2015-03-28, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
https://www.facebook.com/skavlantalkshow

Angående gårdagens program. Engagemanget har varit stort från många håll. Vi hoppas det betyder att vi gjort en balanserad och intressant intervju.

Känns som en uppenbar provokation. Visar ju ännu mer vad Skavlanredaktionen tycker om Sd:s väljare. De hatar och föraktar dem.
Citera
2015-03-28, 15:05
Medlem
Sleeptalkers avatar
Sverigedemokrater glöm nu inte en viktig sak:

"Give 'em Hell".

Ja, jävlar i hela helvetet för roligare än så här blir det ta mig fan aldrig i den svenska politiken igen!
Senast redigerad av Sleeptalker 2015-03-28 kl. 15:08.
Citera
2015-03-28, 15:05
Medlem
Tycker ni ärligt att det var så hemskt? Frågorna om sjukdomen och medicinen lät det nästan som de hade kommit överens om innan. JÅ såg inte ut att tycka att det var obekvämt, och han sa ju själv att han ville prata om ett problem som det sällan pratas om.

Sedan kan jag hålla med om att snacket om vem som sagt vad och vem som uteslutits börjar kännas lite tradigt.
Jag skulle vilja höra mer om vad det är JÅ ser som problem med invandringen, vad dessa problem beror på och hur han tycker att dessa ska lösas.

Men överlag tyckte jag att det var en intressant intervju.
Citera
2015-03-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Man har tydligen haft en till Åkesson fientlig och buande publik under intervjun, som klipps bort av SVT enligt TV-Dags:

http://tvdags.se/artikel/iskall-skavlan-i-toppform-i-kvall-avrattar-rasistledaren-infor-lika-kylig-publik

Du ska inte lita på TVdags, det är en vänsterextrem sida. Istället för att vara neutrala benämnde dom Åkesson som "rasistledaren" vilket avslöjar deras röda färg direkt.
Citera
2015-03-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Känns lagom trovärdigt.

Klart det inte är trovärdigt för er dumskallar på vänsterkanten? Tips: Använd hjärnan
Citera
2015-03-28, 15:10
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD2014tjalala
Du ska inte lita på TVdags, det är en vänsterextrem sida. Istället för att vara neutrala benämnde dom Åkesson som "rasistledaren" vilket avslöjar deras röda färg direkt.

För att inte tala om den photoshoppade bilden på den gråtande Jimmie. Iofs skulle jag inte bli förvånad om uppgifterna stämmer. Det satt säkert en del vänstersympatisörer där som skrek och buade och pekade långfinger.
Citera
2015-03-28, 15:12
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD2014tjalala
Klart det inte är trovärdigt för er dumskallar på vänsterkanten? Tips: Använd hjärnan

Oj oj oj, här tog vi i ser jag. Du är ett retoriskt underverk.

Sluta gnäll om Skavlan, det är hans show och han kan göra som han vill. Han var inte snäll mot Åkesson men han har inget krav på sig att vara det.
Citera
2015-03-28, 15:13
Medlem
Citat:

Sluta gnäll om Skavlan, det är hans show och han göra som han vill. Han var inte snäll mot Åkesson men han har inget krav på sig att vara det.
Nej, men han har ett krav på sig att vara objektiv eftersom hans program visas i public service. Det klarade han inte.
Citera
2015-03-28, 15:14
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:

Sluta gnäll om Skavlan, det är hans show och han kan göra som han vill. Han var inte snäll mot Åkesson men han har inget krav på sig att vara det.
Vad snackar du om? han särbehandlar ju jimmie.
Citera
2015-03-28, 15:17
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Nej, men han har ett krav på sig att vara objektiv eftersom hans program visas i public service. Det klarade han inte.

Han har inget krav på sig att vara ojektiv, det är en show. Nyheter ska vara objektiva, inte nöjesprogram.

Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkCat
Vad snackar du om? han särbehandlar ju jimmie.

Och?
Citera
2015-03-28, 15:18
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wer
Tycker ni ärligt att det var så hemskt? Frågorna om sjukdomen och medicinen lät det nästan som de hade kommit överens om innan. JÅ såg inte ut att tycka att det var obekvämt, och han sa ju själv att han ville prata om ett problem som det sällan pratas om.

Sedan kan jag hålla med om att snacket om vem som sagt vad och vem som uteslutits börjar kännas lite tradigt.
Jag skulle vilja höra mer om vad det är JÅ ser som problem med invandringen, vad dessa problem beror på och hur han tycker att dessa ska lösas.

Men överlag tyckte jag att det var en intressant intervju.

Faktiskt.

Så var det just så. Även om det inte verkar så här.

Men Skavlan lade faktiskt på den något mer evil looken och växeln i slutet av Åkesson-intervjun som man inte direkt likställer med gladlynta jämt-och-ständigt flinande norrmän direkt. Där och då brände det till på allvar.
Men Jimmie Åkesson får väl för hela hell stå för det han står får - annars kan han kliva åt sidan som partiledare.

Men nog tycker jag ändå att Jimmie Åkesson fick säga sin sak och tala till punkt om sin sjukdom utan större krusiduller i början av intervjun.

I det stora hela en bra och stabil intervju av Skavlan. Som vanligt.

... trots att Sverigedemokraterna piper ... som vanligt!
Citera
2015-03-28, 15:20
Medlem
The Crashs avatar
Citat:

Han ställer inte andra politiker mot väggen på det sättet. Varför ska Jimmie få intervjuas på andra villkor? Förstår du att det är lite olämpligt också med tanke på hans utmattningssyndrom?
Citat:
Han har inget krav på sig att vara ojektiv, det är en show. Nyheter ska vara objektiva, inte nöjesprogram.
Public Service har ett krav på sig att vara objektiva.
Senast redigerad av The Crash 2015-03-28 kl. 15:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in