2015-03-28, 17:07
Medlem
Programmet går just nu i repris på SVT 1, om ni inte sett det på ngt annat vis så kolla nu. Kan bli en hatattack till mot skavland.
Citera
2015-03-28, 17:08
Medlem
Hurmphs avatar
Ni bråkar om SVT är opartiskt eller ej, om det var synd om JÅ eller inte.....
Vi är nu inne på ett stickspår och det går inte att ändra kurs, det spelar ingen roll längre vad SD gör eller vad kommunisterna säger. Det vi nu fått är ett självspelande piano, SD kommer att vara Svergies största parti inom en snar framtid.
Resultatet av gårdagen är att ett STORT antal medelklass svenskar bestämde sig. Det hade dom gjort ändå i sinom tid, nu snabbades bara processen på!

Likt när magnetpolerna byter plats uppstår en period av fullständigt kaos, för att så småningom om hitta tillbaka till jämnvikt. Det vi nu ser är skapandet av två nya block, ett konservativt höger block (SD, KD) och ett vänster liberalt block (S, V, MP, M, C, Fp). Dessa två block kommer ha ca. 50% var, glöm inte var ni läste det först

USA here we come!
Senast redigerad av Hurmph 2015-03-28 kl. 17:13.
Citera
2015-03-28, 17:11
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snajsan
Jag förstår knappt vad du menar. Neutral till vad? Har norskarna en agenda bara för att de tycker att JÅ behandlades illa?

Jag vet inte hur svartvit din värld ser ut, men jag misstänker att du har svårt med nyanser.

Jag tror att du inte vet skillnaden mellan neutral och ta ställning. Har jag rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Mitt fetade ;-)

1. Du anser att Skavlans program ar usla.

2. Du anser att intervjun med Akesson var enligt "regelverket"

Vi ar pa samma plan har Zog Rules, haller med om regel 1 o 2.

Sa vad blir ditt omdome om Skavlans intervju av Jimmy Akesson? (Med anledning av regel 1 o 2)

a, Var det en bra intervju?
b, Om ja eller nej - motivera ditt svar.

Jag har redan svarat på den frågan men jag kan upprepa mig.

Intervjun är enligt regelverket, så mycket är glasklart.

Däremot tyckte jag att det var fult gjort av Skavlan, jag tyckte att Åkesson kunde ha behandlats bättre. Men Skavlan får göra som han vill och han får ta allt skit som slängs mot honom nu.

Förstår du?

Man ska kunna skilja på saker och ting, många härinne verkar inte kunna göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av karmaman
Du verkar inte vara så begåvad.

Ifall jag vore låt oss säga en moderatväljare, och avskyr SD, kan jag ju fortfarande tycka att Skavlan agerat fel i denna intervju? Då kan man kallas neutral i debatten, förstår du inte det?

Då har du tagit ställning och är inte neutral.
Citera
2015-03-28, 17:11
Medlem
Ojdå, vad det gick fel för Skavlan och SVT!
Snart 1000 nya Facebookvänner och över 8000 likes. Och på varje 1000 vänner går det över 10000 röster. Även om jag själv inte är SD älskar jag när mobbare får på käften!
Citera
2015-03-28, 17:12
Medlem
Sleeptalkers avatar
... eller så gör Quisling det lika bra (kunde fan inte ens låta bli!).
Citera
2015-03-28, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Jag tror att du inte vet skillnaden mellan neutral och ta ställning. Har jag rätt?

Jag har redan svarat på den frågan men jag kan upprepa mig.

Intervjun är enligt regelverket, så mycket är glasklart.

Däremot tyckte jag att det var fult gjort av Skavlan, jag tyckte att Åkesson kunde ha behandlats bättre. Men Skavlan får göra som han vill och han får ta allt skit som slängs mot honom nu.

Förstår du?

Man ska kunna skilja på saker och ting, många härinne verkar inte kunna göra det.

Tack for ditt svar! Vi star narmare i vara asikter an vad jag trodde.
Citera
2015-03-28, 17:18
Medlem
karmamans avatar
Citat:
Då har du tagit ställning och är inte neutral.

Du är ett skämt, gå om skolan.
Citera
2015-03-28, 17:22
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Tack for ditt svar! Vi star narmare i vara asikter an vad jag trodde.

Inga problem.

Det är det enda jag argumenterade om från början egentligen, att Skavlan inte gjort något fel enligt regelverket. Däremot kan man ha moraliska eller etiska invändningar men det är personligt och sträcker sig inte över regler.

Jag tyckte det var fel av Skavlan och det blev ett dåligt program.

Citat:
Ursprungligen postat av karmaman
Du är ett skämt, gå om skolan.

Stark comeback där, verkligen.
Citera
2015-03-28, 17:25
Medlem
pelle49s avatar
Skavlan är överskattad, eller rättare sagt, har varit överskattad. Hans intervjuteknik är stammande, ofta på klen engelska, och frågorna har sammanställts av en redaktion bakom kulisserna.

Åkesson blev nog ganska ställd när han märkte efter några minuter att frågorna påminde om de han fick 2009 i lokalradion i Säffle: -du har rasister som partimedlemmar, dom säger att muslimer är onda och att somalier är korkade- hur kan du försvara det?
Åkesson trodde att han skulle få prata om sin återkomst, om ett Sverige inför sammanbrott och hur alliansen och de röda ska kunna om inte störtas, så åtminstone störas.

Hoppas verkligen att Skavlan förpassas från primetime i Svt till offtime på Nordnytt.
Citera
2015-03-28, 17:26
Avslutad
Så som Skavlan behandlade Åkesson dvs på ett ganska överlägset och nedlåtande sätt skapar faktisk mest sympati för den utsatte.
Det kunde inte ha vart bättre ur SD perspektiv. Det förändrar heller inte det faktum att SD är det enda partiet som har invandringen som valfråga. Så att som SDare sluta betala TV avgift vore korkat, jag skulle vilja påstå att de fick valuta för pengarna igår.
Citera
2015-03-28, 17:29
Medlem
kuntakinte55s avatar
Jag har sett Skavlans avsnitt från 5 december 2014 med Stefan Löfven.
Men jag hörde inte följande frågor till Stefan Löfven:

-Jag tänker på en del av de ordbruken som har kommit fram och som jag antar att du känner allt för väl från kandidater/representanter för ditt eget parti exempelvis kvinnohatande
"Jävla blatte!" (Hans-Eric Palmqvist)
"Jävla svartskalle!" (Anna Sjödin)
"Gör du inte som jag säger då blir det kroppsstyckning och då kommer jag steka brösten dina i smör"
-Detta är ord man använder om svenska kvinnor och människor från andra folkgrupper.

-Men det är inget som jag står bakom... (Skavlan avbryter Stefan Löfven)

-Men det är dina folk!

-Nej.

-Det är folk som representerar dig! De representerar dig!

-Nej det gör dom inte.

-De är ju representanter för Socialdemokraterna.

-Det är det inte längre.

-Någon är utesluten, men socialdemokraten Anna Sjödin sade "Jävla svartskalle" 2006.

-Det är inget språkbruk som jag ställer mig bakom.

-"Jävla svartskalle"?

-Det är lätt i de här sammanhangen... (Skavlan avbryter Stefan Löfven igen)

-En afrikansk socialdemokrat "skära av brösten och steka i smör"?

-Jag vet inte vem som sagt det... (Skavlan avbryter igen)

-Socialdemokraten Hans-Eric Palmqvist vrålar "Jävla Blatte" åt en busschaufför.

-Man kan alltid göra så här, lyfta fram enskilda tokstollar... (Skavlan avbryter igen)

-Hur många enskilda exempel måste du ha före det är en kultur?

-Det är ingen kultur, om du uttrycker dig på ett sätt som gör du inte står bakom partiet... (Skavlan avbryter igen)

-Hur många enskilda exempel måste du ha innan du ser att det är en partikultur?

-Partikulturen är att om dom inte är välkomna i partiet om man uttrycker sig så här. (Skavlan avbryter igen)

-Känner du, helt ärligt, ibland att du fått på dig ett hopplöst uppdrag att försöka rentvätta Socialdemokratin från sin rasbiologiska historia?

-Det hopplösa uppdraget är snarare att slippa den här typen av diskussioner i mediala sammanhang istället för att diskutera... (Skavlan avbryter igen)

-Förstår du att man reagerar på det, det här ordbruket?

-Ja men... (Skavlan avbryter igen)

-Det här ordbruket, det är ett väldigt starkt ordbruk.

-Det är inte så att det är unikt, i varje intervju talar man om det här.
Citera
2015-03-28, 17:35
Bannlyst
Citat:

Jo, det gör jag.

Men jag förstår inte vad det spelar för roll i sammanhanget. Kan du förklara huruvida deras "icke-neutralitet" påverkar debatten? Jag förstår inte. Men det verkar spela roll för dig.

Citat:
Hur vet du att de är neutrala?

Kanske har vi lite högre till tak vad gäller debatt i Sverige och norrmännen förstår inte det?

Förklara gärna det där med att vi skulle ha ett "högre tak" i Sverige också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in