2015-03-27, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Enligt media kanske men nej folk vill inte ha denna okontrollerbara, resursslukande invandring. Varför tror du annars både KD och FP kommit med hårdare integrationsförslag?
Tur att du skrev "integrationsförslag" och inte "invandringspolitik". Bara det visar ju hur efterblivna de är, dom inbillar sig att problemen kan lösas med lite "integrationspolitik" (som dessutom är samma mantra som använts sedan början av 80-talet).
Citera
2015-03-27, 23:52
Medlem
sherms avatar
Citat:
KD och FP har lagt fram förslag. Svenskar vill ha en förändrad invandringspolitik men de vill inte ha SD. I så fall hade de haft regeringsmakten.
Syftar du till förslagen om förändrad integrationspolitik som du nämnde tidigare i tråden?
Citera
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Enligt media kanske men nej folk vill inte ha denna okontrollerbara, resursslukande invandring. Varför tror du annars både KD och FP kommit med hårdare integrationsförslag?

Att både KD och FP har gjort dessa utspel ser jag mer som populistiska utspel för att hålla sig kvar även efter valet 2018. Bägge partierna ligger som bekant risigt till och kan nog inte räkna med stödröster från Moderaterna.

Vi får dock lämna den frågan här och ta upp det i en annan tråd innan vi båda åker på en off-topic varning.

Det är bra för Skavlan att han lyckades öka tittarsiffrorna idag. Publicitet för hans program har nog aldrig nått samma höga nivå som idag. Bara att kolla på alla kommentarer på Facebook.
Frågan är dock om det här kommer bita tillbaka med att folk bojkottar hans program på grund av kvällens intervju.
Citera
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanata
Det är många som tror att "give them hell"-sms:et kommer skjuta SD i foten. Jag tror media och motståndare till SD kommer använda detta flitigt men för SD:s väljare spelar det väll ingen roll? Efter att man annonserade att man skulle rösta emot budgeten och Löfven bröt sitt löfte om nyval så gick ju SD kraftigt uppåt, till 18 % har jag för mig att någon undersökning visade. Detta visar ju att SD:s väljare hatar de "falska" politikerna i de etablerade partierna. Vilket sätt blir bättre än att följa Åkessons motto "Give them hell"?

Det kommer absolut inte ligga till last.
Det SD växt så enormt på sedan valet ÄR raktframheten och att ställa krav och göra som väljarna vill. Det är ett parti FÖR väljarna. De har inte svikit sina väljare en enda gång.
9x% av sd´s väljare ville att de skulle sänka budgeten och då gjordes så. Så bygger man folkliga partier och skaffar väljare och växer.
Att stå för det man säger och göra realpolitik av det är det bara SD som gör.
Och det gillar svensken.
Citera
2015-03-27, 23:53
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Du kan väl ändå skilja på invandring och integration, hoppas jag.
Citera
2015-03-27, 23:53
Medlem
Empexis avatar
Jag gjorde några snabba adressökningar på de svenskar som öppet skrev på Facebook att de tyckte Skavlan skötte sig bra och Åkesson som gjorde en usel insats. Alla dessa människor var bosatta i vita enklaver alternativt innerstäder i någon av Sveriges största städer. Helt otroligt alltså, jag är inte förvånad.

För tillfället verkar det finnas flera som är arga på Skavlan än Åkesson.
Citera
2015-03-27, 23:55
Medlem
gunnarks avatar
ni måste ha i åtanke att det var 2 olika aktörer här

för tro inte en sekund på att inte svt skulle lägga sig i och kräva att deras frågor skulle komma med
sen den dagen då Jimmie tackade ja till detta så har samtliga politiska reportrar jobbat med detta!

det som gör mig orolig,men dock inte förvånad är hur sjukt dåliga dom var på att hjälpa till med frågor!

det andra är hur dom fick skavlan att ställa upp som en nyttig idiot och ställa frågorna!

och sen det sista,som kanske får en att låta konspiratorisk
.
om jag räknade rätt så tog Skavlan upp 4 exempel?
borde inte en rutinerad programledare lyckas memorera det,och inte ta upp en papperslapp i a4 format?
och speciellt när den delen inte ens var inspelat live?

kan det vara så enkelt att Skavlan inte ville ställa dessa frågor?
Citera
2015-03-27, 23:55
Medlem
JoeBidens avatar
Såg ej programmet, men var det så att Åkesson fick ta emot många hårda puckar eller var det rena slag under bältet?
Citera
2015-03-27, 23:56
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Här en skithög som tycker att Skavlan "briljerade" med "storartad, humanistisk journalistik":
Citat:
Skavlan briljerade även senare i intervjun, efter att ha visat den omtalade reklamfilm som SD producerade 2010. Ni kommer ihåg den där filmen där en ensam stackars svensk pensionär med rullator tävlar med ett gäng burkabeklädda kvinnor för att komma fram till en handbroms först. En närmast studentikos, satirisk representation av SD – om den inte hade varit helt sann och gjord av dem själva. Vilket gör den än mer bisarr.

Skavlan: ”Många skulle beskriva filmen som ganska klichéartad och rasistisk.”

Åkesson: ”På vilket sätt är den rasistisk?”

Skavlan: ”Förstår du inte det?”

På en och samma gång lyckades Skavlan i detta ögonblick både tycka synd om Åkessons uppenbara oförståelse för sin egen rasism, och låta anklagande av samma anledning. Det var storartad, humanistisk journalistik, brinnande i sitt pathos.

Att en av SVT:s största men icke desto mindre mest utskällda intervjuare, omvittnat ojämn i sin intervjuteknik, ändå lyckades göra en klassisk underdog-prestation är i sig häpnadsväckande. Med sin insats lyckades Skavlan tacksamt nog göra sig själv till intervjuns huvudperson samtidigt som han avklädde Åkesson dennas uppenbara brist på insikt om sina egna fördomar.

I slutet av intervjun var det ingen som mindes vad Åkesson hade pratat om inledningsvis – allt man mindes var Skavlans sympati för en man som fallit offer för sina egna fördomar.
http://blogg.gp.se/ledarbloggen/2015/03/27/skavlan-var-en-pitbull/
Citera
Medlem
Citat:
Nej SD vann inget nytt på detta tilltag oavsett vad du vill drömma dig till. SD har varit tysta som möss sen den misslyckade statskuppen i december även om brunskjortorna fortfarande är partiet trogna så lär inga nyvärvningar ske då många övriga partier har börjat diskutera invandringspolitikens konsekvenser på allvar som står närmare svenskars demokratisyn. Detta gör i sin tur att SD förlorar sitt trumfkort.

99% av kommentarerna på Skavlans Facebook är fly förbannade på Skavlan för en katastrofal intervju, jo SD kommer vinna på detta garanterat.
Citera
Medlem
https://www.facebook.com/skavlantalkshow/photos/a.202069636554941.43125.197380890357149/760312357397330/?type=1&comment_id=760410994054133&notif_t=like

Folket är inte nådiga mot Skavlan. De flesta tar Åkessons parti.
Citera
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
KD och FP har lagt fram förslag. Svenskar vill ha en förändrad invandringspolitik men 87% vill inte ha SD. I så fall hade de haft regeringsmakten.
Ptja, nu röstar vi ju inte på det partiet som vi INTE vill ha i riksdagen, utan tvärtom. Jag kan rösta SD men fortfarande vilja ha M i riksdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in