2015-10-13, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Fran en kommentar pa Sportbladet:

"Hamrén bytte enligt presskonferensen alltså "in Svensson istället för Khalili då vi ville stänga till bakåt"... Sicket genidrag för att stänga till defensiven mot ett så offensivt hotande lag som Moldavien!"

Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
....
Det är många lag som släpper till mål för att de slutar spela sitt spel och börjar backa hem och gör defensiva byten. Vi blev enbart sämre av att få in en dålig passningsspelare på mitten med Khaili så hade vi kunnat haft bättre fart på bollen och således inte släppt till nå chanser.
Bedrövligt byte av Hamrén!

Parodi på hög nivå han måste skämta med oss. Är han ett konstprojekt? Stänga till bakåt mot Moldavien som anföll max 1 gång på hela matchen?
Citera
2015-10-13, 16:24
Medlem
johanjosefssons avatar
Det ironiska var ju att moldavien blev farligast den sista kvarten efter att "genidragsbytet" hade genomförts...
Citera
2015-10-13, 20:29
Medlem
Återigen en bra match och på väg mot ett bra resultat för u21-landslaget mot Spanien.

Hur fan kan Ericson inte vara favorit att ta över A-landslaget efter det här? Förstår verkligen inte hur Lennartsson kan vara ett hetare namn. Ericson har ju i det närmsta gjort allt man bör begära och har ju alla de kunskaper man kan begära.

Jag hoppas verkligen innerligt han tar över A-truppen med dessa resultat han gör.
Citera
2015-10-13, 21:41
Medlem
junazs avatar
Moldavien-matchen ska man nog inte lägga mycket vikt vid, var ändå bara en transportsträcka. Fanns aldrig på kartan att vi skulle ta den mikroskopiska chansen till andraplatsen hur som helst. Vinst med ett mål eller 10 mot Moldavien i det läget har noll betydelse, matchen ska i princip bara spelas av.

För övrigt håller jag med ovanstående skribent fullständigt om Håkan Ericson. Hur kan han inte vara det första namnet på förbundets lista?
Citera
2015-10-13, 21:48
Medlem
ChaozOnceAgains avatar
Klart Håkan Ericson bör vara det starkaste namnet till förbundskapten och är ju redan ganska van vid förbundet. Det kan ju dock vara så att han föredrar att arbeta med ungdomar och kanske inte är intresserad av tjänsten. Vill han ta den så ska han självklart ta över genast.

Kristoffer Olsson kommer bli en superstjärna om hans utveckling fortsätter såhär...
Citera
2015-10-13, 21:51
Medlem
gato12s avatar
Håkan Ericsson har ju haft en del psykiska problem, han gick in i väggen av för mycket jobb, så jag tror både han själv och Fotbollsförbundet tvekar om att lasta på honom större uppgifter.
Citera
2015-10-14, 05:54
Medlem
Hunden007s avatar
satsat mycket på Sverige missa EM. så får man någon form av tröst om det missar.
Citera
2015-10-14, 08:38
Medlem
Cambijaos avatar
Innan Sverige vann U21EM och Håkan Ericssons blev världens bästa tränare så fick Håkan extremt mycket kritik från de egna leden, när Sverige gick till play-off för EM.

Citat:
Skälen till spelarnas missnöje med Håkan Ericson är flera:
• Håkan Ericsons fotbollsfilosofi är svår att förstå.
• Kommunikationen med spelarna är svag.
• Många undrar kring hans snabba och för dem ologiska skiften i truppen och de förstår inte hur han kan rata en del spelare.
• Han favoriserar spelare vilket inte är bra för gruppen.
• Han är fast bland pärmarna, videoklipp och teori och har svårt att nå ut till spelarna med vad han vill.

Är det fortfarande såhär? Möjligtvis.
Är Håkan Sveriges Aragonés? Nej.
Är Håkan en bättre kandidat än Lennartsson? Nej. Även om det skulle vara trevligt att ha en förbundskapten som förstår sig på "Less is more"-termen när det kommer till kläder, till skillnad från Hamrén och hans väst.
Citera
2015-10-14, 08:51
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Innan Sverige vann U21EM och Håkan Ericssons blev världens bästa tränare så fick Håkan extremt mycket kritik från de egna leden, när Sverige gick till play-off för EM.

Är det fortfarande såhär? Möjligtvis.
Är Håkan Sveriges Aragonés? Nej.
Är Håkan en bättre kandidat än Lennartsson? Nej. Även om det skulle vara trevligt att ha en förbundskapten som förstår sig på "Less is more"-termen när det kommer till kläder, till skillnad från Hamrén och hans väst.
Efter den kritiken så hade man ett möte mellan ledarna och spelarna där man redde ut saker och ting. Jag tror Håkan är mycket mer uppskattad idag än vad han var då.
Citera
2015-10-14, 08:55
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Efter den kritiken så hade man ett möte mellan ledarna och spelarna där man redde ut saker och ting. Jag tror Håkan är mycket mer uppskattad idag än vad han var då.
Joo, tror inte han är alltför missaktad med tanke på hur bra laget spelar.
Citera
2015-10-14, 09:43
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Joo, tror inte han är alltför missaktad med tanke på hur bra laget spelar.
Men i A-landslaget är det inte säkert att det går lika bra och då är frågan hur han hanterar gruppen i motgångar och som någon tidigare skrivit så har Ericson tidigare gått i väggen så hans arbetsuppgifter är nog bra lämpad för honom men jag skulle vilja testa honom i A-laget.
Ska bli roligt att se hur Olsson utvecklar sig, född 95, han besitter ju väldigt fint passningsspel.
Citera
2015-10-14, 09:59
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508

Det är mycket möjligt.

Mittfältmässigt ser ju framtiden ljus iallafall med Gustafson och Olsson. Även om jag ser Gustafson mer som en trequista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in