2015-03-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Nu var TS anledning riktigt dålig och dyster. Kommunikation är riktigt viktigt i ett förhållande. Alla par som har varit tillsammans i flera år går igenom en svacka där man slutar uppmärksamma/uppvakta varandra så mycket. Det beror på vår vardag som är stressig på grund av flera faktorer.
Känner man sig inte lika uppvaktad/uppmärksammad så ska man säga det till sin partner istället för att springa till nästa så fort man har möjlighet. För många kvinnor är det viktigt att bli uppmärksammad/uppvaktade. Det är därför många kvinnor är otrogna men gräset är inte grönare på andra sidan. Efter några år så hamnar i samma svacka om man inte har en god kommunikation.

Män har inte samma behov av att känna bekräftelse/uppvaktande. Hon borde sagt något om hur det ligger till för sin pojkvän så hade han fått chansen att ändra på sig än att hon bara springer ifrån problemet och är otrogen.

I förhållanden finns olika definitioner av uppvaktande. Vissa förväntar sig bekräftelse i form av komplimanger, en del förväntar sig presenter och andra förväntar sig att umgänge ska pågå mer eller mindre dygnet runt. Dessutom är det ju inte säkert att hon själv varit perfekt i deras förhållande, kan till och med vara som så att hon inte bidragit med någonting, det vet ju inte vi.

Känslan jag får är att hon lägger över sitt slampiga & oförlåtliga beteende på sin partner. Som att han "ledde henne dit". Nej fy fan. Otrogna människor som bestämt ska dölja det och fortgå med relationen, det är vidriga, onda och samvetslösa människor.
2015-03-28, 15:16
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
I förhållanden finns olika definitioner av uppvaktande. Vissa förväntar sig bekräftelse i form av komplimanger, en del förväntar sig presenter och andra förväntar sig att umgänge ska pågå mer eller mindre dygnet runt. Dessutom är det ju inte säkert att hon själv varit perfekt i deras förhållande, kan till och med vara som så att hon inte bidragit med någonting, det vet ju inte vi.

Känslan jag får är att hon lägger över sitt slampiga & oförlåtliga beteende på sin partner. Som att han "ledde henne dit". Nej fy fan. Otrogna människor som bestämt ska dölja det och fortgå med relationen, det är vidriga, onda och samvetslösa människor.

Detta är sanning.
Jag är nog den jobbiga typen som vill umgås med min partner dygnet runt men jag har förstått nu att det funkar annorlunda och det handlar inte bara om mig utan om en annan individ.

Det finns aldrig någon ursäkt för otrohet eller lögn speciellt i detta fall där hon använde hans vänner för sin lilla plan att förstöra honom. Den människan kommer att bryta ihop i 1000 bitar när han får reda på sanningen.
2015-03-28, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Detta är sanning.
Jag är nog den jobbiga typen som vill umgås med min partner dygnet runt men jag har förstått nu att det funkar annorlunda och det handlar inte bara om mig utan om en annan individ.

Det finns aldrig någon ursäkt för otrohet eller lögn speciellt i detta fall där hon använde hans vänner för sin lilla plan att förstöra honom. Den människan kommer att bryta ihop i 1000 bitar när han får reda på sanningen.

Ja precis.

Okej där ser man, men du har i alla fall självinsikt. Det jag menade var väl framförallt att det finns folk i förhållande som inte ens klarar av "en eller två dag ifrån varandra". Ofattbart att exempelvis 28 dagar på en månad inte kan vara "tillräckligt mycket tid tillsammans". Och sen på olika håll ska det dessutom sms:as mest hela tiden.
2015-03-28, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepatitBerit
Din pojkvän jobbar hela dagarna, ger dig inte den uppmärksamheten du begär, köper ej blommor, hittar inte på saker med dig. Har tanken slagit dig att detta beror kanske på att han....jobbar? Och du tillåter dig själv att bli påsatt av hans "vänner"?

Bor ni ihop? Jobbar du?

Först vill jag bara säga att jag fått ettbra tips på PM som jag ska testa. För det andra så fattar jag inte vad ni får ut av att kalla mig hora, slyna, slampa etc. För det tredje, när jag skriver att jag råkade vara otrogen så betyder det ju inte ordagrant som några skriver här att jag ramla på dom. Om min pojkvän håller mig vaken en hel natt och jag sen sätter mig i bilen på morgonen och kör av vägen, vems fel är det då?.visst de va ja som körde men det var min pojkvän som höll mig vaken.

För det fjärde, ja vi bor ihop och jaa, jag har t.o.m 2 jobb inom servicesektorn (hur många har du??) plus att jag pluggar så om ni så ändå vill kalla mig WT är det er det är fel på.
2015-03-28, 15:53
Medlem
Adelaides avatar
Man råkar inte va otrogen.
2015-03-28, 15:58
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snöflingan88
Först vill jag bara säga att jag fått ettbra tips på PM som jag ska testa. För det andra så fattar jag inte vad ni får ut av att kalla mig hora, slyna, slampa etc. För det tredje, när jag skriver att jag råkade vara otrogen så betyder det ju inte ordagrant som några skriver här att jag ramla på dom. Om min pojkvän håller mig vaken en hel natt och jag sen sätter mig i bilen på morgonen och kör av vägen, vems fel är det då?.visst de va ja som körde men det var min pojkvän som höll mig vaken.

För det fjärde, ja vi bor ihop och jaa, jag har t.o.m 2 jobb inom servicesektorn (hur många har du??) plus att jag pluggar så om ni så ändå vill kalla mig WT är det er det är fel på.

Du är nog betydligt värre än en hora, slampa eller slyna i mina ögon. Du är en lögnaktig förrädare.
Du var otrogen. Stå ditt kast. Det är inte hans fel utan ditt. Det är enbart du som bär ansvaret. Om du inte hade gillat förhållandet eller vad som höll på att hända så talar man om det eller packar sina saker och går därifrån istället för att göra det värre än vad det är för en individ.

Oavsett vad du gör eller inte gör. Vad du har för bakgrund inom utbildning eller ekonomi så spelar det ingen roll. Du är fortfarande skräp som gjorde detta mot en individ dessutom med hans vänner. Detta har gjort att han nu kommer aldrig ha någon tillit på mänskligheten. Stå för vad du har gjort åtminstone och sluta skyll ifrån dig.
2015-03-28, 16:03
Medlem
Citat:
... när jag skriver att jag råkade vara otrogen så betyder det ju inte ordagrant som några skriver här att jag ramla på dom. Om min pojkvän håller mig vaken en hel natt och jag sen sätter mig i bilen på morgonen och kör av vägen, vems fel är det då?.visst de va ja som körde men det var min pojkvän som höll mig vaken.
Hur gick det till då, hur råkar man vara otrogen och tillika med två? Det är alltid den som kör en bil som ansvarar för körningen, kan man inte detta så kör man inte. Det är m.a.o. alltid den som är otrogen som gör fel, felet kan aldrig vara någon annans!
2015-03-28, 16:08
Medlem
Citat:

1. Vad bra, får hoppas att han kommer på dig och ger dig en ordentlig käftsmäll.

2. För att du är det kanske? Men som DixieD säger är du inte bara en hora, slyna och slampa utan även en lögnaktig förrädare. Du är det värsta slaget i hela mänskligheten, får hoppas att du vet det. Om du stöter på mig nån gång får du gärna säga tidigt att du vart otrogen tidigare så man slipper slösa tid på dig.

3. Jaså, så det var din pojkväns fel att du var otrogen? Väx upp förfan och inse att du har gjort fel. Din liknelse är extremt dålig, du borde pratat med honom om att du inte känner uppskattning istället. Han kanske har en svår period i livet just nu och är lite deppig? Du kanske inte heller visat uppskattning för honom? Värt att fundera över, en relation är ömsesidig, det är inte bara ena parten som ska visa uppskattning för den andra. Han är inte ett substitut för en förälder.

4. Vad spelar det för roll om du jobbar eller inte? Det är dina handlingar som räknat och du har bevisat att du är avskum

Frågor på det?
2015-03-28, 16:24
Medlem
swebarbs avatar
Du är en vidrig människa hade lämnat dig direkt det finns inte ursäkt för det, stå för det bara!
2015-03-28, 16:59
Medlem
Riktigt vidrigt beteende från din sida. Och inte nog med det, din attityd till det hela är ännu vidrigare. Vakna istället och lär dig utav dina misstag du "råkade" göra och gör det rätta i situationen. Tyvärr verkar det inte vara någon risk för det. Usch..
2015-03-28, 17:04
Medlem
Jag tror inte man råkar. Väljer man dessutom att vara otrogen med sin pojkväns kompisar så är det nåt man vill framföra men inte förmår säga rent ut.

Det tror iaf jag.

Det är helt kört om man varit otrogen med två (el fler) av pojkvännens kompisar. Bättre om du berättar själv, han får veta det snart ändå annars.
2015-03-28, 17:04
Medlem
Citat:

Berätta för honom, annars är du dum i huvudet. Du är sannerligen en ond och samvetslös människa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in