2015-03-28, 14:13
Medlem
Herr Gåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziwo
Sjukt många som menar att dom vet bäst i alla lägen => dom spelar -ap och pickar det dom vill spela och förväntar sig att resten ska anpassa sig till deras picks inte att man ska diskutera sig fram till en setup som funkar.

Sen har jag hört ursäkten "hinner inte" om captains mode. Vilket känns rätt skumt med.

Jo visst tar det lite extra tid, men i mitt läge som spelar 2-5 games per vecka är det jävligt skönt att få lite bättre kvalitet i denna hemska rating som jag har, vilket beror på båda skills samt mins et-up och att ajg spelar så lite.

Utöver det finns det inget bättre än att stridsskita, knäppa en öl och lägga in snusen innan en match och detta göres under picken.
Citera
2015-03-28, 17:01
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Gås
Jo visst tar det lite extra tid, men i mitt läge som spelar 2-5 games per vecka är det jävligt skönt att få lite bättre kvalitet i denna hemska rating som jag har, vilket beror på båda skills samt mins et-up och att ajg spelar så lite.

Utöver det finns det inget bättre än att stridsskita, knäppa en öl och lägga in snusen innan en match och detta göres under picken.

Spelar man 5 är det som ett spel i sig att göra en bra draft, men när man soloköar så tycker jag det tar för lång tid och man får fan varannan gång nån 'diktator' drafter som pickar antingen den lineupen som något prolag senast stompade med eller den draften som fungerar i hans eget huvud, eller konstiga heroes som ingen vill spela.

Är fortfarande av åsiken att det borde komma ett -ap+ban mode för ranked, som ap men alla har 30s ivar att banna en hero innan gamet börjar (eller turns, laget bannar en hero och pickar en). (tror många skulle vilja se något som detta, så man slipper ha samma 5 heroes i varje game när man spelar ap)

Sen skulle jag även vilja se solokön komma tillbaka
Citera
2015-03-28, 23:51
Medlem
Hamnade i ett game som kan få världens lugnaste människas blod att koka precis. Alchemist i vårt lag stod och sprayade syra på de stora campsen i jungle och var level 5 efter 35 minuter, och det enda han gjorde med sina pengar var att spamma couriers och skicka till fienden. Han slutade gamet med 0-17. Till saken hör att även med den idioten i laget hade vi 40-37 i kills efter 35 minuter när de vann, vi hade lätt kunnat vinna om han bara stått afk i basen
Citera
2015-03-29, 00:02
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Spelar man 5 är det som ett spel i sig att göra en bra draft, men när man soloköar så tycker jag det tar för lång tid och man får fan varannan gång nån 'diktator' drafter som pickar antingen den lineupen som något prolag senast stompade med eller den draften som fungerar i hans eget huvud, eller konstiga heroes som ingen vill spela.

Är fortfarande av åsiken att det borde komma ett -ap+ban mode för ranked, som ap men alla har 30s ivar att banna en hero innan gamet börjar (eller turns, laget bannar en hero och pickar en). (tror många skulle vilja se något som detta, så man slipper ha samma 5 heroes i varje game när man spelar ap)

Sen skulle jag även vilja se solokön komma tillbaka

Det där är en intressant tanke faktiskt, hade gillat det!
Citera
2015-03-30, 13:25
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breadfan
Hamnade i ett game som kan få världens lugnaste människas blod att koka precis. Alchemist i vårt lag stod och sprayade syra på de stora campsen i jungle och var level 5 efter 35 minuter, och det enda han gjorde med sina pengar var att spamma couriers och skicka till fienden. Han slutade gamet med 0-17. Till saken hör att även med den idioten i laget hade vi 40-37 i kills efter 35 minuter när de vann, vi hade lätt kunnat vinna om han bara stått afk i basen

Hade häromdagen en furion med ca 5,1k mmr som afk cliffjunglade i 25min samt spammade ultin off cd. Så bli inte förvånad när du får sånna här personer, oavsett rating.
Citera
2015-03-30, 16:20
Medlem
Jannebigplays avatar
Någon som har ett tips på en lättspelad pubstomp carry? Är det Void som gäller fortfarande?
Ligger på 3k mmr och är väl där jag hör hemma ungefär. Jag brukar spela antingen support eller weaver. Nackdelen med weaver är att jag inte kan carrya själv då den hjälten faller bort i lategame. Jag måste snowballa stenhårt för att carrya själv och det är svårt då jag nästan alltid kör solo på offlane.
Citera
2015-03-30, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Någon som har ett tips på en lättspelad pubstomp carry? Är det Void som gäller fortfarande?
Ligger på 3k mmr och är väl där jag hör hemma ungefär. Jag brukar spela antingen support eller weaver. Nackdelen med weaver är att jag inte kan carrya själv då den hjälten faller bort i lategame. Jag måste snowballa stenhårt för att carrya själv och det är svårt då jag nästan alltid kör solo på offlane.
Sniper, Troll, Juggernaut. Sniper lär vara den absolut lättaste och bästa.
Citera
2015-04-02, 15:58
Bannlyst
Citat:

Sniper. Vinner mid väldigt enkelt mot de flesta hjältar, med bra farm ibörjan och några gank rotations så kan du dominera mid-game totalt.
Citera
2015-04-02, 19:29
Medlem
dannekerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breadfan
Jag fattar inte varför jag fortfarande envisas med att spela support... Dödar man creeps får man skit för det, köper man inga wards (för vilka pengar då?) får man skit, man blir alltid targetad först av motståndaren och har såklart inget gear efter att de ynka slantarna man får ihop går till wards och sen avslutas det med lite hate för att man inte har något gear eller några kills

Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Hahaha! I feel you on that one!
Så himla irriterande.
Brukar oftast lira Lich då och då när jag polaren lirar carry och då går det oftast hyfsat bra.
Men då det kommer till att supporta SJÄLV i ett solo game, oj oj oj...
Då tar det hus i helvete.

Ett tips, stack and pull i smallcampet och ta last hits på djungelcreepsen, då får du snabbt boots, wards etc. Om din carry försöker sno din djungelfarm så är det din tur att skrika på honom!
Citera
2015-04-02, 19:37
Medlem
dannekerrors avatar
Citat:

Riki, sniper, zeus, slark och jugger.
Gick själv 31/2/11 med Riki rätt nyligen, dock ett all random game. Jag gillar inte Rikis spelstil speciellt mycket, men han är en fantastisk pubstomper.
Citera
2015-04-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannekerror
Riki, sniper, zeus, slark och jugger.
Gick själv 31/2/11 med Riki rätt nyligen, dock ett all random game. Jag gillar inte Rikis spelstil speciellt mycket, men han är en fantastisk pubstomper.

Vet inte om jag skulle kalla slark lättspelad. PA tycker jag däremot är väldigt enkelt att stompa med. Särskilt när man kör solo
Citera
2015-04-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannekerror
Ett tips, stack and pull i smallcampet och ta last hits på djungelcreepsen, då får du snabbt boots, wards etc. Om din carry försöker sno din djungelfarm så är det din tur att skrika på honom!
Bättre att dubbelpulla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in