2015-03-27, 22:40
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
1. Jimmie blev överkörd

Men

2. Vad håller Skavlan på med när jimmie väl försöker svara så byter han fråga för att sen gå tillbaka till det jimmie försöker svara på precis innan.
Kallas populärt härskarteknik. Att utnyttja den omständigheten att man är den som har mest erfarenhet/stöd i en situation på ett sätt som avser att trycka ned den andre.
Citera
2015-03-27, 22:41
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esposito1887
Som opartisk (varken sympatisör eller motståndare) gör jag bedömningen att detta var en svag insats av Åkesson. På gränsen till fiasko. Han kändes osäker samt otydlig och lyckades inte värja sig mot Skavlans billiga tricks.

Han många gånger imponerats av Åkessons debatteknik och personlighet men frågan är om inte SD bör göra ett byte nu? Speltorsk, utbränd och allmänt förvirrad. Kändes inte som en statsman idag.

Att berätta om "Give them hell"-smset var också en riktig groda. Hur tänkte han där? Nu kommer detta kortet kastas ut konstant av motståndarna. Klantigt värre!

Kan hålla med om att Åkesson gjorde ett ganska svagt framträdande, men det är jävligt tveksamt att ha någon form av politiskt korsförhör i ett underhållningsprogram.
Särskilt när Skavlan inte ger upp i tid.
Hade det varit i Agenda hade det varit mer acceptabelt, men nu kändes det helt missplacerat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
SD är rätt måttliga i sina krav på minskad invandring, de går inte alls så långt att de kräver att Sverige ska ner på Norges nivå. Åkesson borde ha frågat Skavlan om han är rasist som har röstat fram Norges politik.

Sant, dock så kan man inte begära något av Jimmie Åkesson i den här situationen han är i!

Nu begick Jimmie ett misstag genom att ställa upp på den här intervjun, ett misstag han nog inte orkar med längre heller! Skavlan tog emot pengar och en klapp axeln och media fortsätter i samma veva som för 5 år sedan trots att problemen i samhället har blivit allt tydligare och partiet växer och blir nog utan tvekan Sveriges näst största inom kort.

Nästa partiledare för SD kommer få höra samma skit i media, svensk som norsk. Om skit som sades för en miljard år sedan!
Citera
Bannlyst
Jag tror inte att folk fattar hur bra JÅ skötte sig. PK-människor sitter på Skavlans facebooksida och ber honom dra åt helvete (Skavlan).

Han visade sig svag, men det var till hans fördel. Framåt.
Citera
2015-03-27, 22:42
Medlem
Bra svarat av Jimmie Åkesson. Är det SD:s partikultur att omtala människor med nedsättande omdömen?, frågade Skavlan. Nej, det är SD:s partikultur att de i så fall blir uteslutna. SD vann många poäng i kväll.
Citera
Medlem
Skillys avatar
Lol.. vilken sopa han var.

Han är ju en spillra, ett nervvrak, ett fiasko. Han kommer nog att sjukskriva sig snart igen.

Helt ägd av Skavlan. Lol.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Precis, kändes ganska kort ibland ( troligen klippt ner lite ). Och förväntade mig mer från hans tid förra året.

Var väl också bara en snabb fråga om själva spelmissbruket? Trodde de skulle pratas mer om också.

Tror ni på fullt allvar att JÅ åkte till London utan att veta vilken typ frågor han skulle få av Skavlan? Att JÅ trodde att syftet med intervjun var han skulle få ge utmattningssyndromet ett ansikte? Jag är för cynisk för att tro på det. Jag undrar hur mycket JÅ fick för intervjun och om han tycker att hans insats var värt pengarna.
Citera
2015-03-27, 22:43
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Att Åkesson menar att han gick på autopilot i två år är helt makalöst. Att han grät sig till sömns? Varför väljer han att framställa sig på det viset? Håll för fan inne med sådant och visa istället lite ryggrad och ledarskap. Kärringröster kommer han ändå aldrig att få.
En karl kan BÅDE gråta och klappa säft.
Citera
Medlem
TopsyTurvys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
"It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society."
Jiddu Krishnamurti

Jag har inte röstat på honom men jag hoppas att det lönar sig att han visar sig "mänsklig".
Bara positivt i mina ögon.

Skavlan däremot, är inte helt 100.
Det är ett som är säkert. Det ser man i ögonen på honom.
Jag hoppas att du kommer att rösta rätt. Inte för HONOM eller NÅGON, utan för partiets program och för Sveriges och oss alla bästa.
Citera
Bannlyst
Om jag har förstått detta rätt så ser gemene svensk och norsk detta som fredagsmysunderhållning, feelgood-tv liksom.

Skavlan gjorde ett riktigt bottennapp, publiken har överseende med vad han "representerar" (ur en slätstruken pk-vinkel förstås) men respekterar och förstår att han har varit väldigt off the hook. Har stört mig på programledaren enda sen SMH gästade programmet. Hans kroppsspråk och uttryckssätt skriker nonchalans.

*EDIT*

När väl Skavlan satte igång genom att upprepa samma fråga (trots svar) 2 gånger, för att ännu en gång ta fram ett papper och recitera något från 2002. O m g.
Senast redigerad av Kokosbollar 2015-03-27 kl. 22:45.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Sjukt att detta kan förekomma i SVT, som ju är Sveriges Public Service.
Det handlar om partiledaren för Sveriges 3:e största parti, som just nu säkert har ca 20% av väljarna bakom sig, och många därtill i smyg.

Känslan blir lite som Nordkorea, där rätt åsikt ska säkerställas. Åkesson avbryts, förhörs, får irrelevanta frågor, det hela klipps frekvent, kameravinkeln åker för att ge maximal negativ känsla osv osv.

Stackars Sverige, om detta är behandlingen av Sveriges ödesfråga Nummer 1.
Citera
2015-03-27, 22:44
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
1. Jimmie blev överkörd

Totalt överkörd, han hade inga retoriska grepp att använda av den enkla anledningen att SD inte orkestrerat intervjun. Åkesson gör bra ifrån sig när dom sätter agendan, byter man ut spelplanen är Åkesson en korpspelare.

Citat:
Men

2. Vad håller Skavlan på med när jimmie väl försöker svara så byter han fråga för att sen gå tillbaka till det jimmie försöker svara på precis innan.

Skavlan körde kanske SD:s taktik med Åkesson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in