar den.
Citera
2015-03-25, 11:22
Medlem
Fred Friendlys avatar
många bra intressanta inlägg! tack! svensk Lost-serie. skulle tro att Nicklas är skytten. vad tror ni andra?
Citera
2015-03-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe

Men lite kul att engelsmännen ska få se serien. Så förvånade de ska bli. Men de får väl göra som vi, skratta åt B-skräckis scenerna och så upp med skämskudden när man inte står ut.

Jag tycker att idén till serien är intressant, men att genomförandet är för ivrigt ärelystet, och för många uppgifter är utförda av oerfarna personer. Jag följer serien med intresse och försöker få ut så mycket underhållning som möjligt av mysterietrådarna. På så sätt uppskattar jag det hela, även om jag tycker att kvaliteten på dialogen är usel bitvis, likaså trovärdigheten i alltför många scener och skeenden.

Rådet att sluta titta för att man inte är odelat positiv är ju bara fånigt.

Hade britterna fått idén och vana författare och producenter där själva fått göra serien, hade det kunnat bli ett storverk, för grundidén är bra! Som det är nu tror jag inte britterna kommer att hylla Jordskott, däremot tror jag den mycket väl kan funka i USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in