2015-03-28, 07:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Om Hamrén tar lärdom av det alla vi andra såg idag så.

Dvs, Forsberg ska gå före Seb. Seb borde inte ens vara med i truppen längre, så dålig är han.
Berg ska gå före ITK.
vem som helst bör gå före Kim Källström - han bidrar verkligen inte med något till landslaget längre förutom felpass och Bagdad-Bob intervjuer där han säger han tyckte det var väldigt bra på alla plan idag.

Vem som helst ska gå före en Granqvist som lyckas dra på sig två gula kort mot Europas typ tredje sämsta landslag efter San Marino och Liechtenstein. Hur fan lyckas han?

Men jag utgår från att han kommer starta med samma trötta manskap i nästa match för han verkar en aning trög om jag ska vara snäll.

Hamrén verkar inte ens förstå att han startade med 2 targetanfallare som egentligen spelar på samma sätt idag. Inte heller verkar han fatta att han startade med 2 vänsterbackar idag samt en målvakt som är bänkad i sitt klubblag.

Först när dessa korrigeringar är gjorda kan jag se något hopp i Hamrén och landslaget.

Går det här landslaget till EM är det fan i mig ett sorgligt manskap vi skickar. Var det en av de sämsta elvorna vi ställt upp med i modern tid?
Hur fan lyckas Olof Mellberg dra på sig en utvisning mot San Marino..? Granen är inte i den klassen men varför påstå att det är en avgörande anledning till att han ska petas, vem tycker du ska gå före?

Och så dålig var inte Kim? Förvisso ett dåligt motstånd men av det jag såg tycker jag inte han gjorde bort sig.

-

Tycker inte det var en bra match av Sverige, första halvlek var väldigt ointressant undantaget ett par lägen av Thelin men likväl borde man förvänta sig mer av svenska landslaget. Zlatan (the god) gör två mål och huvudsaken är förvisso att vinna matcher men en röd tråd lyser med sin frånvaro..
Citera
2015-03-28, 08:55
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Har du något belägg för det, det jag har sett är inte imponerande.
Kommer jag ihåg rätt så vann han näst flest nickdueller av samtliga spelare i CL-gruppspelet, enligt UEAFas statistik.
Citera
2015-03-28, 09:12
Medlem
Källström måste vara dum i huvudet. "Det är alldeles för mycket våld i samhället och i fotbollen i synnerhet".

Förhoppningsvis är han ensam om att tycka att inkastade föremål på en fotbollsmatch är ett större problem än alla skottlossningar i våra storstäders förorter.
Citera
2015-03-28, 09:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Helt jävla otroligt hur MFF lyckades bringa in 40 miljoner kr för Kiese Thelin, maken till en överskattad lirare är han. Han är långsam och besitter ingen vidare teknik, visserligen är han bra med huvudet men det är inte tillräckligt för att kompensera hans brister...

Det är bara att gratulera MFF för det. Tyckt han varit bra i några av deras matcher men knappast 40 miljoner bra och inte heller bra nog för landslaget. Man får väl som vanligt hoppas på att Guidetti äntligen ska lyckas.
Citera
2015-03-28, 10:30
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Hade dock hellre sett att vi torskat varenda match så länge man såg en spelidé börja utskristallisera sig samt en satsning på nästa generations spelare såsom Forsberg, Helander, Pontus Jansson, Ekdal, Sam Larsson, Augustinsson m.fl än att vi ska hanka oss fram med Källström, Seb Larsson, Granqvist, Isaksson, Zengin m.fl.

Hade man iallafall kunnat se en positiv trend i spelet, formationer, spelarnas självförtroende och direktiv hade det varit positivt. Nu ser jag ingenting förutom en 2-0 seger mot Moldavien och ett fortsatt krampaktigt spel som ändå inte kommer göra någon glad i ett EM.

Nja, nu är du både halvblind och orättvis. Gårdagens spel var om något ett steg i rätt riktning. Ett förändrat spelsystem, några nya spelare som visade att de vill vara med och med en annan anfallspartner till Zlatan så hade det sannolikt blivit några fler mål. Albin Ekdahl spelade ju och sedan kom Forsberg in på slutet och Pontus Jansson skulle väl ha spelat mittback om han inte blivit sjuk. Små, små steg i rätt riktning men långt ifrån tillräckligt och visst, det är bedrövligt att inte Sam Larsson eller Augustinsson fått chansen trots att de gör det riktigt bra i sina klubbar.
Citera
2015-03-28, 10:41
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hur fan lyckas Olof Mellberg dra på sig en utvisning mot San Marino..? Granen är inte i den klassen men varför påstå att det är en avgörande anledning till att han ska petas, vem tycker du ska gå före?

Och så dålig var inte Kim? Förvisso ett dåligt motstånd men av det jag såg tycker jag inte han gjorde bort sig.

-

Tycker inte det var en bra match av Sverige, första halvlek var väldigt ointressant undantaget ett par lägen av Thelin men likväl borde man förvänta sig mer av svenska landslaget. Zlatan (the god) gör två mål och huvudsaken är förvisso att vinna matcher men en röd tråd lyser med sin frånvaro..

Granqvist är ju katastrofal i varje landskamp. Utan undantag.
Den röda tråden är den jag efterlyser, och den finns fortfarande inte. Så jag har svårt att glädja mig över en kämparseger över Moldavien som verkligen var bedrövliga när våra två mål uppstod tack vare en målvaktstabbe och en klumpigt agerande back som ger oss straff

Jag kanske är överdrivet pessimistisk men har verkligen tröttnat totalt på Hamréns tomma snack om shining, laganda, tro på något och dylika floskler. Vill bara ha bort honom.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-03-28 kl. 10:53.
Citera
2015-03-28, 10:47
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Nja, nu är du både halvblind och orättvis. Gårdagens spel var om något ett steg i rätt riktning. Ett förändrat spelsystem, några nya spelare som visade att de vill vara med och med en annan anfallspartner till Zlatan så hade det sannolikt blivit några fler mål. Albin Ekdahl spelade ju och sedan kom Forsberg in på slutet och Pontus Jansson skulle väl ha spelat mittback om han inte blivit sjuk. Små, små steg i rätt riktning men långt ifrån tillräckligt och visst, det är bedrövligt att inte Sam Larsson eller Augustinsson fått chansen trots att de gör det riktigt bra i sina klubbar.
442 nytt spelsystem?
Typ det första man lär sig i elvamanna. Kan inte bli mer basic.
Citera
2015-03-28, 10:48
Medlem
mishimas avatar
Jag börjar bli lite optimistisk. Klarar vi att generationsväxla samtidigt som vi tar oss till EM är mycket vunnet för fortsättningen.

Jag gillar att vi äntligen håller på att få ett bra mittbacksspel igen. Erik Johansson, Pontus Jansson och Filip Helander känner varandra väl. De har redan mycket rutin. Andreas Granqvist tycker jag växer trots sina dumma gula kort igår. På det finns Alexander Milosevic som har spelat ihop med både Helander och Jansson i U21-landslaget. Det defensiva spelet börjar komma lite på plats igen.

Det finns mycket kvar att jobba på men det är nästan 1,5 år kvar till VM-kvalet börjar. Vi tar steg för steg.
Citera
2015-03-28, 12:03
Medlem
eternussermos avatar
Granquist känns som en loose cannon som nästan alltid gör några stora misstag men också gör någon sanslös brytning som hyllas.

Känns inte som en stabil mittback.
Citera
2015-03-28, 12:43
Medlem
anteri17s avatar
Insatsen var inte bra. Det finns fortfarande många felbeslut sett till förväntad matchbild - uttagning - taktiska disponeringar.

Är ni ens medvetna om hur jävla usla Moldavien är?! Vi pratar om ett landslag som ligger på plats 122 på Fifa-rankingen. En fucking plats över Liechtenstein. Ett Liechtenstein som Österrike kollrade bort genom ett centralt kombinationsspel. Något som överhuvudtaget inte existerade i Sveriges spel igår.

Första tanke mot djupa försvar bör vara att spela sig igenom centralt. Hamrén börjar istället med plan B och inlägg och står och skryter om det post match. Usch.
Citera
2015-03-28, 13:53
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Första tanke mot djupa försvar bör vara att spela sig igenom centralt. Hamrén börjar istället med plan B och inlägg och står och skryter om det post match. Usch.
Word.

Lite högre tempo så hade vi kunnat spela oss igenom deras försvar istället för att från början ösa inlägg som resulterade i 1-2 ordentliga målchanser på hela matchen (vilka Kiese-Thelin dessvärre slarvade bort fullständigt). Moldavien är ett helt bedrövligt dåligt lag.

I övrigt tycker jag inte Granqvist gjorde bort sig spelmässigt, det dumma är det första gula kortet, det hade kunna undvikas. Men å andra sidan måste han i det läget stoppa kontringen. Det andra kortet är jäkligt hårt dömt. De sista matcherna innan den här började vi långsamt ana någon slags förbättring i försvarsspelet där Granqvist började styra mer och mer. Ska bli intressant nästa match att se ett helt nytt mittbackspar.
Citera
2015-03-28, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Insatsen var inte bra. Det finns fortfarande många felbeslut sett till förväntad matchbild - uttagning - taktiska disponeringar.

Är ni ens medvetna om hur jävla usla Moldavien är?! Vi pratar om ett landslag som ligger på plats 122 på Fifa-rankingen. En fucking plats över Liechtenstein. Ett Liechtenstein som Österrike kollrade bort genom ett centralt kombinationsspel. Något som överhuvudtaget inte existerade i Sveriges spel igår.

fast ändå, så jävla usla är dom inte. österrike själva vann ju med 2-1 i moldavien, i VM kvalet kryssade dom hemma emot både ukraina och polen samt vann emot montenegro. med det sagt så rättfärdigar det inte sveriges dåliga insats, men det är ju inte i närheten av att göra en grekland och torska emot färöarna eller liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in